2009. október 2.

Tanévkezdés a Kiss Bálintban

Elektronikus napló, modul hét rendszer

A Kiss Bálint általános iskolában többféle munkálatokat végeztek a nyáron. Az iskolai udvar egy részét felújították, mint megtudtuk, csatornázási munkálatok miatt volt erre szükség. Ott egy térköves kis díszudvart alakítottak ki, udvari sakktáblával, pingpong-asztalokkal, növényekkel. Mindez közel 20 millió forintot tehet ki.

A Kiss Bálint Református Általános Iskolában a beiskolázás ebben az évben is a reményeik szerint alakult, két elsős osztályt indítottak. Mint hallottuk, ennyi is volt tervbe véve. A maximált létszám fölött, 62 elsőosztályos kezdte meg tanulmányait az oktatási intézményben.

Karikó-Tóth Tibor igazgatót először arról kérdeztük, milyen munkálatokat végeztek a nyáron, mivel készültek az iskolakezdéshez. Ami a nyárra tartozik, folytatták, illetve befejezték a tetőcsere második ütemét, ezzel a régi, 1928-29-ben épült épületnek a teljes tetőzete megújult, úgynevezett tájképbe illő borítást kapott, ami harmonizál a megyeházával, illetve a nagytemplommal. Elkezdték az utcai homlokzatra forduló nyílászárók cseréit is. Ebből egy ütemet tudtak elvégezni, így négy tanterem, illetve a díszterem nyílászáróit cserélték ki, illetve a tornaterem fölötti termeknél három osztályterem kapott árnyékolással együtt nyílászáró cserét. Az iskolai udvar egy részét felújították, mint megtudtuk, csatornázási munkálatok miatt volt erre szükség. Ott egy térköves kis díszudvart alakítottak ki, udvari sakktáblával, pingpong-asztalokkal, növényekkel. Mindez közel 20 millió forintot tehet ki.

- A felső tagozaton elindítottuk az elektronikus naplót, most úgynevezett tesztüzemben vagyunk, a pedagógusok már javában használják. Az átmeneti időszakban a régi rendszer is működik. Reményeink szerint októberben nyitjuk ki, amikor már a szülőknek is lehetősége lesz megfelelő azonosító igénylése után a saját gyermeke adatának naprakész figyelésére. Attól a pillanattól kezdve, amikor a tanár beírja a jegyet, a szülő belép arra az oldalra, máris látja a beírást. Csak a sajátjáét, a többi diákét nem - folytatta az igazgató.

A nemzetközi kapcsolatok terén az oktatási intézmény vezetése már tavaly aláírt a sepsiszentgyörgyi Mikes Kelemen Líceummal egy testvériskolai megállapodást. Ennek értelmében többször is jártak kint Erdélyben, most szeptemberben pedig a tanárcsapatukat invitálták Szentesre. Most már a gyerekeké a terep, valószínűleg a sítáborukat is Sepsiszentgyörgyön fogják megrendezni, jelentette ki Karikó-Tóth Tibor.

Ami a tanári kart illeti, nem történt mozgás a testületben. A tanulói létszám 434, amellyel eléggé közel vannak már a teljes kihasználtsághoz, a 450 főhöz. A beíratással kapcsolatban: az igazgató véleménye szerint ez olyan szempontból problematikus, hogy nagyon sokan szeretnének a Kiss Bálint iskolába járni. Arra a döntésre jutottak, hogy - továbbra is megtartva az érkezési sorrendet - bizonyos szempontok alapján mérlegelik a helyzetet. Feltétel lesz az, hogy a gyermek bármelyik Szentesen megtalálható történelmi egyház által meg legyen keresztelve. Előny lehet az óvodai hittanoktatáson való részvétel, illetve az, hogy az iskolában van-e már tanuló testvére.

A nagyobb rendezvények közül a igazgató kiemeli a reformáció ünnepéhez kötődő, immár hagyományosnak mondható reformáció napi futást, amelyre szeretettel várják a város és a környék iskoláinak sportolni vágyó tanulóit. Egy számítógépes multimédiás versenyre is invitálják majd a város iskoláinak csapatait. Az egyedi informatikai versenyre általános egyházi tájékozottsággal bárki be tud nevezni.

Újdonságként számolt be az igazgató az úgynevezett modul hét rendszer bevezetéséről. Ami azt jelenti, hogy a tanév során három olyan hetük lesz, az egyik most épp október 12-vel kezdődő héttel indul, hogy azalatt megszűnik a hagyományos órarend.

- Új struktúrát vezetünk be, ennek egy része úgymond kötelező a gyermekek számára, és vannak területek, olyanok is, amit ők választanak ki, érdeklődési körüknek megfelelően. Többek között lesz tánc- és KRESZ-oktatás, IQ-val kapcsolatos feladatok megoldása, földrajzi vagy kémiai kísérletek, informatikusok robotot építenek majd a diákok, sokféle terület, olyan eljárás, amelynek segítségével az önálló tanulást segítjük - mondta el lapunknak Karikó-Tóth Tibor.

Lovas József