2011. július 15.

Az egyenlő esélyért

Nyolcvanmilliós támogatás iskoláknak, óvodáknak

Az Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatására közel 80 millió forintot nyert a főkezdeményezett helyi önkormányzat. A projektbe bevont intézmények: a Kertvárosi és a Központi Óvodai Körzet, a Deák Ferenc és Damjanich János, a Klauzál Gábor, a Koszta József és a Petőfi Sándor Általános Iskola.

A napokban tartott sajtótájékoztatón Molnárné Szalai Edit projektmenedzser az alapvető célok között említette a halmozottan hátrányos helyzetű és roma gyermekeknek az iskolák közötti és iskolán belüli szegregációjának csökkentését. A támogató szervezetek (Európai Szociális Alap, Magyar Állam) feladatul tűzték ki, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű (HHH-s) és roma gyermekek minél nagyobb arányban részesüljenek az óvodai nevelésből és a korai fejlesztési támogató szolgáltatásokból, valamint azt, hogy az érettségit adó képzési formákban tovább-tanuló végzősök aránya a HHH-s és a nem halmozottan hátrányos helyzetű tanulók vonatkozásában ne térjen el egymástól 25 százaléknál nagyobb mértékben.

A vállalt tevékenységek közül Molnárné Szalai Edit kiemelte az iskolai szegregáció csökkentését, a beiskolázási körzetek átalakításához szükséges felmérések és beavatkozások támogatását és a tanulóbarát környezet kialakítását. Ez utóbbihoz mintegy 8 millió forintot állítottak be eszközbeszerzésre.

Tovább folytatva a sort, tevékenységi körként említette a projektmenedzser egyebek mellett a sajátos nevelési igényű tanulók szakértői felülvizsgálatának megszervezését, továbbá a normál tantervű osztályba visszahelyezett gyermekek mentorálását, beilleszkedésének segítését. A preventív óvodai fejlesztés keretében szeptember 1-jétől havonta klubfoglalkozást tartanak a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek szülei részére. Meghívott szakelőadók segítik a munkájukat.

Felvételi előkészítő foglalkozást tartottak sajátos nevelési igényű, valamint HHH-s tanulók számára. Elsősorban kompetenciafejlesztésben részesültek a tanulók, segítve a középiskolákba történő felvételt. Ide tartoznak még a pályaorientációs tevékenységek, előadások, üzemlátogatások, foglalkozások szervezése a középiskolákban a szakmák megismertetésére. Majd a közéiskolás tanulók további figyelemmel kísérése.

Mindehhez természetesen hozzátartozik 101 pedagógus 2x30 órás módszertani, 5 önkormányzati dolgozó 30 órás akkreditált szociális érzékenységet fejlesztő képzése, integrált pedagógiai rendszerek bevezetése, pedagógiai programok átdolgozása.

– Mit jelent mindez a városnak? A minőségi oktatás felé haladást például. Azoknak a fiataloknak a felzárkóztatását, akik valamilyen hátránnyal indulnak az óvodában, iskolában – fogalmazott Szirbik Imre polgármester.

Tegyük hozzá, nem véletlenül választották sajtótájékoztató helyszínéül a Klauzál Gábor Általános Iskola fejlesztő tantermét.

(lovas)