2008. október 10.

Fejlesztik a járdákat és a buszmegállókat

A közlekedéshez kapcsolódva a közelmúltban két nagyobb pályázati forrást nyert a Dél-alföldi Operatív Program keretében Szentes, az egyiket járdafelújításra, a másikat - kistérségi szinten - buszvárók, buszöblök kialakítására.

A korábbi években már megkezdték a járdafelújítási-programot, akkor az úgynevezett régi téglajárdákat cserélték ki, melynek folytatásaként most a nagy cementlapos, betonlapos járdák átalakítása van folyamatban, mintegy 54 millió forintos értékben. - Valamennyi képviselői körzetben sor kerül járdafelújításra, hiszen az önkormányzati képviselők maguk jelölték ki a legsürgősebb feladatellátást igénylő helyeket. Általában 2-300 méternyi szakasz felújítását végzik el választókörzetenként, ez azt jelenti, hogy a városban 3,5 kilométernyi járda újul meg a közeljövőben. A rekonstrukció várhatóan a jövő év nyarán fejeződik be, addig folyamatosan haladnak végig a városon az időjárás függvényében. A Felsőpárton már el is kezdték a munkát a csatornák rendberakásával párhuzamosan - tájékoztatta lapunkat Szirbik Imre polgármester, országgyűlési képviselő.

A másik, szintén a közlekedéshez kapcsolódó nyertes projekten a város a kistérséggel összefogva indult el. A pályázat megvalósításának részeként a kistérségben közel negyven fedett buszvárót állítanak fel, harmincat a város közigazgatási területén belül és több mint tízet Derekegyház, illetve Árpádhalom területén. A kistérség többi települése azért nem kapcsolódott a programhoz, mert egy részük önállóan már korábban megoldotta a kérdést vagy a pályázatban szereplő önerőt nem tudta biztosítani.

A polgármester elmondta: ezt a pályázatot azért adták be, mert szeretnék megoldani, hogy valamennyi buszmegállóban fedett buszváró legyen, hiszen a naponta busszal járó emberek megérdemlik, hogy esőben, hóban ne a szabad ég alatt várják a járatot, hanem emberi körülmények között. A munkálatok nemcsak a helyi járatos, hanem a távolsági buszmegállókat is érintik, és ezzel várhatóan megoldónak a korábban Kajánúj-faluban vagy Veresházán is jelentkező problémák.

- Úgy gondolom, hogy a buszvárók és buszöblök kialakítása kapcsán a legtöbbet a külterületen élők profitálják majd, hiszen ők veszik igénybe a legtöbbször a tömegközlekedési eszközöket, így ők várnak a legtöbbet esőben és hóban, és ezeken a területeken ritkábban kerül sor ilyen beruházásokra. A külterületekhez tartozó tizennégy buszöböl kiépítése is hozzájárul ahhoz, hogy Szentes és kistérsége területén európai szintű tömegközlekedés működjön a jövőben, legalábbis ezen a téren - hangsúlyozta Szirbik Imre, aki szerint a buszöblök kialakítása azért is hangsúlyos kérdés, mert így az autóbuszok le tudnak húzódni az úttestről az utasok le- és felszállásakor, s nem akadályozzák a forgalmat.

Cseh-Lakos