1./ Tájékoztató a két ülés között történt fontosabb eseményekről

Szűcs Lajos:
Április 6-án a PHARE CBC pályázatokkal, április 12-én a városi majális rendezvényeivel, valamint a mozival kapcsolatos változásokról tartottak sajtótájékoztatót. A város a májusi programok lebonyolítására 2 millió forintot nyert a Miniszterelnöki Hivataltól.
A bácska-topolyai delegáció a befektetési lehetőségek és az INTERREG pályázat előkészítése céljából járt Szentesen.
Szirbik Imre polgármester fogadta a Szabadkai Katolikus Ifjúsági Közösséget.
Temesváron a humánkapcsolatok kiépítése érdekében tárgyalásokat folytattak az orvosokkal, humánpolitikai vezetőkkel. A tárgyalások középpontjában a gyógyfürdő kiajánlása szerepelt.
Nevelési és oktatási intézmények részére igazgatói értekezletet tartottak.
Részt vett a középiskolai intézmények igazgatói választásain.
Április 6-án a munkahelyteremtéssel, a foglalkoztatással, április 20-án a beiratkozásokkal, a Pedagógiai Szolgálattal kapcsolatban tartottak rádiós fogadóórát.
Április 12-én 9. alkalommal adták át az újszülötteknek az új életfát, emléklapot és a névre szóló réztáblát.
Április 21-én fogadóórát tartott.
Részt vettek Gujdár Sándor díszpolgár temetésén, az önkormányzat saját halottjának tekintette.
Április 19-én került megrendezésre a Horváth Mihály Gimnázium Francia Est programja.
Április 22-én Mikita János altábornagy úrral és Komor Levente helyettes államtitkár úrral felavatták az alakuló tér mellett kialakított Műszaki Katonák Emlékparkját.
Április 22-23-án a Kossuth utcai Óvodai Munkáltatói Körzet Farkas A. utcai

Tagóvodájának szervezésében került megrendezésre a Néphagyományőrző Óvodák VII. Országos Szakmai Találkozója, melyen több mint háromszázan vettek részt. Gratulált és megköszönte a szervezők munkáját.
E napon nyitotta meg a Szerényi Dániel Népdaléneklési Versenyt.
Az Oktatási Minisztérium, a Jegyző és Közigazgatási Szaklapok, valamint Szentes Város Önkormányzata közös konferenciasorozatot szervezett az önkormányzati szakemberek részére, ahol lehetőség volt Szentes bemutatkozására.
Április 27-én részt vett a strandon a szauna műszaki átadásán, és intézkedtek a felmerült problémák elhárításáról.
Április 28-án volt a Civil TV kistérségi programjának beindítása, az alapítvány bemutatkozása. A műsor szerda és vasárnap délután fogható a kábelrendszeren.

Móra József:
Április 23-án Ladánybenén 15.00 órakor nyitották meg Őze Lajos emlékkiállítását. A kiállításon részt vett özvegye, gyermekei és unokái. Néhány tárlóban szentesi vonatkozású emlékek is kiállításra kerültek.

Megérkezett az ülésre: dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 19 fő

Dr. Dömsödi József:
Méltatlan helyzetbe hozták a gyermekeket, amikor a rossz időjárás ellenére a 25 m-es tanmedencéről lebontották a sátrat. Más városban alkalmazkodtak az időjáráshoz és így biztosítani tudták a gyermekek sportolását.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Jó kezdeményezésnek tartotta a "Mi városunk" programot, mely a nagymamák tavaszát hirdette meg. A virágok átvételének helyszíneként önkormányzati iskolák és egy képviselő lakcíme volt feltüntetve. Kérte, hogy a jövőben szélesebb kört vonjanak be a virágosztásba.

Megérkezett az ülésre: Hornyik László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő

Ollai Istváné:
A kiséri, a felsőpárti és városközponti nagymamák nevében megköszönte a szép virágokat a Szatmári Virágkertészetnek és a városnak.

Szűcs Lajos:
Közel 35.000 tő virág került kiosztásra.
Kérte a képviselőket, aki a tájékoztatót tudomásul veszi, szavazzon.

A Képviselő-testület a tájékoztatót egyhangúlag tudomásul vette.


2./ Közhasznú társaság alapítása (11)

Szűcs Lajos:
Tegnap a Csongrád Megyei Önkormányzat Közgyűlésén Murányi László képviselő felvetette, hogy a megyében is foglalkozzanak a csökkent munkaképességű emberek munkahelyteremtésével, mert a vállalkozók kivonultak ebből a szférából. A
Közgyűlés az Egészségügyi Bizottságát bízta meg, hogy közel 30 millió Ft-tal segítse az ilyen helyzetbe jutott embereket.
A Jogi és Ügyrendi Bizottság kérte, hogy az előterjesztő tegyen szóbeli kiegészítést. Felkérte Sipos Jánosnét, tegye meg szóbeli kiegészítését.

Sipos Jánosné:
A kht alapítása első lépés lenne egy városi szociális foglalkoztató kiépítéséhez. A munkahelyteremtéssel sok sérült embernek tudnának munkát biztosítani. Jelentős számú megváltozott munkaképességű ember él a városban és a térségben, sajnos számukra nem sok megfelelően védett munkahely található. Újra egész embernek érezhetik magukat a hozzájuk hasonló közösségben. A kht nonprofit szervezet, a működés során keletkezett eredmény visszaforgatásával újabb megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatását segíthetik elő. Más gazdasági társaságban ez a profit termelését és kivonását eredményezné. A kht tevékenységét azon a területen kívánja végezni, ahol már tapasztalata van, és szívesen fogadják a sérült emberek munkáját. Az inkubátorházban európai körülmények között, emberi környezetben kívánják a kht-t kialakítani.

