6.) Tájékoztató közterületek állapotáról, a gyalogjárdák helyzetéről, fejlesztési programjukról

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városfejlesztési, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Kérdezte, Cirok Jánosné osztályvezetőt, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítése?

Czirok Jánosné:
Az előterjesztés utolsó oldalán az "Útburkolat felújítási javaslat" táblázat összesen sorában a 122.611 m2-t vegyék figyelembe.

Szabó Zoltán Ferenc:
Ismertette a 3. oldal 1/1. pontját. A Lázár J. utcában mikor lesz szilárd burkolatú út, mert 2/3 része jelenleg is földes.
Ismertette a 6. oldalon 3. bekezdését, illetve "A helyzetet nehezíti, hogy ." mondatot. Hogyan fog teljesülni a 3.000 m2-es járda felújítás, illetve mennyi ember esik ki a közfoglalkoztatásból?
Ismertette a 7. oldalon az Eszperantó híddal kapcsolatos megállapítást. Mit tartalmaz a szakértői vélemény és hány %-os a híd állapota?
A 8. oldalon olvasható, hogy a szúnyogírtás 300 ha/alkalom. A belvizes tavasz után a nyáron nem csak egy alkalommal lesz szúnyogírtás?
A 9. oldalon szerepel, hogy a Ligetben is jelen van a vandalizmus. A térfigyelő rendszer kibővíthető-e a Széchenyi Ligetre?
Áll-e Polgármester úr azon ígérete, hogy a Dózsa Háznál visszahelyezik az országzászlót? A talapzatot hogyan rekonstruálják és milyen növényzettel ültetik be?
A 10. oldalon esik szó a fanyesésről. Kifogásolta az áramszolgáltató által megbízott alvállalkozó munkáját.
A Petőfi Sándor Általános Iskola előtt lévő olimpiai tölgynél nagyfokú korhadást állapítottak meg. Mi a pontos szakértői vélemény és mi a teendő?

Varga Árpád:
A megváltozott közmunkaprogram hogyan befolyásolja a közterületek fenntartását? Okoz-e változást?
Hogyan történik a játszóterek karbantartása, téliesítése? Van-e szezonnyitó karbantartás? Az előterjesztés szerint pályázati lehetőség függvényében tervezi a játszóterek bővítését. A Bocskai utcai játszótér játszóparkként szerepel, melyet bekerítenének és őriznének. Milyen beruházás lesz ez?

Szirbik Imre:
Szabó Zoltán Ferenc képviselő felvetésére elmondta, hogy tartja a szavát és a Dózsa ház előtt egy zászlórudat helyeznek el, melyen a mindenkor hatályos magyar zászló lesz, a talapzat körül pedig virágokat ültetnek.

Czirok Jánosné:
A Lázár V. u. burkolattal való ellátása nem szerepel a 2011. évi költségvetésben, csak a Wesselényi, a Jókai, a Schweidel és a Csongrádi út egy szakaszának pályázattal történő útfelújítással. A Képviselő-testület döntése alapján a Lázár V. u. burkolattal való ellátása is megvalósulhat a megfelelő költségvetés biztosítása mellett, melyet a költségvetési koncepció összeállításánál kell figyelembe venni.
A Városellátó Intézmény költségvetésében évek óta 3.000 m2 járdafelújítás szerepel. Az intézmény saját dolgozóival fogja a feladatot elvégezni. Tavaly a közcélú foglalkoztatással többet tudtak megvalósítani.
Az Eszperantó híddal kapcsolatban tavaly el kellett készíteni a szakértői véleményt, mert kritikussá vált az állapota. A hidat 5 éven belül újra kell építeni, mert a tartószerkezete elkorhadt.
A térfigyelő rendszer kiépítését tartalmazza a költségvetési rendelet, de a Képviselő-testület dönt azok elhelyezéséről. Az ajánlatokat és a terveket a Képviselő-testület elé fogják terjeszteni, és akkor kell dönteni arról, hogy a rendelkezésre álló forrásból mely közterületek biztonságát preferálják.
A fanyeséssel kapcsolatban sok a gond, mert az áramszolgáltató a hálózat műszaki biztonsága érdekében szakszerűtlen munkát végez. Jelenleg olyan társasággal kötöttek szerződést, amely kevesebb kárt okoz a fákban. Időbe telik, amíg a keletkezett rongálásokat a fák kinövik.
Az olimpiai tölggyel kapcsolatban a szakértői vélemény megállapította, hogy nagymértékű korhadás van az első elágazásnál, ezért évről évre megvalósuló koronaalakítást írtak elő.
Tavaly több mint 100 közcélú munkavállalót foglalkoztattak a közterületek karbantartására, most 20 fős parkgondozó brigád segít a Városellátó Intézmény állományában lévő kertészeknek a közterületeken lévő parkok gondozásában. Tavaly tiszták és rendezettek voltak a közterületek, ennek azonban idén meglesz a látványos következménye, mert nem tudnak annyi közcélú munkavállalót foglalkoztatni. A város tisztasága érdekében az embereknek igényesebbnek kellene lenniük környezetükre.

Baloghné Berezvai Csilla főkertész:
Szabó Zoltán Ferenc képviselő kérdésére elmondta, hogy egy alkalommal 3.000 ha területet tudnak kezelni. A szúnyoginváziótól függ, hogy hányszor ismétlik meg a kezelést.
A szakértő szerint az olimpiai tölgy még 40-50 évig élni fog, ha megfontolják a szakértői véleményben leírtakat és 5 éven belül kb. 25%-kal csökkentik a lombkorona méretét. Olyan kicsi a lyuk, hogy nem tudják kiszedni a korhadt részeket és nem tudják azt kiöntéssel pótolni.
Varga Árpád képviselő kérdésére kifejtette, hogy a játszóterek karbantartását folyamatosan végzi a Városellátó Intézmény. Télen a hintákat leszerelik és tavasszal helyezik vissza. A homokfeltöltést és az ütéscsillapító pótlását folyamatosan végzik, amennyiben jelzés érkezik a játszóterekkel kapcsolatban, a feladatokat azonnal elvégzik.
Baloghné Berezvai Csilla főkertész:
Már 2 éve elkészült a Bocskai utcai játszótér terve, ahol több korosztályos játszóparkot alakítanának ki. A vandalizmus miatt tervezték a parkot bekeríteni, de a kerítést a térfigyelő rendszerrel ki lehetne váltani.

