1.) Beszámoló a Petőfi Sándor Általános Iskola 5 éves munkájáról

Szabó Zoltán Ferenc:
Az iskola igazgatójától kérdezte a beszámoló kapcsán, hogy nagyobb uniós pályázaton miért nem tudott részt venni az iskola, valamint a kompetenciamérés eredményében sikerület-e előrelépni? A jegyzőtől kérdezte - mivel nem lát szükséges jegyzői intézkedésről beszámolót az anyagban, hogy ez azért van, mert nincs szükség semmiféle intézkedésre az iskolával kapcsolatban?

Bujdosó Tamás Károly:
Megkérdezte, hogy a berekháton lévő Gróf Széchenyi Általános Iskola bezárása milyen következményekkel járt, az iskolában készült-e erre vonatkozó valamilyen tanulmány, okozott-e valamiben bonyodalmat?

Mészáros László:
A Petőfi Sándor Általános Iskola igazgatója a kérdésekre válaszolva elmondta, hogy két uniós pályázaton indult az iskola. Az egyik az egészséges életmódra való neveléssel kapcsolatos közel 10 mFt-os pályázat volt, illetve könyvtárfejlesztési pályázatot a Koszta Általános Iskolával közösen nyújtottak be. Próbálkoztak, de egyik pályázat sem nyert.
A kompetencia felmérési eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy évről-évre javulnak az eredmények, melyek az országos átlag felettiek.
Bujdosó képviselő úrnak kérdésére válaszolt. A berekháti iskola bezárása 4 évvel ezelőtt történt, azóta van probléma az induló osztály létszámával, viszonylag kis létszámú első osztály tud elindulni, addig pedig két osztály volt.

Dr. Sztantics Csaba:
Hangsúlyozta, hogy a feltett kérdésre az előterjesztésben megtalálható a válasz. "Összességében megállapítható, hogy a Petőfi Sándor Általános Iskolában a nevelő-oktató munka a törvényi keretek között megfelelő színvonalon folyt. Az intézmény értékes helyet foglal el a város közoktatási életében. Mindezért köszönet illeti az iskola vezetését, nevelőtestületét és minden más dolgozóját." Ez a mondat visszaköszön a határozati javaslatban is, ezért nincs javaslat szükséges intézkedés megtételére.

Szabó Zoltán Ferenc:
Egyetértett az elhangzottakkal, semmiféle intézkedés nem kell az iskolában. Hangsúlyozta, hogy az intézmény értékes helyet foglal el a város közoktatási életében.

Szirbik Imre:
Megjegyezte, hogy a Művelődési Bizottság az előterjesztés határozati javaslatát elfogadásra javasolta.
Mivel nem volt több kérdés és vélemény, kérte a Képviselő-testület határozathozatalát. Aki a bizottsággal egyezően támogatja a határozati javaslat elfogadását, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 14 igen szavazattal (egyhangúlag) az alábbi határozatot hozta:

128/2011. (V.30.)
Tárgy: Beszámoló a Petőfi Sándor Általános Iskola 5 éves munkájáról

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta és elfogadja a Petőfi Sándor Általános Iskola ötéves munkájáról szóló beszámolót. A végzett munkáért köszönetét fejezi ki az intézmény vezetőségének, nevelőtestületének és valamennyi alkalmazottjának.

A határozatról értesítést kapnak:
1.) Szentes Város Polgármestere
2.) Szentes Város Alpolgármesterei
3.) Szentes Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatala Jegyzője
4.) Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája
5.) Polgármesteri Hivatal Művelődési Irodája
6.) Városi Intézmények Gazdasági Irodája
7.) Petőfi Sándor Általános Iskola igazgatója


2.) Oktatási intézmények tevékenységének áttekintése

Szirbik Imre:
A képviselő testületet emlékeztette, amikor a 2011. évi költségvetési koncepciót tárgyalták, már akkor egyértelmű volt, hogy az állami finanszírozás és a város által ellátandó feladatok a költségvetésben nem állnak egyensúlyban. A Képviselő-testület alapcélként tűzte ki, hogy a város működésének egyensúlyát meg kívánja őrizni s azt hosszútávon is fenn kívánja tartani. A város finanszírozása három részből áll: az állami normatívából, mely feladatarányosan biztosítja a támogatást, így az oktatást is, a másik az átengedett adók kérdése, a harmadik az önkormányzat saját bevétele, mely áll a helyi adókból és a szolgáltatásért fizetendő díjakból. A Képviselő-testület egyhangúlag döntött, hogy áttekinti az önkormányzati működés valamennyi területét. A Képviselő-testület korábban megtárgyalta a közművelődés, a helyi közlekedés, a gyermekvédelem helyzetét.

Varga Árpád képviselő megérkezett.
A Képviselő-testület létszáma: 15 fő.