Szűcs Lajos:
Felkérte Lencséné Szalonta Mária osztályvezetőt, mondja el tapasztalatait a Szociálpolitikai Osztályon jelentkező problémákkal kapcsolatban.

Lencséné Szalontai Mária:
Az előterjesztésnek több hónapos előzménye van. A rehabilitációs bizottság is a Szociálpolitikai Osztály keretén belül működik. Megkeresték a csökkent munkaképességű és fogyatékkal élő embereket foglalkoztató munkahelyeket, amelyek nem kívánják bővíteni kapacitásukat. A kht létrehozásával segítséget nyújtanának ezen emberek számára.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A kölcsönös együttműködés érdekében megkeresték-e a szentesi Szabóipari Szövetkezetet?

Ollai Istvánné:
Az előterjesztés alapján munkahelyet teremtenek, de a Szegedi Fonalfeldolgozó Rt-nél elbocsátások vannak. Ez problémát fog jelenteni.

Sipos Jánosné:
A Szabóipari Szövetkezetnél is foglalkoztatnak megváltozott munkaképességű embereket. A kht-nál csak megváltozott munkaképességű és sérült embereket foglalkoztatnának. Személyesen nem keresték meg a szövetkezetet, de onnan több ember is megkereste őket.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Az állami támogatás lehívásának feltétele, hogy a foglalkoztatottak 60%-a csökkent munkaképességű legyen. A Szabóipari Szövetkezetnél is vannak és a kht-ban is lesznek csökkent munkaképességű emberek. A város beleavatkozik a piac szabályaiba.

Szűcs Lajos:
A város csak munkahelyet kíván teremteni.

Dr. Demeter Attila:
Megköszönte a szóbeli kiegészítést. Nem piaci beavatkozásról, hanem segítő szándékról van szó.

Móra József:
A város a korábban megkezdett munkát kívánja folytatni. A város az utóbbi időben bestoppolta a szociális háló foltjait is. Tiszteletreméltónak tartja, hogy a város segíti az elesett embereket, mert ez a baloldaliság lényege. A kht nem profitorientált szervezet, arra törekszik, hogy meglegyen a csökkent munkaképességű embereknek a méltó élethez való esélyük. Az önkormányzatnak a 3 millió Ft alaptőkét kell biztosítania, valamint figyelemmel kell kísérni a működést. Reméli, hogy a kht betölti majd szerepét.

Halmai László:
Javasolta a határozati javaslat 3./ pontjának külön történő szavazását, mert 2004. szeptember 10-én a városvezető koalíció felrúgta a felügyelő bizottságok tagjainak delegálásával kapcsolatos szóbeli megállapodást. A tulajdonosnak nemcsak az alaptőkét kell biztosítania, hanem vállalnia kell a veszteségek megfizetését is. A kht veszteséges működése esetén pénzbeli támogatást fog igényelni az önkormányzattól. Több munkahelyet lehetne biztosítani, ha az önkormányzat támogatná azokat a városi cégeket, akik csökkent munkaképességű embereket foglalkoztatnak. A vállalkozást profit érdekében kockázatvállalásnak tartja. Más jelent a kockázatvállalás egy magánszemélynek, illetve az önkormányzat által kinevezett személynek. A Polgári Frakció támogatni fogja az előterjesztést, bár nem ebben a formában látják a megoldást. A munkavállalók elemi érdeke, hogy foglalkoztatva legyenek. Részleteket ismertetett egy levélből.

Baranyi Imre:
Ügyrendi javaslata volt a határozati javaslat 3./ pontjának kivétele, melyet a 2./ sorszámú előterjesztéssel együtt a rendkívüli ülésen tárgyaljanak meg.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért Baranyi Imre képviselő javaslatával, miszerint a határozati javaslat 3./ pontja kerüljön elhagyásra, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 16 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett elfogadta (1 fő nem szavazott).

Móra József:
A gazdálkodó egységek profitorientáltak, a kht-k nem.

Dr. Demeter Attila:
Az alapító okirata alapján 2005. május 15. napjával hozzák létre a Rehab Kht-t, melyhez szükség van a felügyelő bizottsági tagok és a könyvvizsgáló megnevezésére. Kérte, kölcsönösen induljanak meg a tárgyalások a felügyelő bizottsági tagsággal kapcsolatban, és személyükről a rendkívüli ülésen döntsenek.

Pap Imre:
Támogatja a 62 munkahely megőrzésre vonatkozó előterjesztést. Álságosnak tartja a Polgári Frakció véleményét, mert ha nem történik semmi az a baj, ha a várost irányító koalíció elkezd valamit, akkor azért emelik fel hangjukat. Az előterjesztő is tisztában van a piac kockázatával. Az ügyvezető felelős munkájával csökkenthetők a kockázatok. Remélte, hogy lehetőség lesz a munkahelyek bővítésére.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Konkrét véleményekre tudnak csak reagálni. A Polgári Frakció szakmailag igyekszik az előterjesztésekhez hozzászólni. Ügyrendi javaslata volt, hogy a felügyelő bizottsági tagok, valamint a könyvvizsgáló személyének hiánya miatt vegyék le az előterjesztést a napirendről.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatával, miszerint az előterjesztést vegyék le a napirendről, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 13 nem szavazat ellenében nem fogadta el.

Szűcs Lajos:
A megyegyűlésen frakcióktól és személyektől függetlenül támogatták a kezdeményezést. A felügyelő bizottsági tagsággal kapcsolatban a frakcióvezetőkkel egy héten belül egyeztetni fog. A kérdésben rendkívüli ülést kell összehívni, mert a kht-k és kft törvényes működésének feltétele a felügyelő bizottság és a könyvvizsgáló működése.
Kérte a képviselőket, aki egyetért az előterjesztés elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.

