2007. február 23.

Klasszikusok és kuriózumok

A Pesti Magyar Operett Színpad országos turnéjának szentesi előadásán vehettek részt az érdeklődők hétfőn este a Tóth József Színházteremben. A 2. alkalommal megrendezett Farsangi Operettgála neves vendégművésze, Oszvald Marika (képünkön), valamint a társulat fiatal énekesei és táncosai, nagy sikerrel ismertették meg a nézőkkel az operettirodalom legkiválóbb darabjait.

A tavalyi farsangi gálán leginkább az ismertebb operettek kaptak helyet, idén azonban a már-már kuriózumnak számító, ritkábban játszott operettekből is szerettünk volna néhányat megismertetni a közönséggel - mondta Szabó Árpád a Pesti Magyar Operett Színpad igazgatója. Így az első felvonásban megszokott nagy nyitótánccal és nagy operett-belépővel ellentétben, olyan méltatlanul háttérbe szorított kisoperettek is helyet kaptak, mint például a Fekete Péter. A második részben következtek az igazi nagyoperettek, a csodálatos szólók és a szerelmi kettősök, a nagy keringők, amelyek kihagyhatatlan részei az operett-gáláknak.

Az 50 fős társulat egyik fontos célkitűzése az operettek megszerettetése a különböző korosztályokkal, különösképp a fiatalokkal, hiszen ez egy olyan igazi, sajátosan magyar kultúrkincs, amit érdemes megismerni - fogalmazta meg Szabó Árpád. Egy olyan műfaj, mely nagyszerű szórakozást, könnyed dallamokat, romantikát, vidám perceket ígér a szórakozni vágyóknak, úgy ahogyan az a városban is bebizonyosodott. Paródia, humoros, kacagtató előadásmód, nagy érzelmek, látványos koreográfia, széles repertoár, folyamatosan átalakuló, egymástól távol álló karaktereket hitelesen alakító énekesek tették felejthetetlenné a produkciót, melyre a koronát Oszvald Marika páratlan alakítása tette fel.

A színpadon még mindig fiatalosan mozgó szubrettet a közönség hatalmas tapssal köszöntötte. A művésznő pedig technikailag kidolgozott énekével, dinamizmust tükröző táncával, a rá jellemző intenzív, vidám előadásmóddal, s a már-már kihagyhatatlan, egyedi akrobatikus elemekkel hálálta meg a fogadtatást. Oszvald Marika jelenség a színpadon, nagy komika, aki csilingelő hangon és hitelesen képes feleleveníteni és a színpadra varázsolni olyan közismert melódiákat, mint a Marica grófnő című operettből a Szép város Kolozsvár, a Csárdás királynőből a Hajmási Péter, Hajmási Pál, vagy a My Fair Lady. Általa és a fiatal művészek által, ha csak egy estére is, de egy olyan feledhetetlen műfaj érinthette meg a nézőket, amely Rá-tonyi Róbert szavaival élve: "mint afféle Csipkerózsika, édes álmát alussza. Csak arra a mesebeli fiatalemberre vár, aki csókjával felébreszti álmából."

Cseh-Lakos