Szirbik Imre:
Kiemelte, hogy az oktatás és a sport vonatkozásában szakvéleményt kért a Képviselő-testület, hogy a döntéseit meg tudja alapozni.
Szentes városa a folyamatosan csökkenő gyermeklétszám ellenére is hosszú éveken át gyermekközpontú gondolkodásától vezérelve, erején felül is fenntartotta a kialakult oktatási rendszerét. Egyértelműen megállapítható, hogy a város eddig erőn felül vállalta a finanszírozást. A város sem mentes attól az országos tendenciától, amely a gyermeklétszám folyamatos csökkenését jelenti. Az, hogy ez mennyire nem szentesi probléma jelzi, hogy az elmúlt hetekben településnagyságtól, a települések irányításának politikai jellegétől függetlenül Győrtől Nyíregyházáig - beleértve a fővárost is - mindenütt indulatokat korbácsoló kérdéssé vált az iskolák átszervezése, a fenntartható működés megteremtésének ügye. Ma már az állami támogatás alig haladja meg a 40 %-ot és a gyerekek oktatásának költségeihez közül közel 60 %-ot a városnak a helyiek adójából hozzá kell tenni. Ez az arány három éve még fordítva volt. Sok település évekkel ezelőtt megtette ezeket a népszerűtlen, fájdalmas, de az oktatás fenntarthatósága szempontjából elengedhetetlen lépéseket. Elég, ha csak a környékből Szeged, Makó, Hódmezővásárhely, Csongrád példáját említi. Volt, aki összevonta, volt, aki bezárta az iskoláját vagy az egyházak felé fordultak. Próbálják a lehető legkisebb veszteséggel, a legkisebb érték csorbulásával a problémát megoldani. Ezt az utat szeretné ez az önkormányzat is.
Ezért készültek el a szakértői anyagok. A város áttekintette a dolgait. Felelősséget érez a gyerekek jövője iránt, ezt bizonyítja az is, hogy néhány hét múlva visszaköltözhetnek a megújított, bővített bölcsődébe. Az óvodarendszert két évvel ezelőtt a város átszervezte és ma problémamentesen működik. Most az általános iskolára kell figyelni és ezzel lehetőség nyílik a szakképzés javításában is. Most lehetőség van arra, hogy jobb körülményeket tudjanak nyújtani a középiskolás generációnak, a szakképzésnek, hisz az oktatás nem ér véget a 14 éves korral, az általános iskola befejezésével. Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke minél tovább maradhasson az iskolapadban, szerezzen tudást és felkészülten, biztos szakmai képzettséggel lépjen ki a felnőtt életbe.
A következő éveknek nem a számlák kifizetési nehézségeiről, hanem a korszerű oktatás feltételeinek biztosításáról kell szólni. Olyan iskolarendszert kell felépíteni, amely oktat, nevel tovább viszi az értéket és jövőt biztosít. Ehhez most fájdalmas út vezet, hisz olyan döntést kell hozni, mely összevonást javasol. Az elmúlt hetek és hónapok beszélgetései és vitái után a rendszer meg tudja oldani a felmerült kéréseket.
A szülői kérést teljesítve a tanulócsoportokat - ha az törvénybe nem ütközik - egyben tartják, azaz gyermekközösséget az összevonás miatt nem bontanak meg.
Szintén szülői kérésre a csoportokkal együtt maradnak nevelőik, alsóban a tanítók, felsőben az osztályfőnökök.
Biztosítani tudják, hogy csoportot nem bontanak meg, gyermekközösséget nem szednek szét. A csoportok egyben tartásával megmaradnak a már meglevő tagozatok is, azaz a Petőfi Általános Iskola ének- zenei, Damjanich Általános Iskola rajz tagozata.
Az önkormányzat biztosítani tudja a pedagógusok esetén a szaknak megfelelő foglalkoztatást, a technikai dolgozók számára egyéb intézményeiben a képzettség szerinti folyamatos munkaviszonyt.
Mit veszíthetnek? A fenntartás költségei miatt nem tudják fejleszteni az iskolák felszereltségét, taneszközeit, nem lesz megújuló tudás és ezek nélkül nincs korszerű ismeret. Így lemaradna a város ifjúsága a környező városoktól, esélyt veszítenének.
Összességében 100-110 gyerek lesz, akinek az iskola messzebb lesz. Kérte, hogy a gyerekek kiszámítható jövője érdekében a szülők ezt a többletet vállalják fel. Tény, hogy a gyerekek a jövőben a befogadó intézményekben sűrűbben, zsúfoltabban lesznek. A két befogadó iskolánál egy-egy tantermet még ki kell alakítani. A hely mindkét helyen biztosított, a kialakítás átrendezéssel megoldható.
A leendő elsős gyerekek jövőbeni létszáma kiszámítható, hisz ők már 1 - 5 évesek. A 2007. évet leszámítva a 230-as gyereklétszám stabilizálódik. A 2007. évet számolva egy szűk osztállyal több gyerek lesz. A kilépő osztályok helyett kisebb létszámú osztályok alakulnak, tehát a zsúfoltság 2-3 év alatt megszűnik. Megjegyezte, hogy a befogadó iskolák "fénykorukban" a jelenlegi létszám kétszeresét látták el. Évfolyamonként 3-5 párhuzamos osztállyal, tehát a 2 legfeljebb 3 osztállyal könnyen megbirkóznak. Megérti az érzelmi ragaszkodást, a szülői magatartást, az érzelmeket és időnként az indulatokat is. Higgadtan, a gyerekek jövője érdekében gondolkodva a szülők és a pedagógusok együttműködve gyorsan fogják ezt áthidalni. Ezt mutatták az óvodai átszervezések is. Kijelentette, hogy tiszta lelkiismerettel minden variációt megvizsgálva terjeszti a Képviselő-testület elé az anyagot. Nem más városokat szeretnének utánozni, a folytonosság híve. Cél, hogy minden iskolának legyen egyéni tanterve, nevelési elve, saját profilja és a gyerekeknek választási lehetősége. Megemlítette Győr városát, amely magas iparűzési bevétele ellenére is ezen az úton jár. Hódmezővásárhelyen, Csongrádon is hasonló a helyzet, most tárgyalják ugyanezen lépést. Ez egy országos ügy minél hatékonyabb helyben történő megoldása.
Folyik a vita, hogy a Zsoldos Szakképző Intézet helyiséggondjait hogyan lehetne megoldani. Most erre esélyt tudnak adni. A norvég pályázati lehetőséget kihasználva felújítottak intézményeket, független annak fenntartójától. A Petőfi utcai intézmény oktatási intézmény maradhat, ha úgy dönt a Képviselő-testület. A Damjanich Iskola épületére vannak elképzelések, a tárgyalások legelején tartanak. Van igény, hogy a város használja szociális célokra, mely beruházás igényes, és van egy másik igény, a családok létbiztonsága érdekében munkahelyek létesülnének. A tárgyalások folynak. Amennyiben a Tóth József utcai épületet a Zsoldos Szakközépiskola visszaadja, hasznosítására nincs semmi irányú tárgyalás. A Kórház részéről van megkeresés, hogy az orvosproblémák megszűntetése érdekében lakásokra lenne szükségük a városban. Felmerülhet e célra az épület, mellyel a város és térsége orvos problémáját lehetne megoldani. Erről még tárgyalások folynak.
Reméli, hogy alá tudta támasztani a döntés folyamatát. Úgy gondolja, hogy nincs eltitkolnivaló, szégyellni való. A jövő érdekében a higgadt megoldást kell választani és ezt kérte a jelenlévőktől is.

Karikó-Tóth Tibor:
Kiegészítésként Mustos Tamás János közoktatási szakértő véleményéből a konklúziót ismertette, mely szerint a szakértői vélemény elolvasása után egyértelműnek tűnhet a végső következtetés. A szakértő szerint nincs olyan szakmai, pénzügyi, társadalmi rövid lefolyású, vagy hosszú távú ok, illetve érdek, amely Szentes város alapfokú oktatási intézményrendszerének átszervezése - a Klauzál Gábor Általános Iskola és a Petőfi Sándor Általános Iskola összevonása, illetve a Deák Ferenc Általános Iskola Damjanich János tagiskolájának megszűnése - ellen felhozható.
Magyar Anna a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke által írt levélben szerepelt a HUNNIAREG Pedagógiai Intézet véleménye, mely szerint: "Az ellátás minősége az új szerkezetben nem romlik, a fenntartó továbbra is megfelelő színvonalon fogja biztosítani a közoktatási feladat ellátását. A változás aránytalan terhet sem a tanuló, sem a szülő számára nem jelent. Lehetővé válik közoktatási törvényben előírt osztály és csoportlétszámok kivitelezése, amelyekben könnyebben megvalósítható a tehetséggondozás, a felzárkóztatás és az integrált nevelés ellátása.
Áttekintve a megyei Feladat-ellátási, Intézményhálózat-működtetési és Fejlesztési tervet, valamint annak kiegészítéseit, azokat összevetve a Szentes Város Önkormányzatának feladat ellátási kötelezettségével megállapítható, hogy a közoktatási feladatellátásra vonatkozó feladat ellátási formák a megyei fejlesztési tervben foglalt alapelveknek megfelelnek, továbbá az intézményekben biztosítottak a törvényes nevelés-oktatás feltételei. Ugyancsak rögzíthető, hogy a változás nem jelent aránytalan terhet a tanulóknak, szülőknek, az esélyegyenlőség minden szülőnek, tanulónak egyformán biztosított.
Mindezeknek megfelelően megállapítható, hogy a tervezett feladatellátás összhangban van a megyei Feladatellátási, Intézményhálózat-működtetési és Fejlesztési terv célkitűzéseivel.

