<<< Vissza

A gyergyói havasok lábánál

2005. június 17.

A Szabadidős Sportklub a szentesi gyermekbarátokkal együttműködve ötödik éve tart kapcsolatot Gyergyóremetével, a Petőfi Sándor Általános Iskola közreműködésének köszönhetően.

Mára, az elsősorban kulturális értékek mentén épülő kapcsolat már a szabadidősport területét is érinti. 3 napos látogatásunk - május utolsó hétvégéjén - programja még szorosabbra fűzte baráti kapcsolatunkat.

Tizennégy fős sport- és kulturális küldöttségünk szeretetteljes fogadtatásra lelt a havasok alján, és a sebes vizű Maros folyó két partja mentén települt 6400 fős községben. Külön szeretném megemlíteni, hogy csoportunk meghívást kapott a katolikus plébánostól is a másnapi nagymisére. A meghívást elfogadva valamennyien örömmel hallgattuk a plébános üdvözlő szavait, amelylyel bemutatott bennünket a hívőknek. A misét követően került sor a templom melletti Hősök kertjében az általunk ajándékozott kocsányos tölgy csemete ünnepélyes elültetésére. A polgármester meleg szeretettel fogadott bennünket, és köszönte meg az ajándékba vitt 120 kötet könyvet, melyek a község könyvtárát gyarapítják.

Még az előző napon sportszerű küzdelmet vívott a két szenior focicsapat, a meccs 2-2-es döntetlennel végződött. Még azon a napon kirándultunk a Békás- szorosba, ahol, ha felfelé fordítjuk tekintetünket, azonnal rájöhetünk milyen parányi is az odalátogató utas.

A fantasztikus sziklaóriások után gyönyörű folyosóban találtuk magunkat. Hatalmas meglepetést keltett mindnyájunkban a 3 tagú zenekar, akik jöttünkre azonnal rázendítettek. Házigazdáink számolatlanul kínálgatták a finom erdélyi pálinkát, miközben ínycsiklandó illatok keringtek a fák közötti tisztáson a grillsütő felől. A hangulat csakhamar a tetőfokára hágott, és a finom vacsorát követően kiderült, hogy "nóta" nemcsak a borban, hanem a pálinkában és a sörben is van. Előkerültek a szebbnél szebb magyar nóták, s érdekes, hogy ők is, mi is ismerjük, és szeretjük azokat.

A tudósítás szerzője csakhamar berekedt és csak az ütemet ütögette. Késő éjjel kerültünk az ágyba, az igen jól berendezett egyszerű panzióban.
Vasárnap délelőttre még a visszavágó focimeccs várt ránk a 30 fok körüli melegben. A fiúk hősiesen küzdöttek az ellenféllel, a labdával és az álmossággal. Ennek ellenére sportszerű küzdelemben Hevesi Pista vezetésével 2-1 arányban alulmaradtunk vendéglátóinkkal szemben.

Bőséges ebéd és hosszas búcsúzkodást követően indultunk hosszú (kb. 600 km) utunkra a tekervényes és nem túl jó erdélyi országutakon hazafelé.
Igen fárasztó utazás és a vendéglátás (foci) fáradalmait kipihenve mondjuk valamennyien, testvéri a barátság a gyergyóremeteikkel, köszönet a szíves vendéglátásért, és jövőre szeretettel várjuk valamennyiüket Szigligetre.