2009. március 20.

Sokoldalú Boros-díjasok

Évről-évre mindig kellemes teherként nehezedik a Boros Sámuel Szakközépiskola, Szakiskola tantestületére a választás: kik legyenek az iskola névadójáról elnevezett díj nyertesei? Idén hat jelölt közül kellett kiválasztani a legérdemesebbeket, akik méltón tudják képviselni az iskola hírét. A kiváló bizonyítványhoz, a versenyeredményekhez bizony rengeteg munka, s céltudatosság kellett, tudtuk meg a négy díjazottól, akik valamennyien végzősök, kiváló tanulók, de ahányan vannak, annyiféle irányba tartanak.

Bártfai Csaba úgy vélekedik, megvolt munka közben az öröme is, kellemes áldozat volt a sok tanulás. Sokoldalú diákként jellemezték a díjátadáskor. Első volt az Implom-nyelvhelyességi,- és a Kazinczy-szépkiejtési versenyeken, az angol nyelvű Blake-versenyen az első háromban végzett, de kémiából is első helyet hozott el, s informatikából is rangos megmérettetéseken indult. A szegedi egyetem bölcsészkarára, magyar szakra felvételizik, a finnugor orientáció vonzza. A diákot akár a szórakoztatóiparban is el tudnák képzelni tanárai. Ezt ezen az estén bizonyította is gitárjátékával, de nemcsak mások szerzeményeit adja elő, maga is ír dalokat, verseket. Van egy együttese, de még nem tudja, hogy alakul művészpályája. Első a diploma, aztán jöhet a művészet, mondja.

Budai Diána elsősorban természettudományos tárgyakban jeleskedett az iskolai évek alatt, legutóbb a területi kémia versenyen győztes csapat tagja volt. Az utóbbi időben az egészségügyi szakmacsoport felé fordult a diáklány érdeklődése. Állatorvos lenne, de előbb még OKJ-s szakmát akar szerezni, tehát marad az intézményben. A Boros-díjról elmondta, már elsősként hallott, s elhatározta, úgy fog tanulni, hogy majd megpályázhassa. Ezért próbálkozott olyan versenyeken, ahol úgy érezte, lehet esélye, s valóban, jól is szerepelt rajtuk. A jelölttársairól tudja, van hobbijuk, de az ő szabadidejét eléggé lekötötte a tanulás.

Közgazdasági szakmában képzeli el magát Rác Amanda, s ezt már általános iskolában eldöntötte. Ennek megfelelően a Corvinus Egyetemen szeretné folytatni tanulmányait. Ehhez kapcsolódó tanulmányi versenyeken képviselte iskoláját kiemelkedően. Angolból középfokú nyelvvizsgával rendelkezik, s folyamatban van németből is. Megérte a sok áldozat, mondja. Osztálytársaik azonban emiatt nem strébernek tartják a Boros-díj nyerteseit, inkább felnéznek rájuk, tudjuk meg tőle.

Kutató típus, így hát régész vagy történész szeretne lenni a negyedik díjazott, Gulyás Martin, aki az SZTE bölcsészkarára készül. Magyar nyelv területén volt kiemelkedő az Implom -, és a Kazinczy-versenyeken, de földrajzból is részt vett OKTV-n. A díjátadó ünnepségen is kiemelték, tehát bizonyára sokat nyomhatott a latba osztálytársa, Nagypál Kata véleménye, aki visszalépett a pályázástól, mondván, Martin jobban megérdemelné a díjat. Jellemzést is írt a fiúról, mint kivételes emberről, akinek tudásvágy határozza meg lényét, mindemellett segítőkész, és nagyon rendes.

(darók)