<<< Vissza

Felújítás a földhivatalban
A 21. századnak megfelelően

2004. december 10.

 
December 2-a. A körzeti földhivatal dolgozói régóta vártak erre a napra. A felújítás ünnepélyes pillanataira. Az átalakítás nagy jelentőséggel bír az ott dolgozók életében. Azt jelenti, hogy az ügyfélfogadás, ami eddig a hátsó udvarban volt, és meglehetősen mostoha körülmények között működött, fölkerült a Kossuth utcai épület emeletére. Ott alakították ki az ügyfélfogadást, ahol most már ügyfélhívó rendszer működik, az ügyfelek le tudnak ülni, kényelmesen várakozhatnak, hívószámot kapnak, azzal mehetnek az ügyintéző munkatárshoz. Minden a mai kornak megfelelően működik.

- Ezzel a felújítással nemcsak az ügyfelek számára teremtettünk kedvező feltételeket, hanem a munkatársainknak is - tájékoztatta lapunkat Pozsár István hivatalvezető. - A számítógépes rendszerben vadonatúj hálózatot építettünk ki, ami tízszer gyorsabb, mint a régi volt. Azelőtt naponta kétszer fagytak le a gépek, mert nem bírták a terhelést, azóta ez is megszűnt. Az összes villamos- és telefonhálózatot is felújítottuk. Világos, tiszta minden. Az ügyfélfogadást is módosítottuk, mindennap délelőtt 8-tól fél 12-ig, csütörtökön délután 1-3 óra között várjuk az ügyfeleket.

Dr. Németh Imre földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter örömét fejezte ki amiatt, hogy az elmúlt két évben el tudtak indítani egy olyan felújítási programot, mely a területi és megyei földhivatalok megújulását jelentheti.

- Ebben a sorban a szentesi a 14., melyben már a kor színvonalának megfelelő feltételeket tudunk biztosítani - jelentette ki az átalakítás utáni ünnepélyes átadáson. - Elsősorban az ügyfelekért vagyunk, de az itt dolgozó 25 kolléga is joggal várhatja el, hogy a 21. századnak megfelelő körülményeket kapjon. Az első és legfontosabb elvárás a rendszerrel szemben, hogy közhiteles legyen. Megbízhatóan működjenek. Az ingatlanügyletek száma jelentősen megnövekedett. Évente csaknem 4 millió olyan ügy van, amit a földhivataloknak kezelni kell. Örömmel konstatáltam, hogy Szentesen, egész Csongrád megyében nincs ügyirathátralék, a határidők betarthatók, így az ügyfeleket megfelelően ki tudjuk szolgálni.

A miniszter elmondta, hogy a megye gazdálkodásának, takarékos működésének köszönhetően történhetett meg a felújítás, a 30 millió forintos költség kétharmadát a megyei hivatal gazdálkodta ki. Említést tett arról, hogy a hivatali munkaerő-takarékosság nem érinti a földhivatalokat. Itt a színvonal növelése a cél.

Micsik Zoltán, a Csongrád Megyei Földhivatal vezetője beszédében taglalva a korábbi mostoha munkakörülményeket, elmondta, az udvarban egy alacsony, dohos helyiségben fogadták az ügyfeleket. Szűk irodákban, öreg eszközökkel, zsúfolt körülmények között dolgoztak. Mostanra nemcsak külsőségeiben, esztétikájában, hanem a technikában nagy változás történt.

- Ehhez segítség kellett. Elsősorban a tárca segítsége - szólt a hivatalvezető. - De kellett az önkormányzaté is. Amikor a város vezetőit megkerestük, cseréljük el ingatlanjainkat, a földszintit, s kapjunk egy új szárnyat az emeleten, erre a polgármester, a város fogadókész volt. Köszönet érte. Köszönöm munkatársaimnak, az itt dolgozó kollégáknak azt az áldozatvállalást, amivel lehetővé vált az elképzelésünk. A méltatlan körülmények között kiválóan helyt álltak. A felújítást úgy kellett elviselniük, hogy egy percre nem zártuk be a hivatalt. Én hiszem azt, hogy megérte.

L. J.


<<< Vissza