2010. július 23.

Terítéken a művelődés és oktatás

A művelődési és oktatási bizottság 2006. november 22-én tartotta alakuló ülését. Hagyomány már, hogy a ciklus vége felé beszámolnak a képviselő-testület előtt. A grémium a júniusi ülésen tett eleget feladatának.

– Nagyon szép és sokrétű a feladatunk, ugyanakkor számtalan nehézséggel is meg kellett birkóznia bizottságunknak. Dönteni kell bizonyos kérdésekben. A megyeházán lévő konferencia és kulturális központnak a művelődési központhoz történő integrálása véleményünk szerint logikus lépés volt. Sem a közművelődés, sem az oktatás területén nem került sor úgynevezett mondvacsinált átszervezésekre. Az oktatás területén a fogyó gyermeklétszám tette indokolttá azt, hogy be kellett zárnunk a berekháti iskolát, továbbá átszervezésekre, összevonásokra került sor az intézményekben. Örülök annak, hogy eredményesen tudtunk személyi kérdésekben is véleményt alkotni, melyet mindenkor a jelöltek szakmai munkája alapján tettünk meg, politikai felhangok nélkül – tájékoztatott dr. Bácskainé Fazekas Márta, a grémium elnöke. Majd egy példát említett, amely a testületi ülés előtt is téma volt:

– A Jövőnkért Alapfokú Művészeti Iskola igazgatónője levélben kereste meg a bizottságot. A kiváló tanulmányi és művészeti eredményt elért tanulók elismerése a bizottság szabályzatában nem kapott helyet a művészeti ágak elismerése, pontosabban a kézművesség és a táncművészeti ágazat. Az igazgatónő azzal a kéréssel fordult hozzánk, hogy azt emeljük be. Egyetértve a javaslattal, a művelődési iroda bejegyezte mindazokat a tanulókat, akiket az igazgató felterjesztett. Illetve mégsem mindenkit. Az történt, hogy az igazgató által felterjesztett eredményeket nem sikerült maradéktalanul bizonyítani. Az átvizsgálás során az egyik művészeti verseny kapcsán derült ki, hogy a felterjesztett ezüst és bronzminősítés sajnos nem igazolódott be, a szervezők is ezt írták alá. A bonyolult ügyben nem derült fény arra, hogy mi is történt valójában.

A bizottság munkájában sok örömünk is volt, a pedagógus-napi elismerésekkel kapcsolatban. Sokak megelégedésére alapítottunk egy díjat, amellyel a tehetséggondozás területén kiemelkedő munkát végző pedagógusokat tüntetjük ki. Ezzel kapcsolatban pozitív nyilatkozatok hangzottak el. Fontosnak tartom kiemelni munkánkból azon pályázatok támogatását, amelyek hozzánk tartoznak. Intézményeink egyre nagyobb számban pályáznak, tisztában vannak azzal, hogy az alapműködést tudja biztosítani.

Kiemelte: az egyik legnagyobb jelentőséggel bíró pályázatot a Klauzál Gábor Általános Iskola adta be. Az intézmény teljes fölújítása folyamatban van. 200 millió forint a pályázati nyeremény, illetve még az önrész felét is sikerült az önkormányzatnak pályázat útján visszanyerni, amely újabb 58 millió forintot jelent.

Az elnökasszony szólt arról, hogy nagy erőfeszítések árán a bizottság javaslata alapján elérték, hogy a 2009/ 2010-es tanévtől a Petőfi, a Klauzál valamint a Koszta és a Deák általános iskolákban fél–fél állású iskolapszichológus álláshelyet engedélyezett a képviselő-testület. Így lehetővé válik, hogy a tanuló lelki problémáinak hátterét felkutassa, valamint hogy a probléma megelőzésében és megoldásában a tanulóval és lehetőség szerint a szüleivel együttműködjön az adott iskolában.

L. J.