Szabó Zoltán Ferenc:
Megkérdezte, hogy az ügyben érintett HUNNIAREG Pedagógiai Intézet képviselője jelen van-e? Kérdésére közölték, hogy hamarosan érkezik.
Az evangélikus egyház képviselőjét meghívták-e? Korábban a polgármester azt mondta, hogy addig nem hoznak döntést, míg az oktatási törvény nem készül el. Tudomása szerint még nem készült el, miért kapkodnak, mért nem várják meg a Kormány iránymutatását?
A két körzet egyéni képviselőjét szólította meg: Antal Balázs Tibor és Ollai Istvánné képviselőkhöz intézte kérdését. Megkérdezte, hogy milyen információval, milyen háttérrel fogják meghozni a mai döntésüket, és mi lesz a mai döntésük? Gondolata szerint Ollai Istvánné szavazata dönthet abban, hogy a két iskola végleg eltűnjön vagy fennmaradjon.
A polgármestertől megkérdezte, hogy mért kell követni más városok "intézménybezárási hisztériáját"? Többre tartja ezt a várost.
Ügyrendi javaslatként név szerinti szavazást kért az ügyben. Véleménye szerint aki saját képviselői elképzeléséért szavaz, az ezt tudja vállalni és el fogja mondani, hogy mire szavaz.

Dr. Chomiak Waldemar:
Csatlakozott Szabó Zoltán Ferenc képviselő kezdeményezéséhez, név szerinti szavazást kért. Hiányolta az anyagból, hogy mennyit spórolnak a két iskola bezárásával? Megjegyezte, több pályázaton vesznek részt az iskolák. Az egyik pályázaton 80 mFt-ot nyert a Petőfi Sándor Általános Iskola. Megkérdezte, mennyit kell visszafizetni a pályázatból, ha az abban megfogalmazottakat nem teljesítik? Ugyanez a helyzet más pályázattal is, ahol 55 mFt-ot nyert az iskola. A Norvég pályázat kapcsán vállalták, hogy 10 évig lesz az épület oktatási intézmény. Ezt nagyon bizonytalannak érzi.
A határozati javaslat 12. pontjában szerepel, hogy "A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy az egyházi intézmények fenntartóival folytasson tárgyalásokat a 2007. decemberében kötött együttműködési megállapodás felülvizsgálatáról."
Megkérdezte, hogy mire terjed ki ez az együttműködési megállapodás?

Krausz Jánosné:
Az illetékes területet képviselő alpolgármestertől kérdezte, hogy az érintett diákokat a Petőfi Sándor Általános Iskolából átvitték-e a Klauzál Gábor Általános Iskolába látogatásra?
Az 1. számú előterjesztésben szereplő iskola beszámolójából idézte, hogy az iskola 1913-tól működik, kisméretűek a tantermei, az iskola tornatermének nincs vizesblokkja, orvosi szobája, kicsi az udvara. Mivel leányiskolának indult, azóta sincs két nemre kialakított öltöző tusolási lehetőséggel, nincs tanári WC. Közölte, hogy Ő is ebbe az iskolába járt és szép emlékei vannak. A gyerekei már a Klauzál Gábor Általános Iskolába jártak, ismeri azt is. Az iskola nagy fejlődésen ment keresztül. Amennyiben szebb és jobb körülmények közé vihetik a gyerekeket a szülők, az emlékét továbbra is megőrizhetik, csak helyileg kerülnek el, és oda a tanáraikat is viszik magukkal.

Horváth István:
Megjegyezte, tudomásul véve azt a tényt, hogy az elmúlt 10 évben 29 %-kal csökkent az iskolás gyerekek száma az előterjesztésen kívül más alternatív javaslat nem érkezett. Ismeri az álláspontokat, hogy ne csináljanak semmit, ne zárják be az intézményeket, de valamit tenni kell, a változó körülményekhez igazodni kell. Kijelentette, hogy a legnagyobb kárt akkor tennék, ha nem tennének semmit. A kiegészítő anyag mutatja, hogy 2014-re 44 %-kal lesz kevesebb diák, mint 2001-ben.
Ebben a helyzetben van-e teendő, vagy nincs? Maradjon minden úgy, ahogyan van, nem kell tenni semmit? Kifogásolta, hogy alternatív javaslat nincs. Kérte, ha valakinek van alternatív javaslata, az most itt tegye meg.

Dr. Demeter Attila:
Szabó Zoltán Ferenc képviselőt kérdezte, ha most nem tesznek semmit, mit prognosztizál, mikor fognak lépni? Érdeklődött, hogy a képviselő megkérdezte-e az egyházak képviselőit és ők mit mondtak?
Kijelentette, ma van közoktatási törvény. Miért kellene várni? Azért mert tudják, hogy van tervezet készülőben? Mit ért azon, hogy két iskola eltűnik, ezzel mire akart utalni?
Hangsúlyozta, hogy nagyra becsüli az egyéni véleményeket, de kérte ne provokálják a képviselőtársakat. Bízza rájuk a döntést.

Molnárné Tóth Györgyi:
Megkérdezte, hogy az esélyegyenlőség kérdése miként valósul meg. Az egyéni bánásmód kérdésköre miként fog megvalósulni? Megjegyezte, hogy a szülők egyre több időt töltenek családjuktól távol, így egyre nehezebb feladat hárul az iskolára. Nagyobb osztálylétszámok esetében ez hogyan fog megvalósulni?

Szabó Zoltán Ferenc:
A Szentesi Élet c. hetilapban olvasható volt, ha az iskolákat nem tudják bezárni, akkor 60-70 mFt mínuszt jelent a költségvetésben. Pár sorral lentebb olvasható volt, hogy az intézkedésekkel 120 mFt-ot takarít meg az önkormányzat a költségvetésben. Korábban hallható volt, hogy az idén 0 Ft-ot takarít meg az önkormányzat. Mi igaz az elhangzottakból?
A Damjanich Általános Iskola pedagógusainak száma 14 fő. Az anyag 18 főt említ. A különbség okát kérdezte.