Varga Árpád:
Nagyon jónak tartja az anyagot, mert áttekintést ad arról, hogy mi történt a múltban és mi áll még előttük. Látszik, hogy élhetővé válik a város. A megvalósult fejlesztések karbantartási feladatokat rónak az önkormányzatra, mely nagy erőfeszítést jelent. Példaként említette a 152 km belterületi utat, a több mint 200 km gyalogjárdát és a zöldfelületeket. Szemléletváltásra lesz szükség, mert óriási forrásokat fordítanak a karbantartásra, állagmegóvásra. Sajnos a lakosság kevés figyelmet fordít az állagmegóvásra.
Romlik a játszóterek állaga és a tisztasága sem megfelelő a nem kellő odafigyelés, illetve a vandalizmus miatt. Nem mernek az emberek egymásra szólni, mert félnek a konfliktustól, pedig az lenne a legnagyobb visszatartó erő.
Javasolta, hogy a délutáni órákban növeljék a rendőri jelenlétet a játszóterek környékén.
Megköszönte az előterjesztőnek az előterjesztést.

Sipos Antal:
Nemcsak permetezéssel, hanem biológiai úton is irtani kellene a szúnyogokat.

Szirbik Imre:
Az előterjesztés egy hosszabb időre szóló iránytű,mert hosszú távra ad feladatokat. A szúnyogirtás technikáját a szakemberekre bízza.
A térfigyelő kamerát nem mindenki szereti, mert korlátozza a szabadságot. Kérte a város lakosságától, hogy a közös erőfeszítéssel létrehozott dolgokra vigyázzanak, mert ha meg tudják azokat óvni, akkor újabb fejlesztéseket, karbantartásokat tudnak végrehajtani.
Kérte a képviselőket, aki az előterjesztést hosszabb időszakra szóló iránytűként és munkaprogramként támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (15 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

83/2011. (V.02.)
Tárgy: Tájékoztató a közterületek állapotáról, a gyalogjárdák helyzetéről, fejlesztési programjukról

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Szentes város közterületeinek állapotáról, a gyalogjárdák helyzetéről, fejlesztési lehetőségeiről szóló tájékoztatót, és az alábbi határozatot hozta:

1./ Szentes Város Képviselő-testülete elfogadja a közterületek állapotáról szóló tájékoztatót.

2./ A Képviselő-testület felkéri a Polgármesteri Hivatal illetékes szervezeti egységeit, hogy továbbra is kísérjék figyelemmel, és keressék a pályázati lehetőségeket a közterületek, főképpen a járdák további fejlesztésének érdekében.

Határidő: folyamatos
Felelős: Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztálya, Polgármesteri Irodája
A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
3./ Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztálya
4./ Polgármesteri Hivatal Polgármesteri Irodája

Kiment a teremből: Dr. Demeter Attila és Móra József képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 13 fő


7.) Az Önkormányzat 2011. évi költségvetési rendeletének módosítása

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városfejlesztési, a Pénzügyi, valamint a Jogi Bizottság véleménye.
Az előterjesztés a központi költségvetésből származó bevételek, a korábbi képviselő-testületi döntések és a pályázati önerők átvezetését tartalmazza. A költségvetésben szerepel a kamerarendszer kiépítése is. A 14 elhelyezendő kamerát a rendőrség a város bűnügyi kockázatai és fertőzöttsége alapján osztotta fel, de a központi része korlátozás nélkül bővíthető.

Visszajött a terembe: Dr. Demeter Attila képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 14 fő

Szirbik Imre:
Lehetőség van a közterület megfigyelés bővítésére is. Azért fordult a vállalkozókhoz, hogy akiknek problémái vannak a közterületen vagy akiknél jelentős kockázati tényezők merültek fel, azok is csatlakozhassanak a rendszerhez. Kérte, hogy a kérdésben a rendőrkapitány úr és szakemberei döntsenek. A térfigyelő kamera rendszer a szabadság korlátozását jelenti, de sajnos az itt élők védelme érdekében szükség van az ilyen eszköz használatára. A beruházás fedezetének egy része a Napház-projekt önerejének átcsoportosításából származik. A projekt I. körben nem nyert, újabb kiírás esetén a Képviselő-testület dönthet annak újbóli benyújtásról.
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés, vélemény?
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban nem volt kérdés, vélemény.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 2011. évi költségvetési rendelet módosításával, szavazzon. Jelezte, hogy a döntés minősített többséget igényel.

A Képviselő-testület a rendelet-tervezetet egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és megalkotta az alábbi rendeletet:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
16/2011. (V.16.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről, módosításának és
végrehajtásának rendjéről szóló 3/2011. (III.15.) rendelet módosításáról

(A rendelet teljes szövegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.)


8.) A környezetvédelem helyi szabályairól szóló 8/2008.(V.01.)Kt. rendelet módosítása

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városfejlesztési, a Pénzügyi, valamint a Jogi Bizottság véleménye.
Kérdezte Baloghné Berezvai Csilla főkertészt, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítése.
Megállapította, hogy az előterjesztőnek nem volt szóbeli kiegészítése.
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés?

Szabó Zoltán Ferenc:
3 hete tanúja volt egy tűzoltásnak, ahol gumiégetést akadályoztak meg. Az esemény 5-6 percig tartott, de a levegőbe nagyon fekete füst szállt fel. Arra a kérdésre, hogy milyen bírságra számíthat az égető azt a választ kapta, hogy nem fogják megbírságolni. Mi szükséges ahhoz, hogy az önkormányzati tűzoltóság az ilyen jellegű cselekményeknél bírságot szabhasson ki? A kiszállás költsége is jelentős.

Baloghné Berezvai Csilla:
A helyi környezetvédelmi rendelet alapján hulladékot stb. tilos égetni, mert szabálysértési eljárást von maga után, mely 30 eFt-ig terjedő pénzbírsággal szankcionálható. Nem tud választ adni arra, hogy a tűzoltóság hogyan tudja behajtani a felmerülő költségeit.

Szabó Zoltán Ferenc:
Ezeket a bírságokat foganatosítani kellene. A rendvédelmi szerveknek ezek a plusz kiszállásai komoly költségeket jelentenek. A Jegyző úrtól kérdezte, melyik hatóság tudja elindítani és betarttatni, hogy a tűzoltóság megtéríttethesse saját költségeit és bírságot szabhasson ki?

