<<< Vissza

Takarékosan repülnek
Tíz éves a repülőtér

2003. március 21.

 
A Szentesi Repülő Klub megtartotta éves közgyűlését március elején, amely egyben új vezetőségválasztás is volt.
A klubtitkár beszámolt az elmúlt évi eredményekről és nehézségekről. A jelenlegi repülőgéppark a repülőgépvezetői létszám függvényében megfelelően szolgálta a kiképzést és annak színvonalát. A 2002-es kiképzési évben motor nélküli vitorlázó repülőgéppel 1426 felszállást hajtottak végre, 68 üzemnap alatt, hiszen a repülés az időjárás függvénye. Egyedül repülő lett 3 fő, ami egyben "B" vizsga fokozat. Ezekből egy fő tett sikeres "C" vizsgát.

Motoros repülőgép felszállás főleg vontatásos kiképzésnél 51 esetben történt. Utasrepültetések is történtek, mintegy kétszáz esetben. A fentieken kívül a repülőtér üzemeltetésében repültek még továbbá a növényvédelmi repülőgépek és helikopterek, valamint a sárkányrepülőink is. Az Országos Mentőszolgálat helikopterei alkalmanként vették igénybe a kialakított leszállóhelyet.

Az átmenő forgalmú repülőgépek és helikopterek le, illetve felszállásai is növelték a repülőtér forgalmát. A klub tagjainak elméleti felkészítése időben megtörtént. A helyi tanfolyamok vizsgázói és az országos hatósági vizsgázóink is meglepően jól szerepeltek, mivel a tudásuk legjavát adták a repülés biztonsága érdekében. Az elmúlt kiképzési évben baleseti jellegű repülőesemény nem volt.

A tagság újraválasztotta a klub vezetőségét. Megerősítette tisztségében a klub elnökét, titkárát, valamint a vitorlázórepülő, sárkányrepülő és a repülőmodellező szakosztályok vezetőit. Újraválasztották az ellenőrzőbizottságot. A klub alapszabályát is módosították. Újdonság a módosításban, hogy szolgáltató tevékenységi körben bevezették az úgynevezett soron kívüli emelt díjas repülőgépvezető-képzést, vitorlázó és motoros repülőgépvezetők vonatkozásában.

Elfogadták a szűk és igen szerény idei költségvetést is. További feladatok az elméleti tanfolyamok sikeres befejezése. Szerény körülményekről írhatunk az iskola repülőgép pótlásáról. A tavaszi repülések előtt a talaj és a határjelek rendbehozatala, felújítása, mentőejtőernyők pótlása, csörlőkötés beszerzése a feladat.
Megjegyzendő, hogy ebben az évben lesz az új repülőterünk üzemeltetése 10 éves. Ezen egy évtized alatt mintegy 18 ezer felszállás volt. Egy esetben történt személyi sérüléssel és anyagi kárral járó baleset. Kényszer ejtőernyős ugrás nem volt. Örömünkre szolgál, hogy a klub tagjai közül a Nemzetközi Repülő Szövetség (FAI, Párizs) 12 fő egyéni teljesítményeit ismerte el "ezüstkoszorús" repülőgépvezető cím odaítélésével, magassági repülés, távrepülés és időtartam repülés szempontjából.
Jó repülést.

Batta Sándor


<<< Vissza