60/2005.(IV.29) Kt.
Tárgy: Közhasznú társaság alapítása

Határozat

1. Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8-10.§-aiban foglalt jogkörében, 2005. május 15-ei alapítással, 2005. június 1-jei működési kezdettel

SZENTES REHAB KÖZHASZNÚ TÁRSASÁG

néven, Szentes, Szarvasi út 14. szám alatti székhellyel közhasznú társaságot alapít.
A Képviselő-testület
2. a Társaság Alapító Okiratát a melléklet szerint jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

3. az ügyvezetői feladatok ellátásával Sipos Jánosné (Boda Margit) Szentes, Wesselényi u. 62. szám alatti lakost bízza meg és felkéri a Társaság működéséhez szükséges szervezési teendők ellátására.
4. felhatalmazza polgármestert a könyvvizsgálói feladatokra vonatkozó pályázat kiírására.
6. hozzájárul, hogy a 3 millió Ft alaptőke fedezete fejlesztési hitel legyen, s ennek összegével a 2005. évi költségvetését módosítja.
7. a Felügyelő Bizottság tagjainak személyéről rendkívüli ülésen dönt.

Határidő: 2005. május
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1. Sipos Jánosné megbízott ügyvezető Szentes, Wesselényi u. 62.
2. Szentes Város Polgármestere
3. Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály Tervezési Irodája
4. Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály Vagyongazdálkodási Irodája



3./ Gyermek-, Ifjúsági és Sportbizottság beszámolójának elnapolása

Szűcs Lajos:
Ismertette az előterjesztést.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a beszámoló elnapolásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 14 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett 3 nem szavazat ellenében elfogadta (1 fő nem szavazott).

61/2005.(IV.29.) Kt.
Tárgy: Gyermek-, Ifjúsági és Sportbizottság beszámolójának elnapolása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Gyermek-, Ifjúsági és Sportbizottság beszámolójának megtárgyalását a bizottság kérelme alapján elhalasztja.

Határidő: 2005. június 24-i testületi ülés
Felelős: Bizottsági elnök

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Gyermek-, Ifjúsági és Sportbizottság Elnöke
2./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Irodája

Hornyik László:
Milyen időközönként és hányszor ülésezett a Gyermek-, Ifjúsági és Sportbizottság 2005. évben és mitől volt leterhelve?

Szűcs Lajos:
Tudomásul vették a bizottság kérelmét. Kérte, hogy kérdéseit a beszámoló tárgyalásakor tegye fel.


4./ Tájékoztató a gyermekvédelmi törvényből adódó önkormányzati feladatokról (4/1)

Karikó-Tóth Tibor:
A számadatok mellett összehasonlításként a korábbi évek adatait is szerepeltetni kellene. Milyen trendek figyelhetők meg a különböző kifizetések, segélyezések és egyéb támogatások kapcsán?

Lencséné Szalontai Mária:
A jövőben igyekeznek az adatokat megjeleníteni, bár ezek az adatok szinte stagnálnak, mert a rendszerből kikerülők helyére mások kerülnek.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Megdöbbentőnek tartja, hogy a városban élő gyermekek kb. 1/3-a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesül. Ez komoly szakmai munkát igényel.

KarikóTóth Tibor:
Bőnek és dicsérendőnek tartja a tájékoztatót. A közoktatási törvény szerint minden közoktatási intézményben kötelező az ifjúságvédelmi felelős foglalkoztatása. Hogyan lehetséges, hogy egy intézményben ez nincs biztosítva? A társadalmi és környezeti problémák miatt egyre nagyobb mértékben van szükség fejlesztőpedagógusokra, pszichológusokra, logopédusokra és egyéb szakemberekre. A problémák megoldásában a Pedagógiai Szakszolgálat is segítséget nyújt.

Szűcs Lajos:
A gyermeklétszám csökkenése miatt létszámleépítések során nem bocsátották el a pedagógusokat, hanem fejlesztő pedagógusokká képezték át őket. A város mindent megtett és meg fog tenni a tanulók fejlesztése érdekében.

Lencséné Szalontai Mária:
A gyermekjóléti rendszer és a jelzőrendszer legsarkalatosabb pontjai az ifjúságvédelmi felelősök. Jelenleg a gróf Széchenyi István Általános Iskolában nincs, a Damjanich János Általános Iskolában pedig főállású ifjúságvédelmi felelős tevékenykedik. A közoktatási törvény a jövőben csak ajánlja ezeket az álláshelyeket, ezért az előterjesztésben kérik a fenntartót ezen álláshelyek megtartására. Felhívta a figyelmet az utolsó három pontban megfogalmazottakra.

Ollai Istvánné:
Vidéki munkavállalókat is felvesznek, vagy a szentesi munkavállalók élveznek elsőbbséget?

Szűcs Lajos:
A válaszadásra Barát László urat, a Családsegítő Központ munkatársát kérte fel.

Barát László, a Családsegítő Központ munkatársa:
Április 1-jéig csak szentesieket vettek fel, krízis vagy szabad férőhely esetén volt lehetőség vidéki munkavállaló alkalmazására. A Többcélú Kistérségi Társulás megalakulásával a Családok Átmeneti Otthona és a Gyermekek Átmeneti Otthona kistérségi feladatokat lát el.

Karikó-Tóth Tibor:
A kötelező pedagógiai vélemények nem tartalmazzák a szükséges információkat. Egy segédletet kellene kiadni, hogy mi szerepeljen a véleményekben. Az óvodákban és iskolákban dolgozó ifjúságvédelmi szakembereknek is segítséget jelentene, ha információjuk lenne arról, mit várnak el tőlük.