Dr. Sztantics Csaba:
A tűzoltóság a védelmi tevékenység költségeit a költségvetés tervezésekor bekalkulálják. Nincs olyan esemény, amelynél ne merülne fel kiadás. A költségeket nem érvényesítik polgári peres eljárásban.
Az esetet felfedő - jelen esetben a tűzoltóság - feljelentést tehet a környezetvédelmi szabálysértést elkövetővel szemben. A Btk. is ismer ilyen tényállást, bizonyos eseteket bűncselekménynek is minősít. Szabó Zoltán Ferenc képviselő azt szorgalmazta, hogy az elkövetőknek a mulasztás vagy szándékos cselekmény miatt ne csak a saját kárukat kelljen elszenvedniük, hanem alkalmazható legyen velük szemben a büntetőjogi szabálysértési felelősségre vonás is

Dr. Demeter Attila:
A környezetvédelmi felelősség olyan felelősség, amely polgári és büntető jogi, közigazgatási szabálysértési eljárási felelősség is megáll akár együttesen is. Szakigazgatási szervek közül szakhatósági feladata a környezetvédelmi felügyelőségeknek van. Oda kellene figyelni a gyermekek környezettudatos nevelésére. A környezeti károkért való felelősséget a polgári és büntetőjogi, valamint a szabálysértési eljárás komplexitásában kell hirdetni.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a rendelet módosításával az előterjesztés szerint egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a rendelet-tervezetet egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és megalkotta az alábbi rendeletet:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
17/2011.(V.16.) önkormányzati rendelete
a Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének a környezetvédelem helyi szabályairól szóló 8/2008. (V.1.) Kt. rendelet módosításáról

(A rendelet teljes szövegét a 7. sz. melléklet tartalmazza.)

BEJELENTÉS

Dr. Sztantics Csaba:
A napirend elfogadásakor javasolta a 20./ sorszámú előterjesztés nyílt ülésen való tárgyalását. Az MSD Magyarország Kft. az ajánlatuk ismételten zárt ülésen való tárgyalását kérte, melyre felhívta a délelőtt ülésező Szociális Bizottság figyelmét is. Kérte a 20./ sorszámú előterjesztés zárt ülésen való tárgyalását.
Dr. Chomiak Waldemar képviselőt kérte, járuljon hozzá, hogy az általa benyújtott 9./ sorszámú előterjesztés a 20./ sorszámú előterjesztéssel együtt zárt ülésen kerüljön megtárgyalásra.

Dr. Chomiak Waldemar:
Hozzájárult a zárt ülésen való tárgyaláshoz.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 9./ és 20./ sorszámú előterjesztések nyílt ülés helyett zárt ülésen való tárgyalásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot.

84/2011.(V.02.)
Tárgy: Nyílt ülés előterjesztésének zárt ülésen való tárgyalása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 9./ sorszámú, a HPV elleni védőoltás költségeinek átvállalására, valamint a 20./ sorszámú, a méhnyak-rák elleni védőoltásra vonatkozó előterjesztések zárt ülésen való tárgyalásáról döntött az MSD Magyarország Kft. üzleti érdekeire tekintettel.

A határozatról értesítést kap:
1./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája


9.) Starter Alapítvány létrehozása (10)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városfejlesztési, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
A Képviselő-testület korábban döntött az alapítvány létrehozásáról. 5 testvérváros önkormányzata alkotná a gazdaságfejlesztő alapítványt.

Szirbik Imre:
Az Előkészítő Bizottság elkészítette a szövegtervezetet, melyet a partnervárosok május folyamán tárgyalnak meg, hogy a dokumentumot a június első hétvégéjén megrendezésre kerülő Testvérvárosok Kulturális Fesztiválján alá lehessen írni. A törzstőke, mely jelen árfolyam alapján 270 eFt-ot jelent, a költségvetésben rendelkezésre áll.
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés, vélemény?

Bujdosó Tamás Károly:
A kurátort miért határozatlan időre, a felügyelő bizottság tagjait pedig 3 évre delegálják? Mi a kettő közötti különbség?

Dr. Chomiak Waldemar:
A felügyelő bizottságba van-e már személy javasolva?

Szirbik Imre:
Nincs még személyi javaslat.

Dr. Demeter Attila:
Az eredeti szövegezésben 5 éves volt a kurátori megbízás és a felügyeletet végző szerv is másként szerepelt. Sankt Augusztin polgármestere és a hozzátartozó stábja kérte, hogy határozatlan időre lehessen kurátort kinevezni, illetve 3 évre felügyelő bizottság tagjait. Magyarországon jön létre az alapítvány, így a magyar jog szabályait kell alkalmazni a Csongrád Megyei Bírósághoz kerül benyújtásra az alapító okirat.

Visszajött a terembe: Móra József képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 15 fő

Szirbik Imre:
Az alapító okirat 11/c. pontja tartalmazza, hogy az alapító bármikor visszahívhatja az általa delegált kurátort vagy a felügyelő bizottsági tagot.

Szabó Zoltán Ferenc:
Nagy örömmel olvasta az előterjesztést, mert bővíti a testvérvárosi kapcsolatokat. Az ösztöndíj lehetőségének biztosításával szorosabban megismerhetik a társult városok gazdasági és egyéb lehetőségeit. Megemlítette, hogy Bácskatopolyának és Újszentesnek magyar származású polgármestere van.

Dr. Chomiak Waldemar:
2004. óta kíséri figyelemmel a lengyel testvérvárosi kapcsolatot. Már nem csak a kulturális, hanem a gazdasági területen is együtt tudnak működni. Gratulált az előterjesztőnek és reméli, hogy a közös munka gyümölcsét hamarosan láthatják.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslat szerint az alapító okirattal egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (15 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

85/2011.(V.02.)
Tárgy: Starter Alapítvány létrehozása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő - testületet megtárgyalta a Starter Alapítvány létrehozásáról szóló előterjesztést és az alábbi határozatot hozta:

1./ Szentes Város önkormányzata alapítóként részt vesz a Starter Testvérvárosi Alapítvány létrehozásában, ehhez a maga részéről1000 EUR-nak megfelelő alapító tőkét biztosít.

