Zsoldos Napok

 

Zsoldos Ferenc Középiskola és Szakiskola 2005. október 12-14 között rendezte meg az intézmény alapításának 35., az iskola névadója halálának 100. évfordulója tiszteletére a "Zsoldos Napok"-at.

 

 

A "Zsoldos Napok" programsorozattal az iskola történelmében hagyományt kívánnak teremteni.

 

2005. október 12-én Bugyáné Bakó Veronika az iskola igazgatója köszöntötte a diákokat és a kollégákat, majd beszédében felelevenítette az iskola alapításának történetét. A rendezvényen részt vett Szirbik Imre polgármester, aki úgy fogalmazott, hogy a városnak szüksége van olyan szakemberekre, akik a legmagasabb színvonalon űzik mesterségüket.

A megnyitó után dokumentum kiállítást tekinthettünk meg az iskola történetével kapcsolatban. Ennek egyik része, fényképek dokumentumok alapján került összeállításra, a másik a MÁV Tanműhelyben tanuló diákok alkotásaiból mutat be néhányat.

 

 

 

Bugyáné Bakó Veronika az iskola igazgatójának beszédéből részlet:

 

Kedves Diákok, Kollegák!

 Az intézmény alapításának 35., iskolánk névadója halálának 100. évfordulója alkalmából a mai nappal iskolai hagyományt szeretnénk teremteni, a „Zsoldos Napokat”.

„Volt valamikor egy hatalmas téglagyár” kezdte meséjét a hazudós. Ez azonban egy igaz történet, hisz a téglagyár a Zsoldos-féle téglagyár. Zsoldos Ferenc volt az, aki az ipartestület elnökeként gondolkodott azon, hogy hogyan lehetne az ismétlő iskolába járó iparos tanoncok helyzetén javítani. Az oktatás több iskolában folyt, délutáni illetve esti oktatási rendben. A tanulólétszám, a szakmunkásképzés rangjának emelkedése megkövetelte, hogy az addig szegedi 624-eshez tartozó fiókiskola önálló épületben, önálló intézményként működjön. Ennek eredményeként 1970-ben átadásra került a „piros iskola”, mely később kibővítve lett a mai „A” épület. Az alapítás éve ma is látható a tornaterem falán klinker téglából kirakva. Az „A” épületet Tiry György tervezte (1966-1967-ben), kivitelezését a szegedi Délép vállalta. Az épület először az árvíz idején szálláshelynek használták, a kiskatonák örömmel csodálták, elé fenyőket ültettek, s ezek ma már 35 évesek.

Az intézmény 35 év alatt mind tárgyi, mind személyi feltételeiben sokat fejlődött. Az 1992-ig 603. sz. Ipari Szakmunkásképző Intézet 1997-ig saját tanműhellyel nem rendelkezett, a gyakorlati oktatás a város nagyüzemeiben, kisiparosoknál folyt. 1997-ben elkészült saját tanműhelyünk...

  

 

 

... Nagy lendületet, fejlődést adott az iskolának a Világbanki program, illetve a 2002-ben a SZFP-ba való belépésünk. Eszközállományunk jelentősen sokat javult, a tantestületünk szakmailag fejlődött.

2004-ben átadásra került az „A” épületben a taniroda, amelyben megvalósítható az iskola régi álma a gyakorlócégi képzés. Mivel ezt az épületet kinőttük, így pár éve a Tóth J. utcai B épületben is tanítunk. Jelenleg az iskola fenntartója a CsM Önkormányzat. Jelenleg 823 nappali tagozatos tanulónk és 250 esti tagozatos hallgatónk van. Dolgozók létszáma 71 fő.

 

 

 

Kedves diákok!

A 35 éve alapított intézményünk minden lehetséges feltételt biztosít ahhoz, hogy a megfelelő ismereteket elsajátítsátok, hogy jól érezzétek magatokat iskolánkban.

A mai és az elkövetkező programsorozat is ezt a célt szolgálja. A megnyitó után egy kiállítást tekinthettek meg az iskola történetével kapcsolatban. Ennek egyik része, fényképek dokumentumok alapján került összeállításra, a másik a MÁV Tanműhelyben tanuló diákok alkotásaiból mutat be néhányat. Ezek a tanuló alkotó fantáziáját mutatja meg a gyakorlati képzésen. Itt az aulában látható kiállítás összeállításáért köszönet Erdeiné Papp Éva tanárnőnek és a MÁV Palota Rt. vezetésének.





























































Húzd az egér nyilát a képekre!

 

 

 

 

 

A három nap alatt számos programmal várták a diákokat az iskolában. Volt helytörténeti és angol vetélkedő, termék bemutató, sport- és műveltségi verseny.

 

 

 

 

 

A három nap zárásaként rendezte meg az iskola a kezdős évfolyam gólyabálját!

 

 

 

A gólyabál képes összefoglalóját ITT tekinthetik meg!

Szentes, 2005. 10. 18.

 

 

.