2007. november 23.

Remény az életre

Az elmúlt napokban ijesztő hírek középpontjába került a Kiskunfélegyhá-za-Csongrád-Szentes, valamint a Szentes-Orosháza vasútszakasz. A megszüntetése elleni tiltakozásokról lapszámunkban részletesen beszámolunk. A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban november 19-én bejelentették, hogy elhalasztják a 38 vasúti szárnyvonal december 9-ére tervezett bezárását. Az intézkedés Csongrád megyében érintette volna a Szentes-Orosháza és a Szentes-Kiskunfélegyháza vonalat. Mint megtudtuk, a 38 mellékvonalból 26 üzemeltetésére vállalkozókat keres majd a szaktárca. Ide tartoznak a fentebb felsorolt szárnyvonalak is.

Alábbiakban Szirbik Imre polgármester, országgyűlési képviselő szavait idézzük. A város első embere úgy gondolja, elsősorban a higgadt tárgyalások hozták az áttörő sikert. Hozzátette: a Dél-keleti országrésznek ez egy olyan föltáró vonala, amely a gyorsforgalmi pályákra, a Cegléd-Budapest vonalra szállítják az utasokat, ennek bezárása rendkívül bonyolulttá tenné a térség közlekedését, másrészt térségfejlesztés szempontjából mindenképpen visszalépést jelentene.

- Nyilván a két vonalszakasznak a költségviselő képessége más, hiszen a Szentes-Kiskunfélegyháza szakaszon relatíve magasabb az utasforgalom, mint a Szentes-Orosháza szakaszon, de igazából ez utóbbi szakasz az Orosházán túli területek bekapcsolását is jelenti a térség közlekedésében. Ezért a hétfői tárgyalásokon az az elvi megállapodás született, hogy az említett vasútvonal megmarad, ennek az okmányai még nincsenek készen, de bízom benne, hogy a térség országgyűlési képviselőinek a tárcával kezdeményezett javaslatai elfogadásra találnak, a miniszteri döntés napokon belül megszületik és december 9-étől a vonatok továbbra is járni fognak az említett vonalszakaszokon - jelentette ki a polgármester.

(lovas)