2./ A Szentes Város Önkormányzata felhatalmazza a város polgármesterét az alapítvány titkárának kijelölésére.

3./ Az Önkormányzat gondoskodik, a Starter Testvérvárosi Alapítvány elhelyezéséről és működésének tárgyi feltételeiről, egyben a programok beindulásáig gondoskodik az adminisztrációs feladatok ellátásáról.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
3./ Polgármesteri Hivatal Polgármesteri Irodája
4./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája
5./ Az Alapítványban érintett testvérvárosok

(Az alapító okiratot a 8. sz. melléklet tartalmazza.)


10.) Makó Város Önkormányzata csatlakozása a szentesi kistérségi gyermekjóléti feladatellátáshoz (11)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Szociális, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Lencséné Szalontai Mária osztályvezetőt kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítése.
Megállapította, hogy nem volt szóbeli kiegészítés.

Szabó Zoltán Ferenc:
A Szentesi Kistérség Önkormányzatainak Gyermekvédelmi Szakellátási Intézményi Társulása működéséről és dokumentumainak módosításáról a társult önkormányzatok Képviselő-testületei hivatottak dönteni. Kérdezte, hogy másik önkormányzat tárgyalta-e már az anyagot?

Lencséné Szalontai Mária:
Tudomása szerint csak Nagytőke Község Önkormányzata tárgyalta az előterjesztést, és egyhangúlag támogatja az ellátási szerződés megkötését.

Dr. Chomiak Waldemar:
A Szociális Bizottság egyhangúlag a határozati javaslat A.) változatának elfogadását javasolja.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a Szociális Bizottsággal egyezően a határozati javaslat A./ változatát támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (15 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

86/2011. (V.02.)
Tárgy: Makó Város Önkormányzata csatlakozása a szentesi kistérségi gyermekjóléti feladatellátáshoz

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Makó Város Önkormányzata csatlakozása a szentesi kistérségi gyermekjóléti feladatellátáshoz tárgyú előterjesztést és a következő határozatot hozza:

1./ A Képviselő-testület egyetért azzal, hogy Szentes Város Önkormányzata - mint a Szentesi Kistérség Önkormányzatainak Gyermekvédelmi Szakellátási Intézményi Társulása gesztora - és Makó Város Önkormányzata ellátási szerződést kössön az intézményfenntartó társulás keretében fenntartott Családok Átmeneti Otthonában 3 fő elhelyezésére vonatkozóan.

2./ Felhatalmazza a Polgármestert - a társult önkormányzatok egyetértő határozatai esetén - az ellátási szerződés aláírására.
Határidő: 2011. június 30.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Jegyzője
3./ Szentes Kistérség Többcélú Társulása Társulási Iroda Vezetője
4./ Szentesi Családsegítő Központ Vezetője
5./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály
6./ Polgármesteri Hivatal Szociálpolitikai Osztálya


11.) Együttműködési megállapodás a Görög és Roma Kisebbségi Önkormányzattal (12)

Szirbik Imre:
Az államháztartás rendjéről szóló jogszabály alapján Szentes Város Önkormányzata a két kisebbségi önkormányzattal együttműködési szerződést köt. Ez egy technikai jellegű tevékenység.
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés, vélemény?
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban nem volt kérdés, vélemény.
Kérte a képviselőket, aki támogatja az együttműködési megállapodásokat a kisebbségi önkormányzatokkal, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (15 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

87/2011.(V.02.)
Tárgy: Együttműködési megállapodás a Görög és Roma Kisebbségi Önkormányzattal

Határozat

Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetés tervezete összeállításának és a költségvetési rendelet megalkotásának részletes szabályaira és eljárási rendjére vonatkozó, a Görög és Roma Kisebbségi Önkormányzattal kötendő, ezen határozat mellékletét képező együttműködési megállapodásokat jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentesi Görög és Roma Kisebbségi Önkormányzat elnöke
2./ Szentes város polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintettek

(Az együttműködési megállapodást a 9. sz. melléklet tartalmazza.)


12.) Az 59/2011.(III.25.)Kt. határozat javítása - A beiskolázási feltételek, az iskolai, az óvodai osztály/csoport számok meghatározása (13)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi Bizottság véleménye.

Dr. Sztantics Csaba:
Elnézést kért, hogy a hitelesítőkkel és felülvizsgálókkal nem vették figyelembe a számelírást. Jelen határozatban a megfelelő szám szerepel, ezért kérte a korábbi határozat módosítását.

Szabó Zoltán Ferenc:
Ismert-e a Petőfi Sándor Általános Iskolába és a Damjanich János Tagiskolába a jelentkezők száma?

Molnárné Tóth Györgyi:
Van-e adat arra vonatkozóan, hogy a határozati javaslatban szereplő létszámok alapján történtek a beiratkozások?

Karikó-Tóth Tibor:
Az elmúlt hét csütörtökén és péntekén volt az általános iskolai beiratkozás. Az adatok tájékoztató jellegűek, holnap délután egyeztetés keretében véglegesítik a beiskolázási adatokat az érintett iskolák igazgatóival.
A Koszta József Általános Iskolába 62 fő jelezte felvételi szándékát. Az önkormányzat határozata alapján 2 osztály indítható max. 26-26 fővel. A beíratásnál a szülőknek meg kellet jelölni egy másik intézményt is, ha az adott iskolába nem kerülne felvételre a gyermek.
A Klauzál Gábor Általános Iskolába 36 fő, a Deák Ferenc Általános Iskolába és a Damjanich János Tagiskolába, valamint a Petőfi Sándor Általános Iskolába 15-16 fő jelezte felvételi szándékát.
Az önkormányzat kérte az iskoláktól a 3H-s gyermekek arányosítását, mely megtörtént. A Damjanich János Tagiskola kivételével minden önkormányzati és egyházi iskolába felvételre kerültek halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek.

Molnárné Tóth Györgyi:
Van-e információja az egyházi iskolákba jelentkezők létszámáról?

