<<< Vissza |
Ész-kéz-láb |
2003. január 10. |
A tanítónők gyakran szembesülnek azzal a problémával szeptember elején, hogy az óvodából az iskolába való átmenet néhány kisgyermeknél nehézségekkel jár. Mi, a Klauzál Gábor Általános Iskolában dolgozó tanítónők ezért jutottunk arra az elhatározásra, hogy az iskolai élet megismertetésére és az átmenet elősegítésére foglalkozásokat szervezzünk a szeptemberben iskolába lépő gyerekek számára. Fontosnak tartjuk, hogy a szülők is bepillantást nyerjenek iskolánk életébe, megismerjék a leendő tanító néniket, akikkel szeptemberben legelőször találkoznak majd a gyerekek. A programok megszervezésénél törekedtünk arra, hogy az életkori sajátosságok figyelembevételével, játékossággal alapozzuk meg a tanuláshoz szükséges pszichikus funkciók, alapvető képességek kialakulását. Fő célunk a nagycsoportosok érdeklődésének felkeltése, megfelelő motiváltság kialakítása az iskola iránt. A tanév folyamán kéthetente, csütörtöki napokra terveztük kilenc alkalommal ezeket a foglalkozásokat az iskolába készülő gyerekek számára. Az első három alkalom tapasztalatai azt mutatják, hogy örömmel vettek részt az óvodások ezeken a programokon és mi is örömmel láttuk, hogy az óvónők és a szülők is támogatják ezt a kezdeményezést. A hangulatos tevékenységek során a gyermekek játszva fejleszthették térbeli tájékozódásukat, az irányok felismerését, a jobb-bal fogalmát. Az emlékezet fejlesztése a mondókák, versek, találós kérdések, gyermekdalok alkalmazásával történt. A mozgáskoordináció javítására a finommozgások során különféle tevékenységek, így a ragasztás, tépés, gyöngyfűzés, színezés szolgált. Mindemellett természetesen nagy szerepet játszik a találkozás lehetősége a leendő tanító nénivel, akivel ezeken a foglalkozáson lehetőség van a megismerkedésre, a majdani kapcsolat kiépítésére. Az iskola leendő elsős tanítónői szeretettel
várnak minden érdeklődő gyermeket szüleikkel és az óvó nénikkel együtt
a következő foglalkozásra, ami január 23-án fél ötkor kezdődik a Klauzál
Gábor Általános Iskolában. |