Karikó-Tóth Tibor:
A kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a pályázatokkal kapcsolatosan igyekeztek beszerezni az állásfoglalásokat fenntarthatóságuk érdekében. A Norvég pályázattal kapcsolatosan - mivel közoktatási intézmény marad - semmiféle visszafizetési kötelezettség nem lesz. A TIOP pályázattal kapcsolatban az informatikai hálózatra vonatkozóan most van a közbeszerzés kiírása. Említették az átszervezést és a közbeszerzés lebonyolítói nem tartják aggályosnak a kérdést, mivel a gyereklétszám nem változik, csak másik intézménybe kerülnek, más helyszínen történik a felhasználása a pályázati összegeknek. Leszögezte, hogy a pályázatok vonatkozásában nincs fennakadás.
Az egyházakkal való együttműködési megállapodást 2007. év decemberében kötötték arról, hogy mind a két egyház részt vesz a város oktatási feladatainak teljesítésében. Javasolt a megállapodás felülvizsgálata, hogy ezek az intézmények is vegyék ki részüket a halmozottan hátrányos gyermekek fogadásából. Az idén már történt ez irányba lépés, mind a három iskolába - egyházi iskolákba és a Koszta József Általános Iskolába is - kerültek ilyen diákok.
Krausz Jánosné kérdésére a látogatással kapcsolatban megjegyezte, hogy a Képviselő-testület döntése előtt nem tartották jónak, de javaslata nyitott fülekre talál, az ilyen irányú döntés után sor kerülhet rá, nincs semmi akadálya. A két intézményvezető pedagógusai között a közös tantárgyfelosztásról születtek már alternatívák. A pedagógusok esetében olyan megoldást választanak, hogy senki se veszítse el munkahelyét. Élhetnek a korengedményes nyugdíjba vonulás lehetőségével, van aki gyes-re megy, vagy onnan jön vissza. Kijelentette, hogy semmi akadálya nem lesz a szeptemberi zökkenőmentes iskolakezdésnek.
Horváth István kérdésére az alternatívákkal kapcsolatban Ő is várja a megfelelőbb alternatívát, de a számok tükrében jelenleg csak ez látszik lehetségesnek.
Molnárné Tóth Györgyi kérdésére az esélyegyenlőséggel kapcsolatban a megyei közoktatási fejlesztési tervben is jelezték, hogy nem sérül az esélyegyenlőség az intézkedés meghozatalával. Kijelentette, hogy az osztályok együtt mennek át, az egész iskola tanulólétszámának növekedése sem okozhat feszültséget. Ennek érdekében a pedagógusok mindent meg fognak tenni. Közölte, hogy az iskolák tanulólétszáma a jelenlegi 8 osztály létszámát tükrözi. Előrejelzés készült a jelenlegi beíratási adatokról, de 2015. évre nagyon lecsökkennének az iskolák létszámai. A Világgazdaság c. újságból szerzett információ szerint az evangélikus egyház 400 fő alatt nem is gondolkodik iskola átvételen. Ez azt jelzi, hogy készítettek gazdaságossági számításokat. A következő négy év alatt a városból 275 fő diákkal lesz kevesebb, mint jelenleg az előrelátható prognózis szerint. Kijelentette, hogy a Koszta József Általános Iskola épülete is alkalmas a tanulói létszám kezelésére.

Szirbik Imre:
Szabó Zoltán Ferenc kérdésére válaszolva közölte, hogy mindhárom számadat igaz, de más-más megközelítésben. A szakértői vélemény nagyon radikális átalakítást javasolt, azt, hogy egy intézménybe vonják össze az iskolák igazgatását. Javasolt csoportátrendezéseket is. Ezek a radikális átalakítások egy teljes költségvetési évben hozzák azt a megtakarítást. A jelenlegi előterjesztés elfogadásával egy gazdasági évre vonatkozóan is ismertette a megtakarítás összegét úgy, hogy három iskolában, a csoportokat és a pedagógusokat meghagyva - amennyiben a törvény nem kötelez rá. Természetesen ez a megoldás nem hoz annyi megtakarítást, mint a radikális változtatás, ezért alacsonyabb a szám. Az átszervezés június 30-ával történhet meg, az évből eltelt 6 hónap, két hónap szünet után a dologi kiadásokkal lehet számolni. Vállalták, hogy akinek a jogszabály lehetővé teszi a korengedményes nyugdíjazás lehetőségét 2012. január 1. napjáig - 14 fő lehet - azoknak megteremtik a feltételeket. E költségek bizonyos részét vissza lehet majd igényelni. Hangsúlyozta, hogy a gyerekközpontúság miatt nem a teljes megtakarításra törekedtek, hanem egy egyensúlyi helyzet megteremtésére.
Az evangélikus egyházzal kapcsolatban kijelentette, május első napjaiban keresték meg az önkormányzatot azzal, hogy a szülők, pedagógusok felkérték őket, hogy vegyék át az iskolát. Tájékoztatták az iskola paramétereiről, és már akkor kiszámolták, hogy kb. 400 gyermek szükséges a megfelelő működtetéshez, viszont az iskola tanulói létszáma a 300 főt sem éri el. A Világgazdaságban megjelent cikk is leírta a lehetőségeket. A Petőfi iskolában a szülői értekezleten ez a kérdés felmerült. Megkereste az illetékest és kérte, hogy a Képviselő-testület üléséig adjanak hivatalos választ. Az önkormányzathoz semmilyen levél nem érkezett, de a Világgazdaságban megjelent cikk is válasz lehet erre a kérdésre.
Korábban azt mondta, hogy várják meg az oktatási törvény változását. A Kormány visszaadta a törvényjavaslatot, nem is tárgyalnak róla. Ez azt jelenti, hogy a 2011/2012-es tanévre a jelenleg érvényes oktatási törvény lesz az irányadó. Nem változott a feltételrendszer. Az önkormányzat 2012. évben nem nyújthat be forráshiányos költségvetést. Amennyiben forrást akarnak növelni, azt csak a helyi adóbevétellel lehet. Ez minden szentesi állampolgárra 5000 Ft-ot jelentene. Kijelentette, hogy az összeköltözéssel az intézmények dologi kiadásait szeretnék csökkenteni. Várhatóan az oktatás területén a pedagógus állami alkalmazottá válik, az intézmény fenntartása az önkormányzat feladata lesz. A mai nap jogvesztő határidő az iskolákra vonatkozóan. Az összeköltözés után a megtakarítás egy része fordítható az oktatás színvonalának fejlesztésére valamint pályázati önerőnek is felhasználható.
Kijelentette, hogy Szentes önállóan gondolkodik, gyermekközpontú utat választ. Három iskola lesz, önálló igazgatókkal, megmaradt csoportokkal és pedagógusokkal. Ez a Szentes lehetséges útja, mely megkerülhetetlen tendencia. A Damjanich iskola átköltöztetése a Deák Ferenc Általános Iskola épületébe 1,2 mFt megtakarítást jelentene. Elmondta, hogy az épületek összevonásán túl minden olyan kérést tudtak teljesíteni, amely a csoportok egyben tartásáról, a pedagógusok munkahelyének és a tagozatok megőrzéséről valamint a hagyományok továbbviteléről szól. Felvetődik, hogy mi az iskola? Szellemi közösség, vagy egy házat tekintenek annak, amihez természetesen ragaszkodnak. Közölte, hogy Ő is 8 évig a Petőfi Sándor Általános Iskolába járt. A felelős döntést meg kell hozni, mert a bizonytalanság a biztosnál a legrosszabb változat. Megnyitotta a vitát.

Antal Balázs Tibor:
Szabó Zoltán Ferenc kérdésére válaszolva elmondta 1985. óta ismeri a Damjanich Általános Iskolát, ami választókörzetébe tartozik. Az iskola múltja kitűnő eredményt mutat, komoly oktatás folyik az iskolában, de nem biztos abban, hogy a határozatban lévő alternatíva a jó. Véleménye szerint van más alternatíva, csak szét kell nézni. Van más alternatíva, mely az iskola jövőjét tudná garantálni, de ezt egy másik ülésen lehetne tárgyalni. Kijelentette, hogy az iskola jövőjét az ottani közösség határozza meg. A hékédi szülők levelét olvasta fel, amelyet 680-an írtak alá, akik nem szeretnék a Deák Ferenc Általános Iskolába járatni gyermekeiket. A levelet átadta a polgármesternek és kijelentette, hogy nem támogatja a Damjanich János Általános Iskola bezárását.