Karikó-Tóth Tibor:
A Kiss Bálint Református Általános Iskolába 54, a Szent Erzsébet Római Katolikus Általános Iskolába 51 diák felvételéről van tudomása.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az előterjesztés szerint a határozat kijavításához hozzájárul, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 14 igen szavazattal (1 fő nem szavazott) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

88/2011. (V. 02.)
Tárgy: A beiskolázási feltételek, az iskolai, az óvodai osztály/csoport számok meghatározása

HATÁROZATI JAVASLAT

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete az 59/2011. (III.25.) Kt. határozat 3. pontját adminisztrációs hiba miatt az alábbiak szerint javítja ki.

3./ Az önkormányzati fenntartású általános iskolákban a Képviselő-testület legalább 1, legfeljebb 2 első osztály indítását engedélyezi a közoktatási törvényben meghatározott létszámok szerint minimum 21 fő - illetve a beiratkozáskor érvényes oktatási törvény adatai szerint - maximum 26 fővel. A sajátos nevelési igényű gyermekek kettő, illetve három főként való számításba vétele az osztályok szervezésénél kerüljön figyelembevételre.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
általános iskolák igazgatói
Határidő: általános iskolai beiratkozások időpontja

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármesterei
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
4./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Iroda vezetője
5./ Önkormányzati fenntartású óvodák óvodavezetői
6./ Önkormányzati fenntartású általános iskolák igazgatói


14.) Hajléktalan Segítő Központ feladatátadása

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Szociális, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Köszöntötte az ülésen a Csongrád Megyei Vöröskereszt képviselőjét.
Lencséné Szalontai Mária osztályvezetőt kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítése?

Lencséné Szalontai Mária:
A határozati javaslat 3./ pontja szerint a feladatellátást az önkormányzat és a Magyar Vöröskereszt közösen végezné, ezért a költségeket is egyenlő arányban viselnék. A Vöröskereszt az előterjesztés elkészítése után azt az ajánlatot tette, hogy csak akkor vállalja át a feladatellátást, ha az önkormányzat az összes támogatást biztosítja számára. Az önkormányzati támogatás mellé azt a biztosítékot adná, hogy a hajléktalan ellátással kapcsolatos pályázatokban részt tud venni, amellyel az önkormányzat ezen kieső forrását tudja biztosítani. Nem kaptak még írásos dokumentumot, de egy rossz pályázati elszámolás miatt az önkormányzatot több évre kizárhatják a hajléktalan ellátással kapcsolatos pályázatokból. A feladatellátás intézményi társulásban működne. Nagytőke Község Önkormányzata nem javasolja a feladat átadását a Magyar Vöröskeresztnek, de azt a kitételt tette, amennyiben a többi település elfogadja a javaslatot, akkor a Magyar Vöröskereszttel való tárgyalás során újragondolják döntésüket.

Szirbik Imre:
Nagytőke nyitva hagyta azt a lehetőséget, ha a többi település hozzájárul a feladatátadáshoz, akkor nem akadályozza meg az átadást.

Lencséné Szalontai Mária:
Igen.

Horváth István:
Milyen előnye származik az önkormányzatnak az átadásból? Mi képezi az alapját a költségviselésnek, ha nem ez alapján történik, akkor a bejelentett igénynek? Ezek nem derülnek ki az előterjesztésből, így nehéz állást foglalni a kérdésben.

Szabó Zoltán Ferenc:
A Szociális Bizottság sokat foglalkozott ezzel a kérdéssel. Javasolta, hogy a Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetének Igazgatója elmondhassa, hogyan gondolja a feladatátvállalást.

Bujdosó Tamás Károly:
A Vöröskereszt az intézményben dolgozókat átveszi és továbbfoglalkoztatja. Beszámolják a 24-25 éves közalkalmazotti jogviszonyt és jogfolytonos lesz-e a munkaviszonyuk?

Sasvári Krisztina, a Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetének Igazgatója:
A Magyar Vöröskereszt több megyei szervezete évtizedek óta foglalkozik hajléktalan ellátással, egész komplexumokat működtetnek és országszerte sikeresek az együttműködések.
A költségek vonatkozásában egyeztetett a Számviteli és Tervezési Iroda vezetőjével a Hajléktalan Szálló jelenlegi működési költségéről. A törvényi előírásokat és a kalkulált költségeket a 2010. évi számadatok figyelembevételével számolták ki. 2011-2012-ben nincs fedezetük a Hajléktalan Szálló finanszírozására, mert tavaly még nem tudtak erről az ajánlatról. A Vöröskereszt plusz lehetőségeket tud biztosítani a hajléktalan ellátás területén. A lehetőség keresése mindenki számára közös feladat és cél. A Vöröskereszt adománygyűjtéssel, támogatások és egyéb források bevonásával, illetve pályázatok keresésével, részvételével komoly plusz bevételt tud a hajléktalan ellátásra fordítani. Az ajánlat arra is kitér, hogy évente elszámolnak az önkormányzat által nyújtott forrásokkal. Céljuk, hogy az önkormányzatnak minél kevesebbe kerüljön a hajléktalanok ellátása, így nemcsak a hajléktalanoknak, hanem az önkormányzatnak is segítenek.

Szirbik Imre:
2011. évben 2.929 eFt önerőt biztosít az önkormányzat a hajléktalan ellátásra. Az átadást követően 5 hónapra számolva 1,3 eFt lenne a támogatási igény.

Sasvári Krisztina, a Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetének Igazgatója:

A munkavállalók nem lesznek közalkalmazottak. A Vöröskeresztnek, mint munkáltatónak ugyanolyan kötelezettségei vannak a munkavállalók munkabér kifizetésével kapcsolatban, vagyis a közalkalmazotti bértábla szerinti bért kell továbbra is megfizetniük. A munkavállalók munkaviszonyának jogfolytonossága nem szakad meg és nem köthetnek ki próbaidőt. A 25 éves szolgálati munkaviszonnyal kapcsolatos kötelezettséget ugyanúgy bekalkulálták, mint ahogyan az az önkormányzat költségvetésében is szerepel.

Horváth István:
A 2.929 eFt/év a 2011. évi tervezett teljes működtetési költséget vagy a működtetési költség és az állami normatíva közötti különbséget jelenti?

Szirbik Imre:
A Hajléktalan Szálló működtetés 3 forrásból tevődik össze: az állami normatívából (5/12 rész), az ellátottak által fizetett térítési díjból (5 hónap) és az önkormányzati támogatásból (kb. 3 millió Ft 5/12 része). 2012-ben a Magyar Vöröskereszt igényelheti le az állami normatívát, szedheti be a térítési díjat és megkapja az inflációval növelt önkormányzati támogatást.

