2007. szeptember 7.

Istentisztelettel kezdődött a tanév

Bár a templom felújítása miatt az iskolai évet jelentő tanévnyitó ünnepséget nem a nagytemplom falai között tartotta meg a Kiss Bálint Református Általános Iskola, de mindenképp a református hagyományokhoz híven. Az idei esztendőben is istentiszteletre gyűltek öszsze az első tanítási nap előtt a Tóth József Színházteremben.
Az alkalmon Kovách Péter lelkipásztor az újrakezdés és az újat kezdés különbségéről beszélt a tanulóknak és szüleiknek. Kovách Péter elmondta, hogy az új tanév lehet a réginek a folytatása, hiszen lehet úgy kezdeni a tanulást, hogy idén is ott folytatom, ahol abbahagytam az előző tanév végén. Van, aki azt gondolja, hogy ez az iskolai év is eltelik valahogy, s nem erőlteti meg magát. Az évkezdés azonban jelentheti azt is, hogy elhatározások vannak a gyerekek szívében: próbálok tanulni, szorgalmasabb leszek. Majd a lelkipásztor felhívta a figyelmet arra, hogy az újat kezdés - amiről Pál apostol ír a korinthusi gyülekeztet tagjainak - az más mint az újrakezdés, hiszen az újat mindig Isten kezdi el életünkben, s ez belső változást jelent, melyhez a Szentlélek erejére van szükség. Majd azt kívánta, lelkipásztor, adja meg az Úr, hogy minél többen megtapasztalják az újjászületés csodáját ebben a tanévben, s kapjanak erőt és vezetést a feladatok elvégzéséhez.

A gyermekek műsora után a jelenlévők dr. Bubla Lászlóra, a nyáron elhunyt lelkipásztorra, aki sokat tett azért, hogy az intézmény újra református iskola lehessen. Ezután Karikó-Tóth Tibor igazgató az elsősök előtt álló ismeretlen világról beszélt, illetve arról, hogy az idősebb diákoknak ez a nap örömöt is jelent, hisz rég nem látott társaikkal találkozhatnak. A szülőkben pedig emlékeket ébreszthet fel, de fájdalom is lehet bennük, hiszen el kell engedniük gyermekük kezét. A tanárok pedig bár tele vannak tervekkel, de feladatok is állnak előttük: meg kell felelniük a gyermekeknek, a fenntartóknak és az oktatási hatóságoknak, s be kell tölteniük az Istentől kapott feladatot, kézen fogva kell vezetniük a gyermekeket. Zárógondolatként Karikó-Tóth Tibor elmondta, hogy a református iskola abban különbözik a többi intézménytől, hogy ott egyfajta gyülekezetté kovácsolódhatnak össze a szülők, a diákok és a tanárok az év során. Azt kívánta, hogy a Biblia tanítását szem előtt tartva legyen az új iskolai gyülekezetnek életképes hajtása, s az intézmény ne csak az oktatás, hanem a nevelés helyszínévé váljon.

Cseh-Lakos