<<< Vissza

Az idei Boros-díjasok

2004. március 26.

 
Képünkön: Díjazottak (balról-jobbra): Döme Nóra, Horváth Titanilla, Paróczai Éva, Dosztál Diána. (Fotó: Vidovics Ferenc)

A Boros-díj a Boros Sámuel Szakközépiskolában azokat a tizenkettedikes tanulókat illeti, akik példás szorgalmukkal, tanulmányi eredményükkel és egyéb iskolai tevékenységükkel jelentősen hozzájárulnak a város hírnevének öregbítéséhez. Tíz pályázó közül ez évben négy diáklánynak ítélte a díjat az iskola tantestülete. A Boros-díjhoz vezető út mind a négyük esetében rengeteg munkával és kitartással volt kikövezve.

Döme Nóra a 12. C osztályba jár. Amikor iskolát választott, még nem tudta pontosan, mi is az a közgazdaságtan, csak azt, hogy érdekli. Az iskola diákjainak magas követelmények sorának kell megfelelnie, de mint megfogalmazta, ő szereti a kihívásokat. Nóra vízilabdázik, s véleménye szerint a Boros-díjat annak köszönheti, hogy tavaly nyáron tagja volt az ifjúsági Európa-bajnokságon második helyezést szerző csapatnak. Úgy gondolja, a pénzjutalomnak lesz helye, mert a Budapesti Gazdasági Főiskolára és a Közgazdaságtudományi Egyetemre is jelentkezett.

A 12. B osztályos Horváth Titanilla a kilencedik évet még nem itt kezdte, de három hónap után úgy döntött, mégis "közgés" lesz. Szorgalmának, kitartásának köszönhetően azóta minden évet osztályelsőként végzett. Jelentkezési lapján most első helyen a Gödöllői Egyetem Közgazdaságtudományi Karát jelölte meg.

Paróczai Éva érdeklődését édesanyja foglalkozása keltette fel a közgazdasági pálya iránt. A 12. A osztályban tanuló diáklány nagyon határozottan mondja, hogy későbbiekben édesanyjához hasonlóan bankban szeretne elhelyezkedni. Ennek érdekében a Tessedik Sámuel Főiskolára, s ott pénzügyi szakra jelentkezett. A többi diák részéről semmiféle kritikát nem tapasztalt, azért, mert többet vállal. Egyébként nem kell sokkal többet teljesíteni, igyekezni viszont kell, teszi hozzá.

Dosztál Diánát az iskola jó híre vonzotta ide, ezentúl majd ő keltheti jó hírét a Boros szakközépnek. A 12. A tanulója azt meséli, nem rendelkezett ismeretekkel a közgazdaságról. Miután két évig tanulta, úgy gondolja, nem volt szükségtelen, hogy ilyen ismeretekkel is gyarapodott. Nem csalódott, bár inkább a humán tantárgyak állnak hozzá közel. Helyesírásban és nyelvtani versenyeken ért el eredményeket, ezért a Szegedi Tudományegyetem bölcsészkarának magyar, történelem és angol szakjait célozza meg. Arról, hogy az idei díjazottak között a lányok aránya 100 százalékos, azt mondja, az osztályukban is van néhány fiú, akik nagyon jól tanulnak, de ők talán nem járnak annyiszor versenyekre. Diána emellett úgy találja, a lányok kitartóbbak, szorgalmasabbak is.

D. J.


<<< Vissza