Pap Imre:
A Szociális és Egészségügyi Bizottság, valamint a Művelődési és Oktatási Bizottság véleménye röviden jelent meg az írásban kiadott bizottsági vélemények között. A hátrányos helyzetű gyermekek számának növekedése miatt fontosnak tartják a gyermek- és ifjúságvédelmi felelősök státuszának további fenntartását és költségvetésben történő biztosítását, a gyermekpszichológusi állások bővítését, költségvetési fedezet esetén a gyermekpszichiáter szakellátás megszervezését, valamint közösségi szinten a szülők fokozott bevonását a gyermekvédelmi munkába, oktatásba, nevelésbe. A Szociális és Egészségügyi Bizottság nevében javasolta a gyermekvédelemben dolgozó szakemberek, pedagógusok, óvoda pedagógusok munkájának jegyzőkönyvben történő elismerését és köszönetét.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a tájékoztatót a bizottsági vélemények, valamint Pap Imre képviselő javaslatával elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.

62/2005.(IV.29.) Kt.
Tárgy: Tájékoztató a gyermekvédelmi törvényből adódó önkormányzati feladatokról

Határozat

1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a gyermekvédelmi törvényből adódó önkormányzati feladatokról szóló tájékoztatót tudomásul vette.

2./ A Képviselő-testület egyetért a gyermek- és ifjúságvédelmi felelősök státuszának további fenntartásával, annak költségvetésben történő biztosításával. A lehető legmagasabb szintű támogatást kívánja biztosítani a nem városi fenntartású intézmények hasonló törekvéseihez.

3./ A Képviselő-testület egyetért a gyermekpszichológusi állások számának bővítésével, mert a jelenlegi két státuszt nem tartja elégségesnek. Intézkedéseket tesz a gyermekpszichiáter szakellátás megszervezésére.

4./ A Képviselő-testület fontosnak tartja a szülők fokozott bevonását a gyermekvédelmi munkába, oktatásba, nevelésbe nemcsak saját gyermeküket közvetlenül érintő formában, hanem közösségi szinten is.

5./ A Képviselő-testület megköszönte és elismerte a gyermekvédelemben dolgozó szakemberek, pedagógusok, óvoda pedagógusok munkáját.

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Szociálpolitikai Osztálya
3./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály Tervezési Irodája



5./ Beszámoló a gyámhivatal 2004. évi munkájáról (4/2)

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a beszámoló elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.

63/2005.(IV.29.) Kt.
Tárgy: Beszámoló a gyámhivatal 2004. évi munkájáról

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Gyámhivatal 2004. évi munkájáról szóló beszámolót tudomásul vette.

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Gyámhivatal



6./ Szentes város ifjúsági koncepciója (5)

Szűcs Lajos:
A koncepció összeállításakor több javaslatot is adtak az előterjesztőnek.

Dr. Gyenes Ágota:
A 3. oldalon szereplő 250 baba csak szentesi gyermekeket, vagy Szentesen születetteket foglal magába?

Dr. Demeter Attila:
Az előterjesztő megkapta-e a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Térségi Elnökségének levelét?

Koromné Seri Anikó:
Az előterjesztésben a szentesi kórházban született gyermekek szerepelnek.

Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
A számadat a szentesi babákra vonatkozik.

Dr. Sztantics Csaba:
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Térségi Elnökségének véleménye a mai napon érkezett, mely a képviselőknek került kiosztásra.

Dr. Demeter Attila:
Kérte, hogy az észrevételeket juttassák el az előterjesztőnek, hogy azok beépülhessenek a koncepcióba.

Szűcs Lajos:
A vélemények a koncepció részét fogják képezni.

Móra József:
Tanúlságosnak tartja a 7-11 oldalon szereplő felmérés összegzését, melyből megállapítható, hogy a fiatalok nem elég tájékozottak. Felvetődik a kérdés, hogy az ifjúsági problémákkal foglalkozó szervezetek hogyan töltik be szerepüket? Javasolta ezen figyelemfelhívásra vonatkozó rész elhagyását.

Dr. Gyenes Ágota:
Egyetért a koncepció alapelvével, miszerint az ifjúság új értékek hordozója, teremtője, jelentős erőforrás. Ezt az erőforrást védeni és nevelni kell. 1997-ben 95-en, 2004-ben 203-an igényeltek szociális bérlakást. A városban kismértékű primér lakáshiány van, mert csak 46 lakás került átadásra. 2004-ben az önkormányzati lakások karbantartására, felújítására 4.776 eFt-ot költöttek, melyet kevésnek tartott. A 423 önkormányzati bérlakás állaga nem megfelelő, vizesednek és asztmát okoznak. Az erőfeszítéseket nemcsak koncepcionálisan kell megjelentetni, hanem meg is kell valósítani. Jelenleg 52 család szerepel a sürgősségi listán.

Kálmán János:
Mit jelent, hogy lezajlott a sportpályák alapszintű rekonstrukciója?

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A 6. oldalon olvasható, hogy nincs a városban olyan intézmény, aki a fiatalkorúakat nyári, illetve idénymunkára alkalmazná. Ennek megoldásában kérte a Polgármester Úr segítségét. Kérte a tiszai strand felújítására vonatkozó mondat átfogalmazását, mert csak a használattal kapcsolatban történt intézkedés.

Karikó-Tóth Tibor:
A koncepció részét képezhetné a fiatalkorúak rétegződését bemutató korfa is. A címlistában szereplő egyházi szervezeteket is keressék meg, mert a kulturális életben és a fiataloknak nyújtott tevékenységi körben kiemelkedő tevékenységet végeznek.