Horváth István:
A kiegészítés 2011-ben a 2,9 millió Ft-nak az 5/12 része.

Dr. Chomiak Waldemar:
A Vöröskereszt 2011. évi költségvetésében nem szerepelt ez a kiadás. A 2012. évi költségvetésükben szerepel majd ez a költség?

Horváth István:
Mi az önkormányzat előnye?

Szirbik Imre:
Az önkormányzat számára az jelenti az alapvető előnyt, hogy azokban a pályázatokban, amelyekből az önkormányzatot kizárják a Vöröskereszt részt tud venni és forrásokat vonhat be a hajléktalan ellátás fejlesztésére. A karitatív tevékenységéből jelentősebb előnyt tud átcsoportosítani erre a célra. Az önkormányzat pénzügyileg nullszaldós lesz.

Sasvári Krisztina, a Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetének Igazgatója:
Amennyiben megkapják a feladatot, akkor szeretnének költségvetést rendelni a hajléktalan ellátáshoz. Nemcsak szakmailag szeretnének fejlődni, hanem jó partnerként az a céljuk, hogy az önkormányzatnak is segíteni tudjanak a hajléktalan ellátásban.

Sipos Antal:
A feladat átvállalására a város kért ajánlatot, vagy megkeresés történt?

Szirbik Imre:
Egy beszélgetés kapcsán merült fel, hogy a Dunántúlon több ilyen intézményt működtet a Vöröskereszt. A feladat racionálisabb ellátása érdekében kérte, tegyenek ajánlatot a feladatátvállalásra.

Szabó Zoltán Ferenc:
A Szociális Bizottság többször tárgyalta már a kérdést. A március 22-i bizottsági ülésen 3 éves próbaidőt határoztak meg, és kérték az intézményben dolgozó munkavállalók folyamatos munkában tartását. Az áprilisi ülésen arról döntöttek, hogy a Szociális Bizottság tagjai közül kijelölnek egy kapcsolattartó személyt. Kérte, amennyiben ezen kitételeket a Vöröskereszt elfogadja, építsék be a határozati javaslatba.

Dr. Demeter Attila:

Az A./ változat elfogadása esetén a határozati javaslatot ki kell egészíteni azzal, hogy az ellátási szerződés - a szerződési feltételek miatt - kerüljön a Képviselő-testület, vagy a Jogi Bizottság elé.

Horváth István:
A Pálmások a határozati javaslat 2./ pontját az alábbiak szerint javasolják módosítani: "- az ellátási szerződés előkészítésére".

Móra József:
A határozati javaslat B./ változatát fogadják el azzal, hogy megköszönik a Vöröskereszt ajánlatát, de nem kívánnak élni vele. A Pénzügyi Bizottság ülésén kifejtette, hogy a nyereség jóval kevesebb, mint a várható haszon. Az önkormányzatnak a pályázatokból való kizárása csak néhány 100 eFt-ot jelent, ezért nem érdemes az ellátás minőségét és a munkavállalók közalkalmazotti státuszát kockáztatni. A Vöröskereszt a Tiszántúlon még nem működtet ilyen intézményt, ezért csak akkor tárgyaljanak erről a kérdésről, ha már itt is lesz tapasztalata.

Dr. Chomiak Waldemar:
A Szociális Bizottság utolsó ülésén a határozati javaslat A./ változatának elfogadását javasolta, miszerint időarányos támogatással a város is járuljon hozzá a feladatellátáshoz. Bízik abban, hogy a Vöröskereszt jól fogja a feladatot ellátni.

Szűcs Lajos:
Nemcsak néhány 100 eFt haszon származik a pályázatokból. Egyetért azokkal, akik "kísérleti idő" kikötését javasolnak, valamint Horváth István képviselő javaslatával. A Dr. Demeter Attila képviselő által említett szerződésben mindkét fél egyetértését kell rögzíteni.

Szabó Zoltán Ferenc:
Egyetért Szűcs Lajos alpolgármester szavaival, de nem ért egyet Móra József képviselővel. A Szociális Bizottságból személyét delegálta a Hajléktalan Szállóra. A megbízott intézményvezető nem kívánja az intézményt továbbvinni. A Hajléktalan Szálló, mint szociális intézmény nem "egyensúlyú" a Dr. Sipos Parkerdő Otthonnal, a Gondozási Központtal. Nem tudja, hogy lesz-e vezetője az intézménynek vagy nem. Nem lobbizik a Vöröskereszt mellett, de a segítő kezet el kellene fogadni. A Szociális Bizottság 3 éves próbaidőt kötött ki. A Vöröskereszttel kötött szerződést minden évben felülvizsgálják. A kapcsolattartónak beszélnie kell az intézményben lakókkal is. Kikötötték továbbá, hogy a dolgozók munkaviszonya jogfolytonos lesz. Véleménye szerint az említett feltételekkel megtették a megfelelő biztonsági lépéseket.

Molnárné Tóth Györgyi:
Nagyra becsülendőnek tartja a Vöröskereszt felajánlását. Mi lesz akkor, ha a feladatellátást a Vöröskereszt visszaadja? A feladat a város "nyakán fog maradni" és elesnek a pénzügyi forrásoktól.
A Pénzügyi Bizottság nem támogatta a hajléktalan ellátás átadását mind pénzügyi, mind egyéb megfontolásból.

Szirbik Imre:
A hajléktalan ellátás finanszírozása az önkormányzat feladata. Amennyiben a jóváhagyott költségvetésből nem tudja a feladatot ellátni, akkor a pótlólagos forrásról is a városnak kell gondoskodnia. A pályázatok az önkormányzat részére elérhetetlenek lesznek.

Szirbik Imre:
Javasolta, hogy a határozati javaslat az alábbi 4.) ponttal egészüljön ki: "A Képviselő-testület a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetével kötendő együttműködési szerződésében 3 év próbaidőt köt ki, valamint rögzíti, hogy a Vöröskeresztnek garantálnia kell az intézményben jelenleg dolgozó munkatársak továbbfoglalkoztatását. A Szociális Bizottság intézményi összekötő személyt jelöl ki."
Egyetért Dr. Chomiak Waldemar képviselő javaslatával, mert a Vöröskereszt több mint 150 éves szervezet és a világban már bizonyította karitatív tevékenységét. Szívesen fogja partnerként a szervezet kezét.
Az előkészítés során gondolt arra, nem biztos, hogy ezen az úton kell a városnak haladnia. Két döntő érv volt a feladat átadására: 1. ne dobják el az esélyt a forrásokkal kapcsolatban, 2. a dunántúli intézmények működtetésével a Vöröskereszt tapasztalatokat szerzett a hajléktalan ellátásban.
A Szociális Bizottság javaslatának elfogadását javasolja azzal, hogy az ellátási szerződés kerüljön a Képviselő-testület elé.