Ollai Istvánné:
Megjegyezte, hogy meg lett szólítva, igaz már 17 éve ott ül a képviselők soraiban. Úgy érezte Szabó Zoltán Ferenc képviselő hangjaiból, hogy nem tiszteli a szülőket és főleg a gyerekeket. Kijelentette, hogy nagyon tiszteli azokat a szülőket, akik a két iskolába járatják a gyerekeiket, de sajnos kevés a gyerek. 11 unokás nagymama és 5 dédunokája van. Amióta képviselő a gyerekeket mindig segítette, ruhát osztott, gálaműsort szervezett stb. Nincs olyan képviselő, aki annyit dolgozott volna. Tegnapelőtt betöltötte a 77 évet. Ma nagyon nehezen ült le, mert olyan döntést kell hozni, ami sok szülőt érint. Tudja, hogy nehéz megérteni a szülőknek, de járt az iskolákban, mindkettő nagyon szép épület. Biztosan megszokták a régi iskolát, de kérte, hogy próbáljanak a szülők megbarátkozni a helyzettel, hiszen nagyon kevés a gyerek. Minden iskolában járt és kijelentette, hogy nagyon szép környezetbe kerülnek a gyerekek. Tudja, hogy milyen nehéz ma szülőnek, nagyszülőnek lenni. Kérte a szülőktől, hogy próbálják megérteni a kialakult állapotot. Sajnos a közmunka program sem az elvártak szerint alakult, de véleménye szerint a helyzet még rosszabb lesz. Kérte, hogy ne ítéljék el azért, amit most itt mondott.

Szabó Zoltán Ferenc:
Antal Balázs Tibor 680 aláírásról szólt, melyet két nap alatt gyűjtöttek össze a Damjanich Általános Iskola környékéről. Megjegyezte, hogy a képviselők, mint az önkormányzat felelős tagjai nem veszik figyelembe ezen 680 ember kérését. A Petőfi Általános Iskolától 130 aláírás gyűlt össze. Megkérdezte, hogy számoltak-e azzal, hogy a gyerekek mennyit utaznak az iskolába, esetleg egyes szülők átviszik más városba a gyerekeket, illetve a szabad iskolaválasztási jog csorbulása miatt jogi lépésekre készül.
Kijelentette, hogy Ollai Istvánnéval szemben nem volt tiszteletlen, de tisztában kell lennie azzal, hogy most egy olyan döntésre teheti fel a pontot, amely a két év múlva 100 éves iskola végét jelenti, illetve a legnagyobb zöldterületű iskola megszűnését. Tisztában kell lennie, hogy mit fog szavazni. Megkérdezte, hogy a képviselőnő látta-e, hogy a Deák Ferenc Általános Iskola pincéje vízben áll, tisztában van-e azzal, hogy a Klauzál Gábor Általános Iskolában nincs elég tanterem? Mi lesz a tanulócsoportok sorsa, hova fognak kerülni, hogyan fogják az informatikát tanulni és az idegen nyelvi laborokat működtetni? Véleménye szerint nem provokatív, de nagy nyomás van rajtuk, a pedagógusokon és a diákokon.
Kijelentette, hogy nem egyeztetett az evangélikus egyház képviselőjével, de birtokában van egy irat, mely szerint az evangélikus egyház készen áll az iskola átvételére a megfelelő törvényi keretek között és a meglévő szülői egyeztetések után. Felolvasta a levelet, melyben leírták, hogy az új oktatási törvény életbe lépése után hajlandók átvenni az iskolát. Véleményükben bízik és pozitívnak fogja fel. Javasolta, hogy mindenképpen döntsenek. Az Érdekegyeztető Tanács ülésén megfogalmazódott, hogy a 2011/2012-es tanévet engedjék tovább folytatni a Petőfi Sándor Általános Iskolában és álljon fel egy grémium oktatási szakemberekből - a pártok képviselői is vegyenek részt a megbeszéléseken - készítsék elő, hogy mit lehet tenni. Adjanak jövőképet a két iskolának. Bízik az evangélikus egyház döntésében. A Damjanich János Általános Iskola is létezni és élni akar tovább. Komoly rajztagozattal rendelkezik, ennek van a legnagyobb zöld felülete. Itt a gyerekek köszönnek egymásnak, nem jár ki a rendőrség lopás, garázdaság, testi sértés ügyben. Egy mozgássérült gyermeket a Budapesti Rehabilitációs Bizottság is oda küldött, mivel ott megfelelő széles a folyosó, megfelelő nagyok a tantermek. Megfelelő előkészítés után speciális iskolává is válhatna, de ennek az a feltétele, hogy adjanak még egy évet, hozzanak halasztó döntést. Az iskolák eltűnésével azok az értékek tűnnek el, amit hordoztak.

Szirbik Imre:
Megjegyezte, hogy nem szokott az időkeret túllépése miatt szólni, de kérte mindenki próbálja önmagát fegyelmezni.

Halmai István András:
Véleménye szerint a HUNNIAREG Pedagógiai Intézet nem is volt arra felkérve, hogy alternatívákat javasoljon. Kérte, valóban tekintsék partnernek az iskolák tantestületét és ne több millióért mondják meg idegenek, hogy mi a jó a városnak. Kijelentette, hogy a Damjanich János Általános Iskola nagyon szép környezetben van, zöld felülettel, nagy ebédlővel, kiváló hagyományokkal. Javasolta oda költöztetni az óvodát. A Petőfi Sándor Általános Iskolában is remek az ének-zene oktatás. Összehúzódást javasolt. Kijelentette nem biztos, hogy tűzijáték és üvegpalota mellett a gyerekeken kell spórolni. Érdekesnek tartja, hogy a beszámolóban írja le az igazgató a hiányosságokat. A csökkenő gyereklétszám mellett a jelzett probléma megoldható lesz. Az üres tantermekben javasolta a szakképzés beköltöztetését. Hangsúlyozta, hogy egyik intézmény bezárását sem tudja támogatni.

Sipos Antal:
Elmondta, hogy a Damjanich János Általános Iskolába azért viszik a gyerekeket, mert a mindig kisebb létszámú osztályokban jobban tudnak tanulni. A zöld környezet, a szabad levegő megfizethetetlen. Nem javasolta az osztálylétszámokat a maximumig engedni. Mindenkinek támogatni kellene az iskola megmaradását.