Kozák János, a Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi bizottság tagja:
Az előterjesztés tartalmazza, hogy "európai színvonalúvá épül ki a strand és a sportuszoda." Javasolta e mondat szerényebb megfogalmazását, mert az uszoda környékén nincs megfelelő számú parkoló, az 50-es medence mellett omladozó, régi medence található, az élményfürdő szeptember 9-től nem használható, a sátor alatt 22-23 °C fokos a víz.

Szűcs Lajos:
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Térségi Elnökségének levelét továbbítják az előterjesztőnek, a javaslatok pedig a koncepció részét fogják képezni.
A Képviselő-testület a koncepciót, mint I. olvasatot tudomásul vette.

Kiment a teremből: Hornyik László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 19 fő



7./ Az Önkormányzat 2005. évi költségvetési rendeletének módosítása (6)

Krajsóczki Sándorné:
A rendeletmódosítás a jogszabályoknak megfelelően és a korábbiakhoz hasonló szerkezetben készült. Az előterjesztés az írásban beérkezettek és a központi költségvetés terhére biztosított átvezetéseket tartalmazza.

Visszaérkezett a terembe: Hornyik László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő

Krajsóczki Sándorné:
Az intézményeknél az I. negyedév során felmerült intézményi javaslatok, valamint a pályázatokkal összhangban a feladatok és az előirányzatok kerülnek átvezetésre.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A 7. oldal 4-5./ pontja alapján a város költségvetése kb. 50-60 millió Ft-tal a pozitív irányba mozdul el?

Krajsóczki Sándorné:
Amennyiben így történt volna, akkor az átvezetéseket a rendelettervezet is tartalmazná. A szociális és a költségvetési törvényben foglalt állami támogatások év közben kerülnek átvezetésre. A teljes kifizetés pénzügyi fedezetéhez figyelembe kell venni az 51 millió Ft-ot és az önkormányzati forrást is.

Karikó-Tóth Tibor:
A TERKI pályázat benyújtásakor a 2005-2006. évre vonatkozó járdaépítési programra 16,5 millió Ft-os előirányzat szerepel. Az évről évre kiírásra kerülő pályázatoknál a város elképzeléseit már a költségvetés tervezésekor figyelembe kellene venni.

Dr. Dömsödi József:
A 25 m-es tanmedence vízhőfoka 20-21 °C fokos, a melegvizes tusolók közül pedig csak 1 működik. Miért van tanmedencénk, ha annak megfelelő használatát a kiskorú gyermekeknek nem tudják biztosítani?

Krajsóczki Sándorné:
A TERKI pályázat a járdaprogram folytatását jelenti. A költségvetés tervezésekor megfelelő gondossággal jártak el, mert a koncepció tartalmazta a járdafelújítási programot. A pályázati kiírások megjelenését követően van információjuk a feladatok támogatásának mértékéről. Csökkenni fog a fejlesztési célú hitel előirányzata.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A város fejlesztési koncepciója a pályázati lehetőségek irányába halad, mely determinálja a város fejlesztési stratégiáját. Ezt nem tartja elfogadható és követendő magatartásnak.

Móra József:
A hosszú távú elképzelések megvalósításához meg kell keresni a pályázati lehetőségeket. A 4. sz. melléklet a 2005. évi fejlesztési feladatokat tartalmazza. A város komfortosabbá tétele érdekében szükség van a beruházásokra és felújításokra. Saját erőből kell a városnak megvalósítania azokat az elképzeléseit, melyhez nem tud pályázati forrást biztosítani. Megjegyezte, hogy a Polgári Frakció építő véleményei nem segítették az önkormányzat munkáját.

Halmai László:
Az önkormányzat a pályázati lehetőségek irányába halad, melyet az ÁRT és a költségvetés többszöri módosításai is alátámaszt. Hosszú távú célok és projekttervek esetén ma is megmondható lenne, mit szeretnének 7 év múlva megvalósítani.

Dr. Demeter Attila:
Javasolta a rendeletmódosítás elfogadását, mert a kötelező átvezetéseket tartalmazza. Felhívta az előterjesztő figyelmét a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamata Szentes Kistérségi Elnökségének javaslataira. Megköszönte a kamara észrevételeit.

Baranyi Imre:
A város hosszú távú koncepcióban gondolkodik és folyamatosan oldják meg az elmaradt feladatokat. A csatornaberuházást követően a csapadékvíz-elvezető árkokat kellene helyreállítani, a következő 4 év fontos programja lehetne egy északi elkerülő út megvalósítása. Fontosnak tartja a város és a kistérségek szépítését, fejlesztését, lakhatóbbá tételét.

Móra József:
A Polgári Frakció által is elfogadott gazdasági program részét képezték a beruházások. Magyarországon szabad orvos és képviselő választás van. Az elmúlt időszak fejlesztési elképzelései alapján meg tudják mondani, mit szeretnének a városban elérni.

Szűcs Lajos:
A pályázatokkal megvalósult beruházásokra szüksége volt a városnak.
Kérte a képviselőket, hogy a vita lezárásakor már ne jelezzék hozzászólási szándékukat.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Az uszodában a 25 m-es medence burkolatfelújítása a tervben 6 millió Ft-tal szerepelt, a 71 oldalon a változás -4 millió Ft, a módosított terv 2 millió Ft, 2006. évre számított összeg 4 millió 6 ezer forint. A medencében sajnos nincs megfelelő hőfokú víz.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelettervezet elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 14 igen szavazattal, 6 nem szavazat ellenében elfogadta.

