<<< Vissza

Motorok és autók a ringben

2003. december 19.

 
Senki ne gondolja, hogy az "Ütős Éjszaka" küzdősportgálán, motorok és autók is ringbe szálltak. De akkor hogyan kerül a csizma az asztalra? Az autók és a motorok hangjait a szentesi Illés Antal szállította a kötelek közé. Magyarországon ő az első "profi" motorhang-utánzó. Produkcióját egy Suzuki gyorsulási motor hangutánzásával kezdte. Majd egykerekezésre váltott. Előbb hátsó, majd első keréken történő motorozás hangját utánozta. Ezek a hangutánzások annyira élethűen hangzottak, hogy azt hitte az ember, hogy valóban ő saját maga ül a motoron. Suzuki után következett a chopper hangja. Majd két kerékről négy kerékre váltott. Elsőként egy Lada hangját utánozta, amikor éppen egy Lada crossversenyen száguldozik. Ez a hang is olyan hitelesnek tűnt, mintha a sportcsarnok közönsége egyenként egy Lada-cross szereplője volna. Fellépésének zárásaként egy Barkas hangját hozta a ringbe.
Illés Antal bemutatója hatalmas sikert aratott.

- Honnan az ötlet, hogy motorok hangját utánozza? - tettem fel kérdésemet.

- Ez a motorok iránti szeretetemből fakad. Motoros vagyok én is. Nem lehetett elviselni, amíg nem volt motorom, hogy ne tudjam legalább a hangjait. Elkezdtem a motorok hangjait utánozni. Így kezdődött.

- Mennyi ideig tartott a különböző motormárkák hangjait ilyen tökéletesen megtanulni?

- Van olyan, amelyiket azonnal. De van olyan is, amely eltartott félévig is. A Suzuki TL 1000-es hangját például félévig tanultam.

- Úgy tűnik, hogy a Suzukit kedveli. A többi motorok hangját is utánozza?

- Felsorolok néhányat: Jetski, KTM, Aprilia. Repertuáromba tizenhárom motor és két autó hangutánzása tartozik.

- Önnek milyen motorja van?

– Pannóniám. Remélem, hogy nagyobb is lesz. A Pannónia hangját nem sikerült utánozni, azt hiszem nem is fogom.

D. V. Z.


<<< Vissza