Bujdosó Tamás Károly:
Az elhangzottakból leszűrte, hogy 9.400 ezer forint a megtakarítás, ha a Damjanich János Általános Iskola beköltözik a Deák Ferenc Általános Iskolába. Úgy gondolja, hogy a város sok mindenre költ. Két napirenddel később több mint tíz millió forint van előterjesztve prémiumként a városi cégvezetőknek. Négy-öt ember kapja ezt a pénzt, a Damjanich János Általános Iskola több mint 200 embert érint. Megjegyezte, hogy pártalkalmazott, önkormányzati köntösbe bújva járja a várost és kérdezi az embereket, hogy mire költené a 120 mFt-ot, amit megspórol a város azzal, hogy két intézményt megszüntet. Véleménye szerint nem spórolnak meg ennyit. Megjegyezte, hogy lesz egy 400 fős iskola, melynek egyharmadán kívül a többiek hátrányos helyzetűek, halmozottan hátrányos helyzetűek, sajátos nevelési igényűek illetve enyhe fogyatékkal élők. Megkérdezte, hogy az egyharmadnak hol az esélyegyenlősége, ha ilyen iskolába köteles járni, mert egy évig senki nem viheti el a gyerekét másik iskolába?

Móra József:
Megjegyezte, hogy így könnyű olcsó népszerűséget szerezni. Huronyi István: Az oktatás gazdaságtana című 2002-es tanulmányból idézett az oktatás és foglalkoztatás tervezésére vonatkozóan. Már abban foglalkoztak a csökkenő gyereklétszámmal, a támogatás csökkenésével, kevesebb pedagógus foglalkoztatásával. Ebben van az is, hogy "rendkívül körültekintőnek kell lenni annak a politikának, ami ezt a folyamatot lassítani akarja, mert a lassítás nagyobb károkat okoz, mint a folyamat gyorsítása". Tehát, ha még egy évet halasztanak, több kárt okoznak. Az anyagból kitűnik, hogy jóval korábban kellett volna már ebben dönteni, mert 2008. óta ezt a döntést már meg kellett volna hozni. Az akkori Pénzügyi Bizottság elnöke és az Oktatási Bizottság elnöke ezt már elmondta, pedig nem a város vezetési oldalán álltak. Véleménye szerint ezt a döntést sokkal könnyebben meg lehetett volna hozni úgy, hogy a költségvetésben a Damjanich János Általános Iskolának nem biztosítottak volna pénzt és az iskola igazgatóját kötelezték volna, hogy a Damjanich János Általános Iskolát költöztesse be a Deák Ferenc Általános Iskola épületébe. Akkor nem most kellene a Képviselő-testületnek a hosszas vitát lefolytatni. Megjegyezte, hogy a Damjanich iskolába minden évben beírattak jó néhány gyereket, akiknek egy része év közben más intézménybe ment. Elemezte a számokat a beíratott gyerekekre vonatkozóan. Leszögezte, hogy még így is kevesebb gyerek kerül át a Klauzál Gábor Általános Iskolába, mint amennyi 10 évvel ezelőtt ott tanult. Megjegyezte, hogy a közel 100 éves iskolát nem megszüntetik, hanem visszaadják eredeti funkciójának, mivel nem is általános iskolának épült, hanem leány polgári iskolaként működött 1949-ig. Most az előterjesztésben szerepel, hogy a Zsoldos Ferenc Szakközépiskola tanterem problémákkal küzd és visszaadnák az épületet a szakképzésnek. Korábbi ülésen az a vád érte, hogy kész tényként kezeli a Petőfi Sándor Általános Iskola bezárását. Kijelentette, ha nem hisznek abban amit csinálnak, akkor nem kell csinálni. Úgy gondolja, hogy gyerekközpontú döntést hoznak. Korábban is volt arra példa, hogy megköszönték az akkor nem népszerű döntést, ami később a gyerekek előnyére vált. Mindenkinek jó szívvel ajánlja az Érdekegyeztető Tanács véleményét, ahol a határozati javaslat elfogadásával egyetértettek.

Szirbik Imre:
Közel két órája folyik a vita, rövid, tömör hozzászólásokat kért.

Szabó Zoltán Ferenc:
Az olcsó népszerűséggel kapcsolatban megjegyezte, hogy drága lesz a népszerűtlenség, ami az intézkedés következménye lesz. Kijelentette, hogy Móra József programjában nem szerepelt az iskolabezárás. Már korábban be kellett volna zárni az iskolát. Megkérdezte, hogy csak a választások miatt nem történt meg? Kérte, hogy a költségvetéssel kapcsolatban hallgassák meg Kárpáti Lajos igazgatót is. Nem gondolná, hogy a polgári iskolát össze lehet hasonlítani a vegyes szakképzésű iskolával. Megjegyezte, hogy nem alkalmas az átadásra, mert nagyon kicsik a tantermek. Meglátása szerint az elmúlt 5-10 években pszichikai terror folyt a két iskola ellen. Elég volt az óvodákban elhinteni, hogy ne írassanak ezekbe az iskoládba gyerekeket, mert úgy is be lesz zárva. Ezért vitték máshova a gyerekeket. Véleménye szerint a népet kellene képviselniük, az ő akaratukat kifejezni. Meg vannak győződve az igazukról, ezért is kért név szerinti szavazást.

Dr. Chomiak Waldemar:
Véleménye szerint a HUNNIAREG Pedagógiai Intézet által készített anyag - amiért több milliót kifizettek és ami alapján most dönteniük kell - tele van hibával. Kifogásolta, hogy a Koszta József Általános Iskolában nevelőtestületi ülésen szeretett volna részt venni, ahol jelen voltak a HUNNIAREG Pedagógiai Intézet képviselői, de mint önkormányzati képviselőt nem engedték be. Kijelentette, hogy ez alapján felelős döntést nem lehet hozni. Az anyagban számszaki hibák is vannak, nem egyértelmű a spórolás sem. Ez alapján nem fogja megszavazni az iskolák bezárását, mert nem látja indokoltnak. Csatlakozott Szabó képviselő véleményéhez, mely szerint álljon fel egy bizottság és a döntést halasszák el egy évvel.
Reagált az egyéni képviselő teendőire. Véleménye szerint minden egyéni képviselő arra vállalt kötelezettséget, hogy az adott területet képviselje. Adott esetben a jelzett városrészben lakó gyerekek, szülők érdekeit. Nagyon becsüli Ollai Istvánné képviselő munkáját, aki már 17 éve végzi azt, de vegye figyelembe, hogy az iskola bezárásáról, a gyerekek jövőjéről most fognak dönteni. Véleménye szerint 7 nem-mel és 8 igen-nel valószínűleg az iskola bezárása meg lesz szavazva, ezért Ollai Istvánné szavazatán lesz a hangsúly, az fog dönteni az iskola bezárásáról.

Szirbik Imre:
Az egymás presszionálásának mellőzésére hívta fel a figyelmet. 15-en döntenek és mindenki lelkiismerete szerint dönt, meghagyva a többieknek a szabad döntést. Kérte ez a továbbiakban is így legyen, hiszen mindenki arra tette le az esküjét, hogy a város érdekeit képviselje.

