2007. április 27.

Járda- és útépítések, felújítások

A Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács pályázatot hirdetett a "települési önkormányzati szilárd burkolatú belterületi közutak burkolat felújítása" támogatásának elnyerésére. Az előterjesztést március végi ülésén tárgyalta a képviselő-testület.

Szirbik Imre polgármester, országgyűlési képviselő elöljáróban szólt arról, hogy a 2007. évi költségvetés megalkotásakor a korábbi évek hagyományainak megfelelően tervezték az útfelújításokat. Az elmúlt évben 17, tavaly előtt pedig 14 utcában tudtak egészpályás burkolat-felújítást végezni. A megjelent pályázati kiírások szerint kisebb források állnak a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács rendelkezésére, valószínű, hogy ilyen nagyságrendben a pályázatok nem lesznek eredményesek. Kérte, amennyiben nyilatkozni kell arról, hogy melyik utcák legyenek kiválasztva, a képviselő-testület jogosítsa fel a városrendezési,- fejlesztési és környezetvédelmi bizottságot, hogy döntsön a pályázatba kerülő utcákról. A pályázat kivitelezésekor azt az alapelvet maguk előtt kívánják tartani, hogy a munkák útszegély építésével valósuljanak meg.

Sipos Antal képviselő a nagyhegyi városrész nagyon rossz állapotban lévő belterületi utcáinak felújítását hiányolta a pályázatból. Mint mondta, a városrész kimaradt a felújításokból.

A polgármester az utcák kiválasztásával kapcsolatban elmondta, hogy azok a területek kimaradt utcái kerültek bele a pályázatba, ahol a szennyvízcsatornázás után az utcák helyreállítása megtörtént, ezek a csatlakozó utcák. Nagyhegyen a csatornázás után kerülhet sor a felújításra, mert addig terhelik az utakat.

Kozák János képviselő elmondta, a pénzügyi bizottság javaslata az volt, hogy ettől az évtől kezdődően csak megfelelő szegéllyel megtámasztott utat építsenek és állítsanak helyre. Ez vonatkozik a járdákra is. Indítványozta: határozatban mondják ki, hogy mától kezdve a jövőben a város az út- és járdaépítéseket, valamint felújításokat műszakilag szükséges szegélyekkel végezze. Abban az esetben is, ha emiatt évente kevesebb járda- és út kerül felújításra.

Móra József arról tájékoztatta képviselőtársait, hogy az útszegély építése 5 ezer forint folyóméterenként.

Az előterjesztésben szereplő utakhoz az útszegély 40 millió forintba kerülne. Bizottsági ülésen azt javasolta, hogy ne aszfaltozással történjen meg az útfelújítás, hanem betonozással, hiszen élettartalma hosszabb. Felhívta a figyelmet arra, hogy az útszegéllyel történő építés forrása a költségvetésben nem áll rendelkezésre.

A képviselő-testület Kozák János javaslatát elfogadta, egyben döntött arról, hogy az alább felsorolt utak esetében a kivitelezési munkák elvégzéséhez szükséges 50 százalékos saját forrást, valamint a tervezés és lebonyolítás költségét biztosítja, így a pályázat elkészíthető és a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanácshoz benyújtható.
A pályázott utcák:

Váradi L. Á. utca a Csongrádi út-Hunyadi u. közötti rész. (A teljes felújítás költsége tervezéssel és lebonyolítással együtt 3.733.360 forint). Schweidel utca a Vásárhelyi úttól a Vízmű-telep végéig. (4.896.800 forint) Kossuth u. 17-19. előtti közforgalmi út. (5.038.880 forint) Bacsó Béla utca végig. (2.340.040 forint) Daru utca végig. (2.286.760 forint) Mátéffy utca végig. (6.932.800 forint) Wesselényi utca, a Szalai és a Kiss Ernő u. között. (12.637.920 forint) Németh László utca végig. (3.955.360 forint) Hétvezér utca végig. (4.543.320 forint) Boros Sámuel utca, Borza u.-Szalai u. között. (4.843.560 forint) Boros Sámuel 28. zug. (569.520 forint.) Mágocsi út és Nádasdy u. 22-ig, Nádasdy u.-Ipartelepi út között. (5.281.760 forint) Somogyi Béla utca, Béke u.-Csillag u. között. (7.346.800 forint) Csongrádi út, Kurca híd-Kiss Zs. u. között. (28.337.200 forint) Vásárhelyi út, Berekháti sorompó-Knézich K. u. között. (5.452.320 forint)

L. J.