<<< Vissza |
Jövőre elkezdődhet |
2003. július 25. |
Hosszabb
távon talán a május volt a problémásabb, már ami a meleget illeti - mondja
Kelemen László, a Tisza Volán Rt. szentesi kirendeltségének igazgatója.
Abban egyetértünk, hogy a rekordokat döngető kánikula egyformán megvisel
utast, sofőrt egyaránt. Azzal a különbséggel, hogy utóbbi azért tovább tartózkodik
a járműben. Ilyen téren nem sok újdonságról számolhatunk be a buszpályaudvar környékéről. Maradt a tavalyi állomány, meséli a főnök, illetve most kapnak majd egy új buszt, a típusát azonban még nem tudják. A témánál maradva a régebbi autóbuszoknál a nagyobb ablakok nyithatóak, míg az újaknál beépített légkondicionáló berendezések, légbefúvók biztosítják a szellőzést és a klímát. Az újabb autóbuszokon egyre kisebbek a nyitható ablakok. A sors kegyetlensége talán, hogy az a szentesi busz, amelynek két hete balesete volt Algyőnél, éppen a légkondi beszerelésére készült. A javítás miatt egyelőre elmarad a felújítása, várhatóan szeptemberre készül el. - Különösebb változás nincs, ha csak annyi, hogy idén több a különjárati megrendelésünk - mondja a kirendeltségigazgató. - Én ezt annak tudom be, hogy új EU-s szabványokat követelnek meg az autóbusz-közlekedésben, ami jelentős többletkiadással jár, a kistőkéjű maszekok egy része ezt nem tudta vállalni. - Máskor sokkal rendezettebb az autóbusz-állomás környéke. Most kikopott, kiszáradt növényzetet találunk. Ez már a pályaudvar felújításából eredő következetes gondolkodásra utal? - Nem biztos, de lehet. Lényegében nem mi gondozzuk a pályaudvar környékén elhelyezett virágokat, növényzetet. A nagy szárazság is oka lehet a sivár környezetnek. Bár mi is locsolgattunk. Meglehet, hogy a városellátó intézménynek is tudomása volt a pályaudvar felújításáról. Ezért sem ültetett újabb virágokat, cserjéket. Egy biztos, mára köztudatban él a felújítás. - Híre ment annak, ha elkészül a csongrádi, utána a szentesi pályaudvarhoz kezdenek hozzá. A szomszéd városban már átadták a létesítményt. Hol állnak most a dolgok? - Egyelőre a látványtervek készültek el, a szegedi vezérkarnak már bemutatásra került. Kiértékeltük. Ami már biztos, a lapos tető helyét majd nyeregtető váltja fel. A terület alapvetően megmarad, a szolgálati rész megnövekszik, a váróterem hátrébb kerül majd a jelenlegi büfé helyére. Természetesen büfé is lesz, szeretnénk, ha valamilyen melegkonyhás jelleggel működne majd, kiegészülve más szolgáltató egységekkel. - A tetőteret nem építik be? Úgy gondolják, elférnek anélkül is? - Nem építjük be. Ezen a területen bőven elférünk, terjeszkedni egyébként sincs lehetőség. Az állomás forgalmát figyelembe véve még sokáig el tudja látni az utasforgalmat. Napi 8-10 ezer utassal számolunk, ebben természetesen benne van az átmenő forgalom is. Pontos adatokkal igazából nem rendelkezünk, de ha figyelembe vesszük azt, hogy naponta 2-300 járat megy a buszpályaudvaron keresztül, illetve érkezik be Szentesre, mindent figyelembe véve ez az elkövetkező 20-30 évben elegendő lesz. - Az épület bizonyára szebb, korszerűbb lesz a mostaninál. - Mindenképpen. A külső peronrészen is lecseréljük a hullámlemezes tetőzetet, úgy tervezzük, hogy a fedett peronrész kicsit ráhajlik majd az úttest fölé. A le-fölszálló utasokra nem hullik rá az eső. - Mikorra várható, hogy elkészül a pályaudvar? - A tervek augusztusra elkészülnek, utána még az engedélyeztetési eljárás zajlik le. Azt követően írják majd ki a közbeszerzési eljárást. Akkorára évvége lesz. A tényleges munkálatok majd csak jövőre kezdődnek el. Két lépcsőben kívánjuk megoldani a dolgokat, először a szolgálati rész átköltözik a volt büfé helyére, tehát a mostani szolgálati résszel kezdünk. Visszaköltözés után pedig kezdődhet az épület második fele. Azt szeretnénk, hogy az utasok lehetőleg ne maradjanak a hidegben váróterem nélkül. Ahhoz egyébként valamikor késő tavasszal fognánk hozzá. Lovas József |