<<< Vissza

Kirándulás a hűség városába

2003. augusztus 29.

(Fotó: Muzsik Sándor)

A Tájak-Korok-Múzeumok Egyesület szentesi tagcsoportja a Koszta József Klub négynapos kirándulást szervezett tagjai részére Sopronba július végén.

Július 29-én reggel hatkor indultunk Szentesről. Az eső elkezdett cseperegni, de a rosszabb időjárás senkinek sem vette el a kedvét az utazástól. Kecskemét vonalában hatalmas esőbe futottunk, de bíztunk benne, hogy a Dunántúlon nem esik. Első megállónk Fehérvárcsurgón volt a Károlyi-kastélyban. Az egykor szebb napokat megélt kastély ma jelentős felújításon megy át. Csekély belépődíj ellenében végigvezettek bennünket a kastély felújított részein. Rövid pihenőnk után utunkat tovább folytattuk Pannonhalmára. A buszból már messziről láthattuk a pannonhalmi bencés főapátság épületeit, amelyet 1996 decemberében a Világörökség részévé nyilvánítottak. Az épületet csak a helyi tárlatvezető kíséretével tekinthettük meg. A belépő ára nem a legolcsóbb. A látogatható részek közül először a koragót bazilikát és a kerengőt néztük meg, majd az 1820-as években épített tornyot és könyvtárt. Sétánkat a kincstár megtekintésével fejeztük be.

Este hatra megérkeztünk Sopronba, a szálláshely elfoglalása után meleg vacsora várt minket a közeli étteremben. Aki nem fáradt el még este sétát tett a várnegyedben.

Másnap a reggeli elfogyasztása után útra keltünk a belvárosba. Az időjárás ma sem kegyes hozzánk, elkezdett esni.

Először a Zettl-Langer-gyűjteményt néztük meg. Az alapító Zettl Gusztáv itt született 1852-ben. A lakásban ma is az ő leszármazottai élnek a házigazda és felesége barátságosan fogadott bennünket és bemutatták az épületet.
Utunkat a Storno-házban folytattuk. A Storno-család műgyűjtő szenvedélye gazdag és értékes magángyűjtemény létrejöttét eredményezte, amely még határainkon túl is ismert. A múzeumba a csoportunkat ingyen beengedték.

Délután az utunkat Fertőrákoson folytattuk szerencsénkre az eső elállt. A település a Fertő-táj részeként 2001-ben megkapta a Világörökség kitüntető címet. Először a hajóállomásra mentünk, ahol a soproni TKM klub vezetője Kovács János már várt bennünket. Hajóval kimentünk egészen a határig majd visszafele a hajóskapitány harmonikaszóval szórakoztatta a csoportot. Utunk a kőfejtőbe vezetett, ahol megtekintettük a lenyűgöző méretű csarnokokat. Majd a napot pincelátogatással zártuk.
Csapó Imre borászhatfajta bort kóstoltatott meg velünk. A vacsora elfogyasztása után, még aki bírta erővel visszasétált a várnegyedbe. (Folytatjuk)