Móra József:
Nem győzték meg a Polgármester úr által elmondottak. A Képviselő-testület el akar futni a Hajléktalan Szálló működtetésével kapcsolatos felelősség elől. Az országban több hajléktalan szálló működik és nem jelent gondot a vezetése. Furcsának tartja, hogy az intézményt azért szervezik át, mert nem találnak megfelelő vezetőt. A város nem az állami, hanem az alapítványi pályázatokból van kizárva. Nem kételkedik abban, hogy a Vöröskereszt meg tudja oldani a feladatot, illetve, a Hajléktalan Szálló tovább működik.
Amennyiben a közalkalmazottak megszüntetik munkaviszonyukat, az önkormányzatnak ki kell fizetnie a végkielégítésüket. Mi a garancia arra, hogy másnap nem a Vöröskereszt alkalmazottjaként fog dolgozni. Volt már ilyen eset a városban. Ez nem került szóba a tárgyalások során. Az átszervezésről időben kell a dolgozókat tájékoztatni, ezért a feladatátadás csak jövőre valósulhat meg.

Halmai István:
Csatlakozott Móra József képviselőhöz. Becsüli a Vöröskereszt tevékenységét, mert ő is egy olyan karitatív szervezet tagja, amely számos hajléktalan intézményt működtet. "Öncsonkításnak" tartja, ha a város ezen tevékenységeit leadja. Amennyiben anyagi és erkölcsi haszna nem származik a városnak, akkor nem szavaz igennel.

Ollai Istvánné:
Több mint 10 éve alapították a Hajléktalan Szállót. A Szociális Bizottság tagjai többször jártak az intézményben, segítették őket és nem engedték el a Hajléktalan Szálló kezét. Nem a város hibájából történt a "gikszer". A 2008-ban indult problémát nem 2011-ben kellett volna észrevenni. Tudtak róla, de nem tették meg a szükséges lépéseket. Szentesen hozták létre először a Hajléktalan szálló és a környéken nem igazán van ilyen jellegű intézmény. Büszke arra, amit a város a szociális területen elért.

Szabó Zoltán Ferenc:
Egyetért Ollai Istvánné képviselővel. A határozati pontok kiegészítésével nem fogják elengedni a Hajléktalan Szálló kezét. Büszke a város szociális hálózatára.
Többször megszólították Kocsyné Takács Ildikót megbízott intézményvezetőt, ezért kérte néhány szóban reagálhasson az elhangzottakra.

Kocsyné Takács Ildikó, a Hajléktalan Segítő Központ megbízott vezetője:
Vezetői megbízatása 2011. január 22-től a vezetői pályázat kiírásáig vagy a Vöröskeresztes projekt elfogadásáig tart.

Kocsyné Takács Ildikó, a Hajléktalan Segítő Központ megbízott vezetője:
Móra József képviselő felvetésére elmondta, hogy a Hajléktalanokért Közalapítvány dönt a magyarországi pályázatokról. A Szociális Minisztériumból a hajléktalan ellátás kapja meg a Kormány támogatását. A pályázat összege változik, mindig a pályázati kiírástól függ. Ismertetett néhány pályázatot és támogatási összeget.
Megjegyezte, hogy 1998. óta dolgozik hajléktalan ellátásban.

Szirbik Imre:
A város nem mond le a hajléktalan ellátásról. Nem sérül meg a szociális háló, csak a Vöröskereszt végzi a közvetlen irányítást.
Az országban csak a szentesi könyvtár működik közhasznú kft-ként. A város közszerződést köt a könyvtárral, melyben megfogalmazzák, hogy milyen feladatokat lát el a szervezet. Együttműködés jön létre a könyvtár és az önkormányzat között. A szentesi hajléktalan ellátás szakmai színvonala nem sérül, csak az esélye nő meg. A város haszna az esély, de nincs vesztesége. Az esély kettős: 1./ Hajléktalanokért Közalapítvány, 2./ Magyar Vöröskereszt. Hatalmas ereje van a Vöröskereszt karitatív munkájának
A határozati javaslat A./ változatának elfogadásával nem sérül a szociális ellátás szintje, a hajléktalan ellátás háttérrendszere. A végleges döntést akkor születik meg, ha az ellátási szerződést 9 fél jóváhagyja.
Javasolta, hogy a határozati javaslat A.) változatának 2.) pontjának utolsó szava a "megkötése" helyett "előkészítése" legyen, valamint az alábbi 4.) ponttal egészüljön ki: A Képviselő-testület a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetével kötendő együttműködési szerződésében 3 év próbaidőt köt ki, valamint rögzíti, hogy a Vöröskeresztnek garantálnia kell az intézményben jelenleg dolgozó munkatársak továbbfoglalkoztatását. A Szociális Bizottság intézményi összekötő személyt jelöl ki.
Kérte a képviselőket, aki a kiegészített A.) változatot támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 8 igen szavazattal, 6 nem szavazat ellenében, 1 tartózkodás mellett elfogadta.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a B.) változatot támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 6 igen szavazattal, 8 nem szavazat ellenében, 1 tartózkodás mellett nem fogadta el és meghozta az alábbi határozatot:

89/2011.(V.02.)
Tárgy: Hajléktalan Segítő Központ feladatátadása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetének a Hajléktalan Segítő Központ feladatainak átvállalására vonatkozó ajánlattételéről szóló előterjesztést, és az alábbi határozatot hozza:

1./ A Képviselő-testület támogatja, hogy a tulajdonjog megtartása mellett a Hajléktalan Segítő Központ keretében ellátott szociális feladatokat (népkonyha, nappali melegedő, átmeneti szálló, éjjeli menedékhely) ellátási szerződés keretében a továbbiakban a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezete lássa el.