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
9/2005.(V.14.)ÖR
rendelete
az Önkormányzat 2005. évi költségvetéséről, módosításának és végrehajtásának rendjéről szóló 6/2005.(III.19.)ÖR rendelet módosításáról

/A rendelet teljes szövegét a 1. sz. melléklet tartalmazza./



8./ Pénzbeli és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokról szóló rendelet módosítása (7)

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelettervezet elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
10/2005.(V.14.)ÖR
rendelete
a pénzbeli és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokról szóló 25/1999.(IX.18.)KT rendelet módosításáról

/A rendelet teljes szövegét a 2. sz. melléklet tartalmazza./



9./ Az Önkormányzat vagyona feletti tulajdonjog gyakorlásának szabályairól szóló rendelet megalkotása (8)

Dr. Sztantics Csaba:
A rendelettervezettel kapcsolatban nem érkezett újabb javaslat. Dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatainak 80%-ával az előterjesztő is egyetértett és beépítette a rendelettervezetbe. A 2.§. /5/ bekezdéssel, a 13.§. /4/ bekezdéssel, a 16.§. /3/ bekezdéssel kapcsolatban alternatívákat tartalmaz az előterjesztés.

Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatait nem tartotta aggályosnak és azokat megtárgyalásra alkalmasnak tartotta.

Karikó-Tóth Tibor:
A 16.§-nál a B./ változat elfogadását javasolja, így továbbra is a Képviselő-testület hatáskörében maradnának az ingatlancserére vonatkozó eljárások. Ismertette a 16.§. /3/ bekezdését.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A 2.§. /5/ bekezdésénél nem tartja szükségesnek a kétlépcsős eljárást, valamint a Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság bevonását. A Képviselő-testület megkerülésével értékes vagyontárgyakat lehetne kivonni a forgalomképtelen vagyonból és azokat bérlet formájában hasznosítani. Nem fogadja el az előterjesztő indokát és nem kell félteni a Képviselő-testületet a többletmunkától. A 16.§-sal kapcsolatban Karikó-Tóth Tibor képviselő már elmondta aggályát. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Kistérségi Elnöksége a B./ változatok, a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága a 2.§. és a 13.§. esetében a B./ változat elfogadását javasolta.

Kálmán János:
A 13.§-nál a B./ változat elfogadását javasolja, mert az értékesítés vagy bérbeadás mindig aktuális forgalmi értéken történik.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 2.§. /5/ bekezdés B./ változatának elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal elfogadta (1 fő nem szavazott).

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 13.§. /4/ bekezdés B./ változatának elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 8 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 11 nem szavazat ellenében nem fogadta el.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 13.§. /4/ bekezdés A./ változatának elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 11 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 7 nem szavazat ellenében nem fogadta el (1 fő nem szavazott).

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 16.§. /3/ bekezdés B./ változatának elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 10 nem szavazat ellenében nem fogadta el (2 fő nem szavazott).

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a 16.§. /3/ bekezdés A./ változatának elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 10 igen szavazattal, 9 nem szavazat ellenében nem fogadta el (1 fő nem szavazott).

Dr. Sztantics Csaba:
A 13.§. a /4/ bekezdés nélkül alkalmazhatatlan, ezért szükség van döntésre, a 16.§. a /3/ bekezdés nélkül is alkalmazható. Kérte, hogy az SZMSZ alapján a testületi ülés nyilvános ülésének végén a 13.§-ra és az egész rendeletre vonatkozóan ismételjék meg a szavazást.

Szűcs Lajos:
A nyílt ülés végén visszatérnek a 8./ sorszámú előterjesztés szavazására.



10./ TESCO-megállapodás jóváhagyása (9/1)

Dr. Sztantics Csaba:
Az előterjesztés mellékletét képezi a megállapodás-tervezet, melynek formája és szövegezése eltér az eddig megszokottaktól. A londoni székhelyű TESCO által megbízott magyar ügyvédi iroda az angol megoldásokat átvéve ragaszkodik az előterjesztésben szereplő megállapodás szövegezéséhez. Az önkormányzat egy kisebb területéért majdnem dupla nagyságú területet kapna és magára vállalná a kb. 2 millió Ft-os rendezési tervmódosítás költségét, valamint az érintett terület művelésből való kivonásának költségét, mely 300-400 eFt lenne. A tulajdoni lapokon még nincs átvezetve a TESCO tulajdoni joga, ezért nem csatolták az előterjesztéshez A londoni székhelyű TESCO tegnap elfogadta az angol nyelvű megállapodás-tervezetet. Kérte, támogassák a megállapodás-tervezetet és a 9/2 sorszám alatti rendeletmódosítást.

Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság több fordulóban tárgyalta a megállapodás-tervezetet. Javasolták, hogy amennyiben a megállapodás Szentesen kerül aláírásra, akkor dr. Szeri Sándor jogtanácsos legyen az ellenjegyző, ha Budapesten, akkor a Martonyi és Kajtár Ügyvédi Iroda. A kapcsolattartó Jegyző Úr nem lehet ellenjegyző.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Kertvárosból kivezető úttal tehermentesítenék a városrészt. Az utat meg lehetne valósítani a külterületi utak építésére vonatkozó pályázat segítségével is. Az utak romlását eredményezi és az ott élő lakosság nyugalmát fogja zavarni, ha a város északi forgalma a jelenlegi utakon történik.

Dr. Sztantics Csaba:
A javaslat tervezés kérdése. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Kistérségi Elnökségének kérdésére elmondta, hogy az út kialakítása nem fog gondot jelenteni és kompenzációra sem lesz szükség, mert az előzetes adásvétel sorozat alapján a szomszédok a korábbi tulajdonosok lesznek.

Baranyi Imre:
Az áruház Csongrádi útról és az elkerülő útról való megközelítésével tehermentesíteni tudják a várost.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot a Jogi és Ügyrendi Bizottság javaslatával elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében elfogadta.

64/2005.(IV.29.) Kt.
Tárgy: TESCO-megállapodás jóváhagyása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Szentes Város Önkormányzata (6600 Szentes, Kossuth tér 6.), valamint a TESCO-GLOBAL Áruházak Rt (2040 Budaörs, Kinizsi út 1-3.) közötti megállapodás-tervezetét és azt az előterjesztett tartalommal jóváhagyja.

