<<< Vissza

Futsal a tévében

2006. július 28.

 
A Sport Klub kábelcsatorna január óta közvetíti a futsal bajnoki összecsapásait, s az új évadban a szentesi cégeknek is lehetőségük lesz hirdetni a képernyőn. A növekvő népszerűségi indexszel rendelkező játékban remek lehetőségek rejlenek a potenciális támogatók számára.

Erről igyekeznek a szakemberek meggyőzni a helyi vállalkozókat. Így Makra Zoltán is. A sportköri elnök szerint reklámozókra szüksége lenne a bajnokságot a negyedik helyen záró Legrand- Szentes futsal csapatának is a további működéshez és sikerekhez. -Szinte ugyanazzal a csapattal és ugyanazokkal az elvárásokkal (az 1-6. helyezés valamelyikét szeretnék elérni) vágunk bele a szeptemberben kezdődő bajnoki idénybe, - tájékoztatott az elnök.

- A csapat gerince megmarad Koncz Zsolt vezetésével, de 3-4 játékossal mindenképp kell erősödniük. A siker másik vetülete az edzői licenszet hamarosan megkapó Né-methy László szerepe, ugyanis az U19-es korosztályt is rendszeresen szeretnénk szerepeltetni a korosztályos bajnokságban.

Ehhez azonban pénz kell, teszi hozzá Makra Zoltán, s elárulja, amikor Szerencsi István kollégájával megcsinálták a költségvetést, elsápadtak. A sok-sok meccshez - beleértve a remélt rájátszást is - nevesítve 4-5 millió forint szükséges. Hogy ez össze is jöjjön, produkciót kínálnak megvételre a helyi vállalkozóknak, marketinggel foglalkozó szakembereknek. A polgármesteri hivatal támogatása mellé a hiányzó 60-70 százalékot bizony össze kell "kubikolni". Ezért szeretnék a televíziós közvetítés adta lehetőségeket kihasználni, hiszen így megmutathatják az országnak a várost, a csapatot.

- Akkor tudunk élni, fejlődni, távlatokban gondolkodni, már az iskolában megismertetni a sportágat a gyerekekkel, - mondja Makra, aki ezért Szentesre hívta a Sport Klub tévécsatorna futsal magazinjának producerét. Mátrai Zsolt egy személyben a Sportstage Kft. vezetőjeként és a bajnokcsapat, a gödöllői futsal klub tulajdonosaként érkezett, s úgy jellemezte a futsalt, mint éveken át mesterségesen elnyomott sportágat, a hazai labdarúgó szövetség mostohagyerekét, amely kezd nagyon népszerűvé válni. Ma már családi programként is felfogható a bajnokság egy-egy mérkőzése, ahol a nézőszámnak egy valami szab határt: a csarnok befogadóképessége.

- A sportág világranglistáján a magyarok a 7-9. helyen állnak, s Európában is az 5-7. helyre rangsorolják a válogatottat. Ez a nagypályán nem így van, s hogy ezt a visszaesést a futsalnál elkerüljük, bevontuk a médiát, egy országosan nézett csatornán szereztünk felületet, - mondta Mátrai. Lehetőségek bőven vannak: névadók, főtámogatók, rovattámogatók, reklám-szpotok vásárlása, a csapat megjelenése (mez, szállítójármű), illetve a játékfelület. Közönségszórakoztató, időjárástól független, dinamikus a játék, 39-43 perces félidőkkel, álló órával.

A kábelen fogható Sport Klub heti 4x1 órában foglalkozik a sportággal, a hétfői meccsekről kedden főmű-soridőben ad összefoglalót, s minden csapatnak ugyanannyi műsorpercet biztosítanak. Tárgyalnak az anyacsatornára, az országos földi sugárzású RTL Klubra kerülésről is.

(darók)


<<< Vissza