2008. augusztus 1.

Három hét a nyeregben

Kerékpártúráztak a St. Jupát SE tagjai Franciaországban

Több ezer kilométeres távot és több száz méteres szintemelkedést győzött le a St. Jupát SE 8 fős csapata az elmúlt hetekben. A bicajosok július 4-én indultak el autóval Magyarországról, kerékpárra viszont csak egy nappal később ültek Normandiá-ban. A megmérettetés különbözött eddigi túráiktól, most látványosabbra tervezték az útvonalat, és a tagok értékelése szerint a hangulat is jobb volt. 

Rakk Dávid, Dandé Dániel, Vukovics Sándor és Valkai Zsolt elmesélte lapunknak, hogy a Franciaországban töltött első napokban Norman-diát, a partraszállás helyét nézték meg, ahonnan rengeteg élménnyel indultak tovább a főváros felé. Emlékezetes marad számukra az ország legészakibb része, ahol világháborúból származó, épségben hagyott betonbunkereket és hajókat láttak. Szívesen emlékeznek vissza párizsi élményeikre is, melynek egyike a Diadalív és a körülötte lévő körfogalom volt. - Meghatározhatatlan számú sávban cikáznak az építmény körül az autók, s a körforgalomnak több mint 10 kijárata van. Félórát töltöttünk el ebben a káoszban, s próbáltuk megérteni a rendszert. Csodálkoztunk azon, hogy ezalatt nem történt baleset - mondták el a fiúk, akik a Diadalív után az Eiffel-tornyot, a Champs-Elysées-t, a Louvre-ot és Notre Dame-ot nézték meg. Utána pedig több órás tekeréssel próbáltak meg kijutni Párizsból a táborhelyükre.

- Stresszes, a lábat is megterhelő munka volt kijönni, mert a forgalom lassítása miatt olyan helyekre is raktak közlekedési lámpákat, ahova egyáltalán nem lenne szükséges. Másnap megnéztük a Versailles-i kastély parkját és a kis trianoni palotát, majd indultunk tovább a Loire-völgyének felfedezésére. Számos kastélynál jártunk még mielőtt nekiindultunk volna a Francia-középhegység meghódításának. A hegyekben az első napok voltak a legnehezebbek, de könnyen haladtunk előre és élveztük a tájat miután megszoktuk a terepet. Itt a legnagyobb élmény az volt, hogy élőben láthattuk a Tour de France aznapi befutóját, s amikor a hágóról ereszkedett le a kerékpáros tömeg, akkor mi néhány kilométeren át velük szemben tekertünk. 1400 méteren vertünk tábort, s reggel kezdtük meg a mászást. Keményebb emelkedőre számítottunk, a tekeréssel párhuzamosan a tájat is tudtuk élvezni - értékeltek a csapattagok, akik a végső szakaszon Cannes-t, Nizzát, Monaco-t nézték meg, Monte Carlo-ban pedig végigmentek a Forma1 útvonalán is.

Mint elmondták a három hét alatt nagyon oda kellet figyelni az energia-bevitelre, de kevesebb pénzt költöttek az étkezésre, mint azt előzetesen gondolták. Minimális volt a kerékpárok hibája is, a fékkopás volt az egyetlen probléma amivel szembe kellett nézniük. A napi időbeosztás pedig nagyrészt tervezetten alakult, sőt az út végére még egy teljes napot is sikerült behozniuk, így volt egy kis idejük nyaralni a tengerparton a hazaút előtt.

Cseh-Lakos