2009. október 16.

Bezárások a MÁV-nál

Marad a Kiskunfélegyháza és Szentes közötti vasútvonal

Nem szűnik meg a személyszállítás a 147/a számú, Kiskunfélegyháza és Szentes közötti vasútvonalon. A tényt Bedő Tamás csongrádi és Szirbik Imre szentesi polgármester jelentette be a csongrádi vasútállomáson. Úgy hírlik, a MÁV 37 mellékvonalon szűntetné meg decemberben, a menetrendváltozáskor a személyszállítást. A vasútvonal fenntartásáért szinte valamennyi érintett település vezetője felszólalt. Ki-ki próbálta a maga indokait megfogalmazni. A 147/a jelű vonal megmaradásában jelentős érvnek tűnik az, hogy a Kecskemét határában épülő Mercedes Autógyár közvetlen kapcsolatban lehessen a szentesi ipari parkkal. Mint megtudtuk, a vasútvonal regionális nyílt pályaként működik majd, így a személy- és a teherszállítás is folyamatos lesz.

A sajtótájékoztatón Bedő Tamás elmondta, reggelente, a délutáni és az esti órákban Gátérról, Csongrádról sok munkavállaló utazik Kiskunfélegyházára. A vasútvonal elsődlegesen úgynevezett ráhordó feladatokat lát el, segítségével érhetik el az utazók Félegyházán a Szeged és a főváros között közlekedő gyorsvonatokat. Ez egy végleges megoldás lehet. Az egyeztetések megalapozott számítások alapján folytak, figyelembe vették a véleményünket, jelentette ki a csongrádi polgármester.

Sajnos napközben szinte üresek a vonatok, szólt Szirbik Imre, s mint megjegyezte, így kemény érvekkel kellett előjönniük a szakminisztériumban a vonal megmaradásának érdekében. Ilyen érv volt az, hogy a Kecskeméten beinduló nagyberuházás beszállítóit egy órai megközelítésű körből kívánja megszerezni, odatelepíteni. Na már most ezzel számolni kell. A Kecskemét - Kiskunfélegyháza-Csongrád - Szentes vasútvonal végén ott van az ipari park, a gazdaságfejlesztés lehetősége. Mindezt figyelembe véve döntött így az előkészítő grémium. A végső döntés majd a kormányhatározatban lesz, de annak az előterjesztésében mindenesetre az van lefektetve, hogy ez a vonal megmarad, úgy a teher, mint a személyszállításra.

A kérdésre, hogy mi lesz a Szentes és Orosháza közötti, 147/b jelű vonal sorsa, Szirbik Imre válaszában elmondta: arról még nincs döntés. Itt a közút és a vasútvonal párhuzamosan fut, s a forgalomszámlálási adatok alapján ötször annyian használják a buszközlekedést, mint a vasutat. Úgy tudjuk, ezzel kapcsolatban még folynak az egyeztetések. Lapértesülések szerint a fábiánsebestyéni állomást megállóhellyé "fokozná" le a MÁV, s a tervek szerint azt az öt embert, akik az állomáson dolgoztak, Szentesre, Csongrádra, Szegvárra és Mártélyra helyeznék át.

(lovas)