A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a megállapodást a jóváhagyott formában írja alá. Amennyiben a megállapodás Szentesen kerül aláírásra, akkor dr. Szeri Sándor jogtanácsos, ha Budapesten, akkor a Martonyi és Kajtár Ügyvédi Iroda legyen az ellenjegyző.

Felelős: Szirbik Imre polgármester

A határozatról értesítést kapnak:
1./ TESCO Globál Áruházak Rt
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály Vagyongazdálkodási Iroda
4./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály Tervezési Irodája



11./ A településrendezési cél megvalósítása érdekében elővásárlási jog megállapításáról szóló rendelet módosítása (9/2)

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelettervezet elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében elfogadta.

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
11/2005.(V.14.)ÖR.
rendelete
a településrendezési cél megvalósítása érdekében elővásárlási jog megállapításáról szóló 2/2001.(II.10.)KT rendelet módosításáról

(A rendelet teljes szövegét a 3. sz. melléklet tartalmazza.)



12./ A képviselők és bizottságok nem képviselő tagjainak tiszteletdíjáról és természetbeni juttatásáról szóló rendelet módosítása (28)

Dr. Demeter Attila:
A helyi rendelet 1.§. /1/ bekezdésének módosítását a köztisztviselői jogállásról szóló törvényben megállapított illetményalap változás, valamint a polgármesterek jogállásáról és képviselők tiszteletdíjáról szóló törvény 15.§. /1/ bekezdésében
szerepelő keretszámok indokolják. A Jogi és Ügyrendi Bizottság javasolta, hogy a keretszámot az egyik szorzóként alkalmazzák, a másik szorzó mértékének meghatározására a Pénzügyi Bizottságot kérték fel.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Megfelel a jogszabálynak, ha a 2003-ban hatályba lépett intézkedést 2005. április 1-jétől alkalmazzák? A szabályozás a bizottságok külsős tagjainak és tisztségviselőinek juttatására is kiterjed?

Dr. Demeter Attila:
A rendeletet nem visszamenőlegesen kellene alkalmazni. A korábbi szabályozás alapján a képviselők alapdíja a polgármester úr illetményének 5%-ában lett megállapítva. 2005. január 1-jétől megváltozott a polgármester úr tiszteletdíja, a szorzószámot 13,5-ben állapították meg, így a képviselők tiszteletdíjának szorzószáma 0,675 lett. A rendelet 2005. május 1. napján lép hatályba. A forráshiány 8.925 eFt-tal való növelése a képviselők, a bizottságok külsős tagjainak és tisztségviselőinek tiszteletdíj emelésére is fedezetet biztosít.

Szűcs Lajos:
A rendelettervezet tartalmazza a Pénzügyi Bizottság javaslatát is.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelettervezet elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 13 igen szavazattal, 7 nem szavazat ellenében elfogadta.

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
12/2005.(V.14.)ÖR
rendelete
a képviselők és bizottságok nem képviselő tagjainak tiszteletdíjáról és természetbeni juttatásáról szóló 8/1995.(III.31.)Kt. rendelet módosításáról

(A rendelet teljes szövegét a 4. sz. melléklet tartalmazza.)

Halmai László:
A Polgári Frakció nemmel szavazott.


13./ Liget Hotel társasági szerződése (10)

Szűcs Lajos:
A Képviselő-testület 2005. január 28-i ülésén támogatta a 3 millió Ft-os törzstőkével történő gazdasági társaság létrehozását

Bocskay István Ipari Park referens:
A Jogi és Ügyrendi Bizottságnak a társasági szerződés-tervezettel kapcsolatos javaslatai, valamint a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Kistérségi Elnökségének véleményei beépültek a tervezetbe. Dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javasolta alapján készült a célokat rögzítő 10/B sorszámú megállapodás.

Karikó-Tóth Tibor:
A határozati javaslatban meg kellene nevezni az ügyvezetőket.

Bocskay István:
Az amerikai ügyvezető személyét a társasági szerződés IV. fejezet 4.1. pontja tartalmazza. A magyar ügyvezető személyével kapcsolatban egyeztetések vannak folyamatban.

Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi bizottság javasolta, hogy az I.9. pontban "1.800 eFt többségi irányítást biztosító befolyás, 1.200 eFt jelentős befolyás szerzése" szerepeljen. A IV. fejezet 4.1. pontjában meg kell jelölni a munkáltatói jogot gyakorló személy nevét. Nem tudják, hogy az amerikai ügyvezető Magyarországon tartózkodik-e, tud-e operatív feladatokat ellátni, munkáltatói jogokat gyakorolni. Támogatja a társasági szerződést. A Jogi és Ügyrendi Bizottság ülésén felmerült, hogy 3 helyett 5 fő lássa el a felügyelő bizottsági feladatokat. A felügyelő bizottsági tagsággal kapcsolatban kérte a Polgári Frakció közreműködését. A 10/B sorszámú előterjesztés a korábbi preambulumból készült megállapodást tükrözi, ezért elfogadásra javasolja.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Kérte, hogy a megállapodás a társasági szerződés előfeltétele legyen, valamint "a város általi apportálás és a másik tulajdonos általi készpénzzel történő tőkeemelés egyidőben történjen" szövegrésszel egészüljön ki. A társasági szerződésben utalni kell arra, hogy egy angol nyelvű társasági szerződés is készül, amennyiben a másik fél nem beszél magyarul. Miért kell a személyek ismerete nélkül dönteni a társasági szerződésről?

