2010. október 29.

Tartja fejlődési tempóját a Legrand Zrt.

A külvilág gazdasági szorítása ellenére

A válságban is megtalálták az új lehetőségeketA régi és főleg az új lakóházakat és a más célú épületeket nem is tudjuk elképzelni villamos szerelvények nélkül. Jogosan felmerül az a kérdés, hogy a magyar építőipar időleges visszaesése – az általános gazdasági helyzeten belül – hogyan érinti a dologban nagyon is érdekelt Legrand Zrt. szentesi gyárának lehetőségeit a hazai piacon, és közvetve termékeinek exportját. Erről és más aktuális fejleményekről nyilatkozik Károlyi László vezérigazgató.

– Az utóbbi két évben mi is nagyon megéreztük a magyar építőipar komoly viszszaesését, hiszen termékeink számára nem kis felvevőpiacot jelentenek az új lakások, a felújítandó házak. Az országban évtizedek óta nem volt olyan alacsony a lakásépítések száma, mint most. Ráadásul egy hibás hazai orientáció miatt – lásd a svájci frankban felvett, majd megdrágult hiteleket – erősen leértékelődött a forint és megcsappant az építési kedv.

– Ilyen helyzetben milyen kitörési pontok adódtak?

– Azt gondolom, hogy a válság ellenére megtaláltuk azokat a lehetőségeket, új projekteket, amelyek segítettek a talpon maradásban és a helyes, jövőbe vezető fejlődési irányok meghatározásában. Sikereinknek egyik záloga a termelési tradíció: ne feledjük, hogy lassan ötven esztendeje működik gyárunk Szentesen. Szeretnénk is majd megünnepelni ezt az évfordulót. Másik tényező a nyitottság, az innováció, a kreativitás. Sikeres csapatmunkával a termékfejlesztés olyan modern alapját és vonalait teremtettük meg, amelyek biztosították a nehézségekből kivezető utat. Az új termékcsaládunk, a Céliane több referenciáját saját mérnökeink tervezték meg. A Céliane-család piaci bevezetésére ez év szeptemberében került sor.

– Mivel "tudnak többet" az új termékek?

– Egy olyan termékkonstrukció, amely kedvez könynyű szerelhetőségével a szakembereknek, ugyanakkor a lakosság számára az esztétikus megjelenés mellett az energiahatékonyságot, a fenntarthatóságot és a biztonságot nyújtja. A Céliane egy olyan rendszer, amely teljes egészében kiépíthető digitális technológiára is. Ennek eredményeként szabályozhatóvá válik otthonunk hő- és fényellátása, biztonsága, elektromos berendezéseink kényelmes üzemeltetése. Például egy digitális termosztát segítségével programozható az éjszakai és a nappali hőmérséklet, ennek szabályozása történhet a helyszínen vagy interneten keresztül. Ezzel a módszerrel csökkenthetjük a fűtési költséget. Becslések szerint az új rendszer egy 110 m2-es lakás esetében legalább 10 százalék energia-megtakarítást eredményez. Előnye még, hogy felújításkor is jól használható, mivel vezeték nélküli megoldások is találhatók a kínálatban.

– Más dologra térve: a gyár és a város kapcsolatát, együttműködését miként értékeli?

– Nagyon pozitívan értékelem a várossal való kapcsolatunkat. Dolgozóink nagyobb része szentesiekből kerül ki. A várost övező térségre, a családok kenyérkeresetére is jó hatással van, hogy néhány feladatot kiszerveztünk. Részt veszünk továbbá az ipari tanulók képzésében. Támogatjuk Szentes rendezvényeit, közös programokat szervezünk. Vállalati felelősségvállalás szempontjából is fontos nekünk az együttműködés.

Legutóbb iskolásoknak szerveztük a "Két kerékkel egészségesebb" kerékpáros rendezvényt az Autómentes napon, illetve magyar nyelvű könyveket gyűjtöttünk közösen, két erdélyi falu részére. Az együttműködést bizonyítja az is, hogy már hosszú ideje rendszeresen véradást szervezünk a Le-grand Zrt.-nél a helyi Vöröskereszttel. Ennek kapcsán novemberben átvehetjük a VéradóBarát Munkahely kitüntetést a Parlamentben.

– Közeledünk az esztendő végéhez. Mi várható az idei munka összegzésekor és a jövő évre vetítve?

Eddig is jól teljesített a Legrand Zrt. csapata. Bízom benne, hogy a jövőben is megtaláljuk a megfelelő válaszokat a gazdasági kihívásokra. Számos projekten dolgozunk, amelyek lehetőséget nyújtanak mind a magyarországi értékesítés bővítésére, mind a szentesi gyártó bázis fejlesztésére.

-bert