2009. május 8.

Vedd és védd a szentesit

Mészáros Zoltán és Szirbik Imre elhelyezik a védjegyet az áruház ajtajánA folyamat februárban kezdődött el és arra ösztönöz mindenkit, aki Szentesen és a térségben levő településeken él, dolgozik, termel, szolgáltat, de mindenképpen fogyaszt, hogy itt vásároljon, ha lehet annak érdekében, hogy egymást segítsük!

Amint azt Bocskay István főtanácsostól megtudtuk, a településen sokan éltek azzal a lehetőséggel, hogy a Vállalkozói Hírlevélen keresztül bemutassák önmagukat és egyre többen törekszenek arra, hogy tudatosan helyben és a helyi vállalkozóktól, illetve hazai előállítású terméket vásároljanak. A Vedd és védd a szentesit felhívás február 8-án az Éden Édességbolt Valentin-napi ajánlatának közzétételével indult. Napjainkra cukrászdától a húsboltig, műszaki kereskedéstől a zöldségesen át az éttermekig, számos vállalkozó csatlakozott. Külön érdekesség, hogy a felhívás emblémáját is egy vállalkozás készítette, saját elhatározása alapján, támogatva a közös ügyet.

A kampányhoz május 4-én csatlakozott a Hunor-Coop Zrt. valamennyi áruháza. Az első védjegyet a város polgármestere és az üzletlánc vezérigazgatója helyezte el a Hunor-Coop Zrt. Apponyi téri áruházának bejáratán. Elhangzott: a gesztussal, közös kiállással erősíteni kívánják a mozgalmat, és példát mutatva hívnak másokat is a lokálpatrióta magatartásra.

- Nemcsak a válság az, amely újragondolásra késztet valamennyiünket, hanem az a folyamat is, amelyben Szentes vállalkozói keresik a helyüket. A paletta sokféle. A kisvállalkozóktól a már lassan multinacionális céggé fejlődő vállalkozásig. Minden vállalkozásban alapvető kérdés a piac. Az a piac, amely arról szól, hogy itt vannak a termékek, a szolgáltatások, de vannak-e vevőik. Kérdés: a vevő kéri-e a szentesi terméket? Úgy is fogalmazhatnánk, hogy ez lokálpatrióta mozgalom. Ha egy vállalkozás meg akar erősödni, elsősorban otthon kell bizonyítania. A város önkormányzata hasznosnak és példaértékűnek tartja a vállalkozók összefogását és támogatja azt. A védegylet vállalás szellemében elősegíti a patrióta fogyasztói, gazdasági viselkedési forma kialakítását - fogalmazott a polgármester.

A Hunor Coop Zrt. mind a térségben, mind a régióban sok üzlettel rendelkezik, magának érzi és elfogadta a mozgalmat, amely úgy szól: vedd és védd a szentesi terméket. "Ez nem valaki vagy valami ellen szól, nem arra irányul, hogy mások ne jöjjenek, hanem arra irányul, hogy a szentesi ember érezze, amikor egy terméket levesz a polcról, akkor azzal munkahelyeket véd meg, adófizető vállalkozásokat segít, és igazából önmagát, közösségét viszi előre. Kenyerünk csomagolására is az van írva: köszönjük, hogy szentesi terméket vásárolt. Stratégiánk: a saját piacunkat védjük. Ezzel is jelezve, hogy mi az itt élőkért vagyunk, itt szeretnénk - velük öszszefogva - még nagyon sokáig működni" - jelentette ki Mészáros Zoltán elnök-vezérigazgató.

A jelenlévők egyetértettek abban, hogy a mozgalom csak akkor lehet igazi, nemes és sikeres, ha azt kiterjesztik a kistérségi települések - Szegvár, Nagytőke, Derekegyház, Nagymágocs, Eperjes, Árpádhalom és Fábiánsebestyén -, illetve a régió lakóira, vállalkozóira is.

(lovas)