Bocskay István:
Az idő rövidsége miatt nem került minden javaslat beépítésre. Az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetésge által ajánlott Vinszki-Denszki-Tóth Ügyvédi Iroda fogja elkészíteni a társasági szerződés fordítását.

Dr. Sztantics Csaba:
A társasági szerződésben az önkormányzat KSH azonosítóját pótolni fogják.

Horváth István díszpolgár, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szentes Kistérségi Elnökségének elnöke:
A társasági szerződés 3.3 pontja védettséget jelent az önkormányzat számára, mert a 40%-os tulajdoni arány ellenére is csak egyhangú döntések hozhatók. Támogatja a kétnyelvű társasági szerződés elkészítését. A Kereskedelmi és Iparkamara által javasolt szindikátusi szerződésben bővebben és konkrétabban lehetne rögzíteni az elvárásokat, mellyel a viták és konfliktusok elkerülhetők lennének. Tudomása szerint kb. 2 év után az üzemeltetést egy nemzetközi szállodalánc fogja végezni.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Megköszönte a kiegészítést, mely az előterjesztésben nem szereplő információkat is tartalmazott. Ügyrendi javaslata volt az előterjesztés napirendről való levétele.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatával, miszerint az előterjeszt vegyék le a napirendről, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 8 tartózkodás mellett, 5 nem szavazat ellenében nem fogadta el.

Halmai László:
A szindikátusi szerződést minél hamarabb el kell készíteni. Véleménye szerint a felelős döntéshez nem rendelkeznek elegendő és megfelelő információval.

Bocskay István:
Naveen Aggarwal úrral történt megbeszélések során nem volt szó a szállodalánc által történő üzemeltetésről, ezért nem tartalmazza azt az előterjesztés. Egyetért egy közös szerződés elkészítésével. Kérte, döntsenek a társasági szerződéssel kapcsolatban, hogy hétfőn információt tudjon szolgáltatni Naveen Aggarwalnak. Örömmel fogadja a szindikátusi szerződéssel kapcsolatos konstruktív javaslatokat.

Halmai László:
Nem szereti, ha megzsarolják. A testület már kimondta szándékát, nem a képviselők tehetnek arról, hogy az előterjesztés nem tartalmaz elegendő információt a döntéshez. A kérdésben a megfelelő információ és a szindikátusi szerződés ismeretében a jövő héten, rendkívüli ülésen döntsenek.

Baranyi Imre:
A szindikátusi szerződés a működéssel és fejlesztéssel kapcsolatos elgondolásokat tartalmazná, melyet a társasági szerződés elfogadását követően is el lehet készíteni. Javasolta a társasági szerződés elfogadását, mely egy gesztust jelente a befektető felé, a szindikátusi szerződéssel kapcsolatban pedig kérjék ki Horváth úr véleményét.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Meglepte Baranyi Imre képviselő hozzáállása. A társasági szerződés aláírása után nem biztos, hogy a partner aláírja a szindikátusi szerződést.

Baranyi Imre:
A 3.3 pont garanciája alapján az önkormányzat nélkül nem hozható döntés.

Horváth István:
Javasolta, hogy a 3.3 pontban szereplő garancia alapján a Képviselő-testület fogadja el a társasági szerződést és határozza meg a szindikátusi szerződés elkészítésének határidejét.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Továbbra is fenntartotta javaslatát, miszerint a szindikátusi és a társasági szerződést egyszerre kell aláírni.

Baranyi Imre:
A befektető kifejezte befektetői szándékát. Az egyhangú szavazás biztonságot jelent arra, hogy nem lesz kényszerben az önkormányzat, ha a szindikátusi szerződés nem az elképzelések alapján alakulna.

Szűcs Lajos:
Javasolta, hogy a szindikátusi szerződésre a rendkívüli ülésen térjenek vissza.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot a Jogi és Ügyrendi Bizottság javaslatával elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 13 igen szavazattal, 7 nem szavazattal elfogadta.

65/2005.(IV.29.) Kt.
Tárgy: Liget Hotel társasági szerződése

Határozat

1. Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta és jóváhagyja az S&A Capital Limited /székhelye: WIG 9QR London Harley str. 29./ és Szentes Város Önkormányzata /székhelye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6./ között létrejövő, a szálloda beruházást megvalósító társasági szerződést.

2. A Képviselő-testület egyetért azzal, hogy a társaság cégneve: BelMare Hotel Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság /rövidítve: BelMare Kft./ legyen.

3. Szentes Város Önkormányzata, mint tulajdonos társ a BelMare Kft. amerikai ügyvezetőjét elfogadja, s a magyar ügyvezető személyére a lehető legrövidebb időn belül nyilatkozik.

4. A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a társasági szerződést aláírja, illetve a könyvvizsgálói feladatok ellátására a pályázatot kiírja.

5. A Képviselő-testület funkcióváltozás miatt az ingatlant /Szentes, Csallány G. part 1./ a korlátozottan forgalomképes vagyonból, forgalomképes vagyonná minősíti.

6. A Képviselő-testület a társaság felügyelő bizottságát 5 tagban határozza meg.

7. Az együttműködési megállapodásban a cél és az együttműködés (preambulum) a felek kötelezettségvállalásai, valamint, hogy az apportálás és a másik tag részéről történő készpénz tőke emelés egyidőben történése rögzítésre kerül.
A megállapodást a társasági szerződéssel egyidőben mindkét fél aláírja.

A határozatról értesítést kapnak:
1. S&A Capital Limited jogi képviselője
2. Szentes Város Polgármestere
3. Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály Vagyongazdálkodási Irodája
4./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály Számviteli Irodája
5./ Polgármesteri Iroda

Kiment a teremből: Hornyik László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 19 fő

Halmai László:
A Polgári Frakció a város érdekét támogatja, de a szavazáskor nemmel szavaztak.