2./ A Képviselő-testület a Hajléktalan Segítő Központ Szentes, Rákóczi F. u. 183. sz. alatti ingatlant térítésmentesen a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezete részére a tulajdonjog megtartásával használatba adja, és felhatalmazza Szentes Város Polgármesterét - a társult önkormányzatok egyetértő határozatai esetén - az ellátási szerződés előkészítésére.

3./ Az önkormányzat által biztosítandó önkormányzati támogatás összegéről minden évben külön szerződés keretében kell megállapodni oly módon, hogy a költségek tekintetében az ellátási szerződés megkötésekor meglévő szolgáltatásokat valamint személyi feltételeket kell figyelembe venni. Az önkormányzati támogatás összege a normatív támogatás, valamint a saját bevételek inflációval növelt összege.
Az önkormányzat 2011. évben a 2.929 eFt időarányos részét biztosítja a Magyar Vöröskereszt részére.

4./ A Képviselő-testület a Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezetével kötendő együttműködési szerződésében 3 év próbaidőt köt ki, valamint rögzíti, hogy a Vöröskeresztnek garantálnia kell az intézményben jelenleg dolgozó munkatársak továbbfoglalkoztatását. A Szociális Bizottság intézményi összekötő személyt jelöl ki.

Felelős: Szentes Város Polgármestere
Határidő: 2011. július 30.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Magyar Vöröskereszt Csongrád Megyei Szervezete
3./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztálya
4./ Polgármesteri Hivatal Szociálpolitikai Osztálya


15.) Interpellációkra válasz

Közigazgatási Iroda
15.) Szentes, Arany J. u. 24 alatti Gold Club ügye
Műszaki Osztály
Zolnay Károly utcai sebességkorlátozás (Dr. Demeter Attila)
Köztársaság utcai panelházak felújítása (Dr. Chomiak Waldemar)
Arany János utcai ételbár előtti útszakasz forgalomkorlátozása (Horváth István)
Apponyi tér forgalmi rendje (Krausz Jánosné)
Honvéd u. 22. B lépcsőháza előtti közvilágítási lámpa állapota (Varga Árpád)

Szirbik Imre:
Halmai István képviselőt kérdezte, hogy a Szentes, Arany J. u. 24. sz. alatti Gold Club zeneszolgáltatásával kapcsolatos interpellációjára a 15./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Halmai István:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Dr. Demeter Attila képviselőt kérdezte, hogy a Zolnay K. u. sebességkorlátozására vonatkozó interpellációjára a 15/1./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Dr. Demeter Attila:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Dr. Chomiak Waldemar képviselőt kérdezte, hogy a Köztársaság utcai panelházak felújítási munkáival kapcsolatos interpellációjára a 15/1./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Dr. Chomiak Waldemar:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Horváth István képviselőt kérdezte, hogy az Arany J. utcai ételbár előtti útszakasz forgalomkorlátozásával kapcsolatos interpellációjára a 15/1./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az interpellációra adott választ elfogadta, de várta a helyszíni szemle eredményét.

Szirbik Imre:
Krausz Jánosné képviselőt kérdezte, hogy az Apponyi tér E, F és A. épületek előtti, illetve melletti bekötőút forgalmi rendjére vonatkozó korábbi interpellációjára a 15/1./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Krausz Jánosné:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Varga Árpád képviselőt kérdezte, hogy a Honvéd u. 22. sz. társasház B. lépcsőháza előtti közvilágítási lámpával kapcsolatos interpellációjára a 15/1./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Varga Árpád:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Horváth István képviselőt kérdezte, hogy a Gaál I. u. benzinkút mögötti részén lévő balesetveszélyes járdával kapcsolatos interpellációjára a 15/2./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Sipos Antal képviselőt kérdezte, hogy a Szent I. h. utcán a szelektív hulladékgyűjtőnél lévő "Megállni tilos" táblával kapcsolatos interpellációjára a 15/2./ sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Sipos Antal:
Az interpellációra adott választ elfogadta.


Interpellációk, bejelentések

Szirbik Imre:
Jelezte, hogy az interpelláció alapvető formája az írásbeliség, de halasztást nem tűrő közügyben szóbeli interpellációra is van lehetőség.

Krausz Jánosné:
A Sportcsarnok után olyan szűk a Bocskai utca, hogy a sarokház előtt lévő közlekedési táblát már többször kidöntötték. Az útszakaszon kétirányú forgalom van, melyet egyirányúsítani kellene. Több ilyen szűk utca van a körzetében. Külföldön nagyon jól működnek az egyirányú párhuzamos utcák. Kérte a Bocskai utca problémájának megoldását, illetve a többi szűk utca ilyen jellegű lehetőségének megvizsgálását.

Sipos Antal:
A Vécsey K. és a Munkás u. kereszteződésben ellopták az aknafedőt. A balesetveszély miatt gyors intézkedést kért.

Szabó Zoltán Ferenc:
A Mikecz u. páros oldalán lévő járda rossz minőségű a korábbi telefonkábel vezetése miatt, a páratlan oldalon - a Munkás u. felől - az aszfalt is 20 cm-re meg van süllyedve. A Mikecz u. nem szerepel a járdafelújítások között sem. Kérte a probléma felmérését.
A Hajnal utca 9-10. szám közötti úton nincs közvilágítás, pedig kb. 60 fő él ott, köztük 8 gyermekes család is. Az ott élők minden második villanyoszlopra szeretnének világítást.

Kiment a teremből: Szűcs Lajos alpolgármester
A Képviselő-testület létszáma: 14 fő

Dr. Chomiak Waldemar:
A Mátéffy F. utcai óvoda udvari játszótere mellett magasak a fák, az ágak vihar esetén veszélyt jelentenek. Az óvoda segítséget kér a fák karbantartásához, mert az nem szerepel a költségvetésükben. Kérte az intézkedést.

Szirbik Imre:
Lezárta az interpellációkat.
Megköszönte a rádióhallgatók, a tv-nézők és az érdeklődő lakosság figyelmét. Bejelentette, hogy a Képviselő-testület munkáját a továbbiakban zárt ülésen folytatja.

K.m.f.

Dr. Sztantics Csaba jegyző
Szirbik Imre polgármester

Krausz Jánosné - Sipos Antal
jegyzőkönyv-hitelesítő



MELLÉKLETEK: