<<< Vissza

Képző és iparművészet, néptánc a fő szakirányuk

2005. július 8.

 
A Szivárvány Alapfokú Művészeti Iskola működésének ötödik tanévét kezdi meg szeptemberben. Jelenleg 370 tanulójuk van. Az oktatási miniszter által kiadott tanterv öt művészeti ágban határozza meg a követelményeket, nekik mind az öt ágban vannak tanítványaik. Legtöbben a képző és iparművészeti ágat választották, de jelentős a színházművészeten belül a drámajáték is, legkisebb létszámban pedig zeneművészettel foglalkoznak.

A legtöbb szentesi általános iskolában, valamint Nagymágocs és Derekegyház községekben van telephelyük. A kiállítások és művészeti bemutatók, amelyeket a nagyközönség is láthatott a tanév során több alkalommal Szentesen és Szegeden is azt bizonyítják, hogy az iskolában magas szinten folyik az oktatatás. Ez köszönhető - többek között - a nagyon jól felkészült ott tanító tizenhét pedagógusnak.

- Az iskola fő szakirányultsága a képző és az iparművészeti tanszak - mesélte Kálmánné Szabó Erzsébet igazgatónő. Tervünk, hogy elsősorban ebbe az irányba szakosodjunk. Szeretnék magas szintre fölfejleszteni mind a tárgyi feltételeinket, mind a tanári gárda szakmai felkészültségét, illetve összegyűjteni azokat a szakembereket, akik e tekintetben különlegeset tudnak nyújtani a diákoknak. A népi kultúra, a múlt művészetének ismerete is nagyon fontos. A néptáncoktatás olyan terület, ami ehhez sokat hozzátehet. Szeretnénk ezt a művészeti ágat is fő tanszakunkká tenni.

Sprok János, az iskola rajz szakos igazgatóhelyettese, a képző és iparművészeti ág szakmai irányítója elmondta, hogy vannak tanulóik alsó tagozatostól tizenhat éves korig. Nincs felvételi, aki kedvet érez az alkotáshoz, nyugodtan jelentkezhet rajz, festés, kézműves és tűzzománc szakágra. - Ha valamilyen versenyre jelentkezünk, szinte mindig kapunk díjakat, legtöbbször az élen végzünk. Az egyik csoportunk országos versenyen első helyezést ért el - tette hozzá.

Tizenöt fős csoportokban dolgoznak a gyerekek, az eszközöket az iskola biztosítja. Szeptembertől fotó és videó szakiránnyal bővítik a képzési kínálatukat. A kézművességen belül nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni a szövésre és a nemezelési technikák elsajátítására. Fontosnak érzik, hogy olyan dolgokat tanítsanak, melyeket a közoktatás keretein belül nem tudnak a gyerekekkel megtanítani. Annak, hogy művészeti oktatás folyik az intézményben, gyakorlati haszna is van a mindennapi életben: például a fotó-videó ismeretek digitalizált világunkban már hozzátartozik az alapvető műveltséghez.

(Folytatjuk)


<<< Vissza