<<< Vissza

Minősített vasutasok
 A partnerek megelégedéséért dolgoznak

2003. április 11.

 
A mostani gazdálkodási viszonyok között elengedhetetlen a minőség, a minőségirányítás, gondolkodás, ami egyrészt már nemzetközinek mondható. Másrészt abban a szolgáltatásban, amit a MÁV-nál végzünk, a vevők igényeit maximálisan ki kell szolgálni. Ezt úgy lehet elképzelni, ha valamennyi munkatárs megfelel az ISO 9001-2000-es elveinek, és a munkájában folyamatosan alkalmazza azt a vevők megelégedésére.

A fenti sorokat Makra Zoltántól, a MÁV Jendrassik György Gépészeti Főnökség vezetőjétől kölcsönöztük. Az alábbiakban vele beszélgetünk abból az alkalomból, hogy elnyerték az előbb említett minőségi tanúsítványt.

- Még tavaly december 17-én a TŰV InterCert tanúsító cégnél sikeres auditáláson estünk át. A rendszer jogosítványát március 3-án Győrben ünnepélyes keretek között adták át. Az ISO 9001-2000 tanúsítvány a Jendrassik György Gépészeti Főnökség valamennyi telephelyére érvényes. Így Lajosmizse kocsiszolgálati, Kecskemét kisvasúti és Szentes motorgarázs gépészeti telephelyeken is. Ez 550 embert és közel 100 műhelyt érint. Amelyek elsősorban vasúti kocsik, motorkocsik, mozdonyok javításával foglalkoznak.

- A minősítés egyben kötelezi is a céget...

- Természetesen, hiszen a vasút átalakítása, üzletági tagozódása, új vertikális szolgáltatói, vezetői részek kialakítása azt szolgálja, hogy a most megkapott minőségtanúsítvány miatt teljes átdolgozásra szorul, gondolkodásmenetében, filozófiájában egyaránt. A későbbiekben ki kell szolgálnunk a pályavasúti, az áruszállítási és a személyszállítási üzletágak vevőinek igényeit. Ezt figyelembe véve cégünk hosszú távon piacon maradhat. Azzal a munkatársaim is tisztában vannak, hogy a tanúsítvány megszerzése valaminek a kezdete, magas szintű minőségre törekvést, munkát igényel folyamatosan, hogy az utas és a fuvaroztató igényeinek meg tudjunk felelni. S akkor sokáig vasúton utaztathatunk.

- Hogyan történt a tanúsítvány átadása?

- A TÜV vezető auditora mellett dr. Csiba József, a gépészeti üzletág vezetője elsőként adta át nekünk, a szentesi főnökségnek, ami jelképes lehet. Ebből arra gondolhatunk, hogy ténylegesen élen járunk a munkában.

- Ebben nem tévedtek az urak...

- És így lesz a jövőben is. Megrendelőink már egy minősített csapattal állnak szemben, ahol a motor-, személy- és teherkocsikat, dieselmozdonyokat az esetleges javításuk, felújításuk után magas műszaki színvonalon adjuk ki. Ehhez természetesen a műszaki és anyagi feltételeknek maximálisan meg kell lenni. A MÁV felső vezetése erre kell, hogy törekedjen, mert a jövőben csak az ilyen nemzeti vasút maradhat ütőképes az Európai Unióban. A MÁV mintegy 54 ezer dolgozója közül jelenleg 20 ezer dolgozik már minőségi tanúsítvány birtokában. Ez a szám a csatlakozás időpontjáig teljessé kell hogy váljon. A nemzeti vasút léte függ ettől.

- Milyen újdonságok várhatók a vasút háza táján? Min dolgoznak jelenleg?

- Jönnek az új orosz motorkocsik, valószínűleg a gyorsvonatot viszik. Pár hónapon belül megjelennek majd a Szolnok-Makó, a Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba vonalon. Komfortosabbak, jobbak a jelenlegi motoroknál, és ami lényeges, újak. Az orosz államadósság fejében kapjuk azokat. A nosztalgiavonatok felújításánál a 47-es számú kocsi felújítása jó ütemben halad, a Hargita 46-os számú kocsiját pedig a Vasúttörténeti Emlékparknak átadtuk.

Lovas József


<<< Vissza