<<< Vissza

Az ügyfélkapun át

2006. július 21.

 
Május elsejétől az APEH is belépett az elektronikus közigazgatási hivatalok sorába. A legnagyobb adózók két hónapja már az elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül adnak számot tevékenységükről a hivatal felé, 2007. január 1-jétől ez a kötelezettség minden adózóra kiterjed. A szentesi CivilPont, a Csongrád Megyei Civil Szolgáltató Központ és a polgármesteri hivatal szervezésében kaphattak hasznos információkat a civil szervezetek, egyesületek, alapítványok képviselői az elektronikus bevallási és adatszolgáltatási kötelezettség mikéntjéről.

A szentesi civil szervezeteket összefogó, szolgáltató iroda a CivilPont igazgatója Kálmánné Szabó Erzsébet köszöntötte a díszteremben az alapítványok, egyesületek képviselőit és az előadókat: Nyilas Gábor főtanácsost, dr. Csurgó Editet az APEH Csongrád Megyei adóügyi igazgatóhelyettesét, dr. Bakró-Nagy Veronikát Szentes város aljegyzőjét, és Gellérfy Lászlót a Csongrád Megyei Civil Szolgáltató Központ igazgatóját.

Nyilas Gábor elmondta, hogy az adatszolgáltatás folyamata az ügyfél - elektronikus szolgáltató rendszer - közigazgatási hivatal kapcsolatrendszert jelenti. Ebbe a közigazgatási folyamatba az ügyfélkapun keresztül léphetünk be. Rendkívül fontos - hívta fel a figyelmet a főtanácsos -, hogy az ügyfélkapun beengedő kódot úgy kezeljük, mint a bankkártyánk pin-kódját. Tehát szigorúan titkos, hiszen az alapítványnál, vállalkozásnál folyó tevékenységről ezen kód megadása után nyújtunk információkat, adóbevallást.

Dr. Csurgó Edit részletesen bemutatta az adatlapok kitöltésének sorát. Csongrád megyében augusztus tizedikéig mintegy 55000 értesítést postáz ki az APEH a vállalkozások székhelyére és tájékoztatást arról, kinek lesz kötelező az elektronikus adatszolgáltatás és adóbevallás készítése havonta. Fontos tudnivalóként említette, hogy az alapítványok képviselőjének személyében történt változás jelentésének elmulasztása 200 000 forintos bírságot von maga után.

Dr. Bakró-Nagy Veronika kiemelte, hogy ügyfélkódot az okmányirodában kaphatnak magánszemélyek személyi igazolvánnyal és e-mail cím megadásával. Erre az elektronikus címre kapják meg a kódot, melyet öt napon belül aktívvá kell tenni, ellenkező esetben elvész a kód és újat kell kérni. Az élő, érvényes ügyfélkód öt évig érvényes, és megújítható.

Gellérfy László a civil szervezetek működésének aktuális kérdéseiről beszélt a szentesi szervezetek képviselőinek.

N. A.


<<< Vissza