2008. június 20.

Megkérdezzük az olvasót

Egy könyvtár munkáját leginkább az minősíti, hogy mennyien veszik igénybe szolgáltatásait, mennyien használják, s mennyire elégedettek az olvasók mindazzal, amit az intézmény számukra nyújtani tud.

Változó világunkban a könyvtár is folyamatos megújulásra, változásra kényszerül, ha meg akarja tartani használóit.

Most, amikor a jövőt tervezzük, meghatározzuk a fejlesztés irányait, különösen fontos, hogy - az országos és nemzetközi trendek mellett - pontosan ismerjük, mit várnak tőlünk a használók: mely szolgáltatásokat érdemes továbbgondolnunk, mi az, amire már nincs igazán igény, s milyen új elvárásoknak kell a jövőben megfelelnünk.

Bár az elmúlt évek során már végeztünk kisebb felméréseket, kértünk visszajelzéseket munkánkra vonatkozóan, ezúttal szélesebb körben szeretnénk megkérdezni olvasóinkat, mennyire elégedettek könyvtárunkkal, szolgáltatásaink mennyire felelnek meg szükségleteiknek, elvárásaiknak.

Kérdőívünk segítségével arra keressük a választ, hogy: az állomány és a meglévő szolgáltatások megfelelnek-e használóink igényeinek; a könyvtár helye, külső és belső megjelenése, berendezése megfelel-e az elvárásoknak; a dokumentumok elhelyezése, megtalálása mennyire egyszerű; a szolgáltatás mindenki számára hozzáférhető-e; az eligazító táblák jól láthatóak és érthetőek-e; a nyitva tartási idő megfelel-e a használói igényeknek; milyen a könyvtár személyzetének megítélése.

Június-július-szeptember hónapban tehát arra kérjük a könyvtárunkba látogató olvasóinkat, segítsék munkánkat azzal, hogy kitöltik kérdőívünket, s az abban szereplő kérdések mellett leírják véleményüket, benyomásaikat intézményünkkel, munkánkkal kapcsolatban.

Az eredmények ismeretében pedig már esélyünk lesz arra, hogy a valós szükségletekre és igényekre alapozott minőségi szolgáltatási rendszerrel álljunk a jövőben is olvasóink rendelkezésére.

Együttműködésüket, támogatásukat ezúton is köszönjük.

G. Szabó Lenke
ügyvezető igazgató