2007. április 27.

Telkibányán táboroztunk

A Szabadidős Sportklub és a szentesi Gyermekbarátok ez évben is megrendezték a tavaszköszöntő komplex gyermektáborukat, ezúttal Telki-bányán. Az április 2. és 5. között 4 napos táborozáson 30 fő - ebből 27 gyermek - vett részt.

Már az első napon érdekes élményekben volt részünk, meglátogattuk Szolnokon a Repülőmúzeumot és koszorút helyzetünk el a szerencsétlenül járt pilóták emlékművénél. Dél tájban érkeztünk Szerencsre, ahol első utunk a Huszár-várba vezetett. Sajnos a múzeum zárva volt, de így is érdekes volt látni a régi harcok színtereit. A vár után felkerestük a Szerencsi Csokoládégyár mintaboltját, ahol kedvünkre válogathattunk a finom és olcsó termékekből. Majd Monokon álltunk meg és Gábor bácsi ismertetőjét követően koszorút helyeztünk el Kossuth Lajos szobránál. Késő délután érkeztünk meg a telki-bányai táborba, ahol finom vacsora várt bennünket.

A második nap Regéc várát kerestük fel, ahol először rácsodálkoztunk a körülöttünk magasodó Zemplén hegyeire és völgyeire, majd a városnézéssel együtt teljesítettük a "10 ezer lépés az egészségünkért program" első adagját. Délután elgyalogoltunk a falu túlsó végén található múzeumhoz, ahol gyönyörű ásványokat és egyéb gyűjteményeket tekinthettünk meg, így teljesítettük a "10 ezer lépés" második adagját is.

A harmadik nap a Hollóházi Porcelángyár és a fűzéri vár látogatása volt soron. Hát a Fűzér várába vezető meredek út próbára tett bennünket. Minden fáradtságot feledtetett velünk az elénk táruló látvány. Fenséges volt. A vármászás után a gyárban csodálhattuk meg a porcelántárgyak készítésének folyamatait, s az ott dolgozók ügyességét. Majd délután következett az igazi próba. Gábor bácsi szervezésében hegyikristályt bányásztunk a közeli erdőben. Jozsó - így hívták a vezetőnket - fáradhatatlanul adott tanácsot, dicséretet és segítséget. Mindnyájan találtunk szép kristályokat, melyekből este ásványkiállítást és versenyt rendeztünk.

A negyedik nap szomorúan indultunk hazafelé. Hideg reggelre ébredtünk és erős északi szél tudatta velünk, hogy még nincsen igazán vége a téli időszaknak. Azért még elmentünk Boldogkő várába és megjártuk a tornyokat, elborzadtunk a régi korban szokásos kegyetlenségeket bemutató kínzóeszközök láttán. Természetesen a csokiboltot még meglátogattuk és a maradék zsebpénzünket sikeresen elköltöttük. Általános vélemény, hogy ez a tavaszi tábor is remekül sikerült, és nem bántuk meg, hogy részt vettünk.