Horváth István:
Elérkeztek a döntéshez, mely szerint ne tegyenek semmit, prolongálják a döntést. Majd a következő évben könnyebb lesz a döntés. Egy év múlva még kevesebb diák lesz, így a probléma akkor is fennáll, ha nem akarnak szembesülni vele. Vállalja a név szerinti szavazást, mert a szempontok nem fognak megváltozni, ami alapján szavazni fog. Megjegyezte, hogy az nagy felelősség, ha valaki aláírásgyűjtésbe kezd. Olyan kérdésben nem illik aláírást gyűjteni, mely kérdésre automatikusan tudják a választ. Ez nem az aláírókat minősíti. Akkor lett volna korrekt az aláírásgyűjtés, ha szerepelnek alternatív javaslatok is. Az eddigi vélemények azt mondják, hogy ne történjen semmi. Szabó Zoltán Ferenc képviselő hozzászólása tartalmazott ennél többet, illetve több képviselő kérdezte, mért nem történtek más javaslatok. Kijelentette, ez a tény, ez a diáklétszám, ez mindenki számára tudott volt. Alternatív javaslatok kidolgozására nem került sor, az elhangzottak ötletszintűek, amivel érvelve elhalasztani a döntést nem lenne megalapozott. Kérte, a döntésnél vegyék figyelembe, hogy milyen lehetőséget szalasztanak el. Azt a költséget, mellyel félig üres iskolákat fűtenek fel teljesen, az oktatás fejlesztésére kellene fordítani, eszközöket vásárolni, pályázatok önrészét fedezni, a működést magasabb színvonalon tartani vagy szociális területen a lakástámogatást, a rezsiköltségeket, a kultúrát finanszírozni. Számításai szerint több milliárd fejlesztési pénzt hozhatna a városnak. Megkérdezte, hogy ezt akarják elszalasztani? Biztosan nem, de ehhez fel kell vállalni a népszerűtlen döntéseket, melyről később beigazolódik, hogy helyes. Alternatív javaslat lehet, hogy 15 %-kal emeljék meg az adókat, és a befolyt összegből lehet fenntartani az iskolákat. Amikor azt mondják, hogy ne lépjenek, tegyenek mellé alternatív javaslatokat. Megjegyezte, hogy aki nem született már meg, nem lesz 5-6 év múlva diák egyik iskolában sem. A helyzetet konzerválni népszerű lehet, de a konzekvenciáit is fel kell vállalni. Kérte a képviselői társaitól, akik nem értenek egyet a változtatással, azok mondják meg, hogyan akarják megoldani a 2012. évi finanszírozást. Javasolta a beterjesztett határozati javaslat támogatását.

Dr. Demeter Attila:
Megjegyezte, hogy a feltett kérdésekre Szabó Zoltán Ferenc nem tudott válaszolni, hanem tovább folytatta a kérdéseket, mely arról győzte meg, hogy nincs tisztában a helyzettel. Arra sem válaszolt, hogy mi a prognózisa. A polgármester adta meg a választ, hogy 2012-ben nem lehet hiánnyal tervezni a költségvetést. Nem tudja, hogy Dr. Chomiak Waldemár hogyan gondolja a spórolást, hisz már egy gyereknél is jelentkeznek a költségek, amit finanszírozni kell. A demográfiai mutatók egyértelműek. Dönteni kell, bármennyire is fájdalmas. Vannak számok és vannak szakértők, amikre fog támaszkodni. Egyetért azzal, hogy az aláírásokkal vissza lehet élni. Azzal, ha név szerint szavaznak, nem teszik helyre a dolgot.

Molnárné Tóth Györgyi:
Kifogásolta, hogy a szakma hátul maradt a vitában. Hangsúlyozta, hogy itt szakmáról, pedagógusokról, gyerekekről és szülőkről van szó. Statisztikai adatokat ismertetett az 5 és 9 éves gyerekekről országos szinten, mely nem ad okot elkeseredésre, de kétségtelen a demográfiai esés, ami arra utal, hogy fogy a gyereklétszám. Hangsúlyozta, az tény, hogy a jövőben nem lehet költségvetést hiánnyal beterjeszteni. Bevett gyakorlat, ha kevés a pénz intézmény átszervezéshez kell nyúlni. Ezzel jár megtakarítás, de ne felejtsék el, hogy a pedagógusok ehhez nagyon sokat tesznek hozzá. Minden juttatás nélkül korrepetálják, versenyre felkészítik és elviszik a gyerekeket.

Halmai István András:
Javasolta, hogy a Damjanich János Általános Iskola felszabaduló tantermeibe az óvodát költöztessék be, a Petőfi Sándor Általános Iskola szabad tantermeit a szakképzésnek adják át. Megjegyezte, hogy az intézmények "házasításáról" nem volt szó az előterjesztésben.

Szabó Zoltán Ferenc:
Megjegyezte, hogy kérésére nem hallgatták meg Kárpáti Lajost, a Damjanich János Általános Iskola igazgatóját. Gondolata szerint növekedni fog a két iskolában a gyereklétszám, figyelembe véve a sajátos nevelési igényű és a mozgáskorlátozott gyerekeket. Amennyiben sikerül a Budapesti Rehabilitációs Intézettel felvenni a kapcsolatot, kuriózumot tudnak Szentesen teremteni. Megjegyezte, hogy ezek a gyerekek három főnek számítanak. A Petőfi Sándor Általános Iskola szempontjából az evangélikus egyház lesz a vonzóerő, mely segítségül lesz és biztosíthat még plusz gyerekeket az iskolába. Szentes város be is bizonyítja, hogy a gyereklétszám nem fog emelkedni, mert nem törekszik arra, hogy nagyobb cégeket idehozzon és munkahelyeket teremtsen, akik idetelepülő családokat is tudnának foglalkoztatni. Határozati javaslatában a "B" változat lenne, hogy ne csináljanak semmit és "C" változat, hogy egy évet halasszanak a döntés meghozataláig és a feltételeket tegyék rendbe. Halmozottan hátrányos 7. a osztályos gyerek levelét olvasta fel, hogy ne zárják be a Petőfi Sándor Általános Iskolát.

Szirbik Imre:
Lezárta a vitát és reagált az elhangzottakra. A gyermeklétszám alakulásával kapcsolatban elmondta, hogy előtte van Szentes korfája. Ténylegesen 2003. évben 243 fő, 2004. évben 237 fő, 2005. évben 245 fő, 2006. évben 248 fő, 2007. évben - nagy változás történt - 470 fő, 2008. évben 227 fő, 2009. évben 236 fő, 2010. évben 233 fő olyan gyerek van, aki pár év múlva hat éves lesz és iskolába megy. Ezek tény adatok és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a ki- és beköltözések nem változtatnak jelentősen a számokon. A légkörrel kapcsolatban elmondta, hogy az interneten már hetekkel ezelőtt ismertek voltak az elképzelések. Az evangélikus egyházzal kapcsolatos felvetésre kijelentette, hogy könnyű úgy nyilatkozni "ha majd megfelelőek lesznek a körülmények". A Világgazdaság c. lapban 5 pontban nyilvánosságra hozták, hogy mik azok a feltételek, melyek ismeretében tárgyalnak. Ahol bizonytalanság van ott nem jó a légkör. Találgatások kaphatnak napvilágra. Azért kell a döntést meghozni, mert rengetegszer halasztottak egy évet. Azért vannak a kis létszámú osztályok mert mindig reménykedtek valamiben. Nagyrészt azon múlik az iskolaválasztás, hogy a szülők milyen tapasztalatokkal rendelkeznek. Hangsúlyozta, hogy költségvetési indíttatásból, a gyerekek iránt érzett felelősségről szól a költségvetés. Arról szól, hogy a pedagógusnak ne bizonytalanságban teljen az év, hogy lesz-e taneszköze. A megtakarított pénzt be kell tenni taneszközbe, fejlesztésbe, hogy a gyerekek a XXI. század technikájával tudjanak fejlődni. Ami folyt az párbeszéd volt és érvelés. Megérti minden pedagógus és szülői közösség magatartását. Ő is így cselekszik, amikor a városról van szó.

