2011. július 1.

Pünkösdi túra Horvátországban

A Szabadidős Sportklub ismét megrendezte a már hagyományos Pünkösdi túráját. A program úti célja ez évben Horvátország, azon belül az Isztriai-félsziget volt.

Először Zágrábban tartottunk városnézést, ahol Szent László királyunk 1093-ban alapította a zágrábi püspökséget és a Káptalandombon felépíttette a Szent István székesegyházat.

A túra második napján Horvátország legnagyobb szigetére kirándultunk. A legtöbb horvát szigethez hasonlóan Krknek is gazdag kulturális és történelmi hagyományai vannak. Már az odajutás is hatalmas élményt jelentett: a szigetre egy 1430 méter hosszú hídon át juthattunk el, mely a világ egyik leghosszabb betonhídja. Krk városa megőrizte középkori jellegét, az óvárost 15. századi városfalak veszik körül, és hasonló korú városkapu nyitja. A szigetet elhagyva visszatértünk a szárazföldre, és továbbutaztunk Rijekába (Fiuméba), mely a térség legnagyobb tengeri kikötője és ipari városa. Opatijában rövid séta keretében fedeztük fel a nyaralóváros szépségeit. Megcsodálhattuk a Monarchia korában az arisztokrata családok által építtetett elegáns villákat, valamint a nagy babér, leander, és pálmafákból álló parkokat.

A harmadik nap délelőttjét Pulában töltöttük, ami gazdag történelmi örökségekkel rendelkezik, sok, jó állapotban megmaradt római építménnyel, melyek egyedivé teszik a számos horvátországi üdülőhely között. Fő látnivalója a 23 ezer fő befogadására is alkalmas Amfiteátrum, mely a második legnagyobb a római Colosseum után. A városnézés után a Lim-csatornát néztük meg, mely egy rendkívül egyedülálló természeti képződmény, a norvég fjordokra hasonlít. A helyi árusok kedves invitálására pálinkát és sajtot kóstolhattunk, vásárolhattunk. Kirándulásunk következő állomása Porec volt. A több ezer éves, 12 ezer lakosú Porec ma is a római kori városszerkezetre épül, meghagyva az eredeti utcaszerkezetet, és utcaneveket. A szállásunkra visszatérve lesétáltunk a tengerpartra, az óvatosabbak a sok sétától megfáradt lábukat áztatták, míg a bátrabbak fürödtek is az Adriai-tengerben.

Az utolsó napon, már hazafelé az Unesco örökséghez tartozó Plitvicei-tavaknál álltunk meg. A nemzeti park több mint 200 négyzetkilométeren terül el. A 4 órás túra keretében alkalmunk volt hajózni, kisbusszal utazni és a legszebb tavakat, vízeséseket közvetlen közelről felfedezni.

Csapatunk már a következő évi közös utazást tervezve késő éjjel érkezett haza fáradtan, és csodálatos élményekkel gazdagon.