Kérte döntsenek.
Aki Szabó Zoltán Ferenc javaslatával ért egyet, mi szerint a Képviselő-testület a 2011/2012-es tanévet a jelenlegi struktúrában vigye tovább és készüljenek fel a 2012/2013-as tanévre vonatkozó átszervezésre, az szavazzon "igen"-nel.

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, 1 tartózkodással és 7 nem szavazattal nem döntött a halasztás mellett.

Szirbik Imre:
Ügyrendi kérdésként vetődött fel, hogy az eredeti határozati javaslat elfogadásáról név szerinti szavazással döntsenek. Ebben kérte a Képviselő-testület döntését.
Aki egyetért a név szerinti szavazással, "igen" szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 10 igen szavazattal és 5 tartózkodással a név szerinti szavazásról döntött.

Szirbik Imre:
Az előterjesztésben szereplő eredeti határozati javaslat elfogadásáról kérte a Képviselő-testület döntését. Véleménye szerint a polgármester szavazzon először, ezt kövessék a képviselők.

Dr. Sztantics Csaba:
Hangsúlyozta, hogy a Szervezeti és Működési Szabályzat szerint a. b. c sorrendben kell szavazni.

Szirbik Imre:
Hangsúlyozta, hogy a képviselők szabad akaratukból az intézmények átszervezéséről szóló előterjesztés határozati javaslatáról egyben döntenek. Kérte, hogy erre "igen"-nel, "nem"-mel vagy "tartózkodás"-sal nyilatkozzanak.
Átadta a szót a jegyzőnek.

Dr. Sztantics Csaba:
ABC sorrendben szólította a képviselőket:

Antal Balázs Tibor: nem
Bujdosó Tamás Károly nem
Dr. Chomiak Waldemar nem
Dr. Demeter Attila igen
Halmai István András nem
Horváth István igen
Krausz Jánosné igen
Molnárné Tóth Györgyi nem
Móra József igen
Ollai Istvánné igen
Sipos Antal nem
Szirbik Imre igen
Szűcs Lajos igen
Szabó Zoltán Ferenc nem
Varga Árpád igen

Dr. Sztantics Csaba:
Megállapította a szavazás végeredményét:

A Képviselő-testület 8 igen szavazattal és 7 nem szavazattal meghozta alábbi határozatát:

129/2011. (V.30.)
Tárgy: Oktatási intézmények tevékenységének áttekintése

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta az oktatási intézmények tevékenységének áttekintése tárgyú előterjesztést és a következő határozatot hozza:

1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete egyetért az alapfokú oktatás feladatellátás átszervezésével.

2./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Petőfi Sándor Általános Iskolát 2011. június 30. nappal összevonja a Klauzál Gábor Általános Iskolával. Jogutód intézményévé a Klauzál Gábor Általános Iskola válik.

3./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Deák Ferenc Általános Iskola Damjanich János Tagiskolájának tanulóit a Szentes, Damjanich János utca 41. számú telephelyről 2011. június 30. nappal áthelyezi a székhely Deák Ferenc Általános Iskolába.

4./ Felkéri a Jegyzőt, hogy a Deák Ferenc Általános Iskola és a Klauzál Gábor Általános Iskola módosított alapító okiratát terjessze a Képviselő-testület elé.

Felelős: Polgármesteri Hivatal Jegyző
Határidő: 2011. júniusi testületi ülés időpontja

5./ A Deák Ferenc Általános Iskolában megkezdett nyílászáró cseréjének befejezését ütemezni szükséges.

Felelős: Alpolgármester
Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Csoportja
Polgármesteri Hivatal Művelődési Irodája
Intézményvezető
Határidő: 2011. évben, illetve folyamatos

6./ A Deák Ferenc Általános Iskola tantermeinek, tornatermének és közös helyiségeinek festését a nyár folyamán szükséges elvégezni, melyhez forrást a fenntartónak biztosítani kell.
Felelős: Alpolgármester
Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Csoportja
Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája
Polgármesteri Hivatal Művelődési Irodája
Intézményvezető
Határidő: 2011. július-augusztus

7./ A pályázati lehetőségek függvényében a Deák Ferenc Általános Iskola tornatermének felújítását tervezni szükséges.

Felelős: Alpolgármester

8./ A Képviselő-testület a Petőfi Sándor Általános Iskola és a Klauzár Gábor Általános Iskola összevonását követően az ének-zene tagozat folytatását a jogutód Klauzál Gábor Általános Iskolában biztosítja a 2011/2012-es tanévtől.

Felelős: Alpolgármester
Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója
Határidő: 2011/2012-es tanévtől

9./ A Képviselő-testület a Damjanich János Tagiskola telephelyről a Deák Ferenc Általános Iskola székhelyre történő áthelyezését követően az emelt szintű rajz oktatás folytatását a Deák Ferenc Általános Iskolában biztosítja a 2011/2012-es tanévtől.

Felelős: Alpolgármester
Deák Ferenc Általános Iskola igazgatója
Határidő: 2011/2012-es tanévtől

10./ Felkéri az általános iskolák igazgatóit az átszervezéssel kapcsolatos munkáltatói intézkedések megtételére.

Felelősök: érintett általános iskolák igazgatói
Határidő: folyamatos

11./ Felkéri a Deák Ferenc Általános Iskola és a Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatóját, hogy az intézmény pedagógiai programját, szervezeti és működési szabályzatát, minőségirányítási programját és házirendjét a módosítások átvezetésével készítse el, és nyújtsa be a fenntartónak jóváhagyásra.
Felelős: érintett általános iskolák igazgatói
Határidő: 2011. július 31.

12./ A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy az egyházi intézmények fenntartóival folytasson tárgyalásokat a 2007. decemberében kötött együttműködési megállapodás felülvizsgálatáról.

Felelős: Polgármester
Határidő: 2011. októberi testületi ülés időpontja

13./ Az általános iskolák beiskolázási körzete kerüljön felülvizsgálatra a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók arányos elosztásának szem előtt tartásával.

Felelős: Alpolgármester
Művelődési Iroda
Határidő: 2011. novemberi testületi ülés időpontja

14./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Kertvárosi Óvodát, a Központi Óvodát, a Koszta József Általános Iskolát, a Terney Béla Kollégiumot, az Egységes Pedagógiai Szakszolgálatot és a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskolát és Hangversenyközpontot nem tartja szükségesnek átszervezni, működtetését a jelenlegi formában kívánja folytatni.

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármesterei
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
4./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Iroda vezetője
5./ Önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények vezetői

 

Szirbik Imre:
A több mint 2,5 órás tanácskozás után 15 perc szünetet rendelt el.

SZÜNET