<<< Vissza

Állják a versenyt

2006. június 30.

A Hunor-Coop Zártkörű Részvénytársaság már túl van a részközgyűléseken. A vezetőség beszámolt az elmúlt évi teljesítésről, gazdálkodásáról, a tulajdonosokkal ismertették a cég ez évi üzletpolitikáját. Mint elhangzott: a mai nehéz körülmények között is helyt tudott állni a kereskedelemben a társaság.

Ezt nagy dolognak tartja Mészáros Zoltán elnök-vezérigazgató, hiszen a mögöttünk lévő időszakban Szentesen és Makón a multinacionális cégekkel új konkurencia jelent meg a piacon.

Az elmúlt öt és fél hónapot értékelve, a megadott tervet időarányosan teljesítették. Igaz, kimagasló eredményről nem számolhatnak be, de mindenképpen örülni lehet annak, hogy a vásárlóikat sikerült megtartani, és állták a versenyt a nemzetközi láncokkal szemben.

A vásárlók nem álltak át, a Hunor Coop üzleteit választották. Amely reményt ad arra, hogy továbbra is jó eséllyel vegyék az akadályokat. Annál is inkább, mivel véglegessé vált a Maros-menti Áfész beolvadása a zrt.-be. Ezt támogatta a küldöttgyűlés. A Makói Áfész üzleteivel már korábban beintegrálódott a gazdasági társaságba - a Hunor-Coop Zrt. lett a jogutód -, de a maradék üzleteivel, vagyonával mostantól erősíti a csoportot. Ezzel újabb piacot nyertek, a vagyoni háttér tovább erősödött, amely okos gazdálkodás mellett a jövő pillére lehet.

A tulajdonosi kör egy másik fontos témáról is döntött: a Hunor-Coop Zrt. belép az országos Coop felvásárlói rendszerbe. Mint megtudtuk, ez egy modern, a skandináv coopok tapasztalataira és mintájára épülő törzsvásárlói rendszer, ami országossá válik.

- A törzsvásárló a klubkártyával a megjelölt Coop üzletekben pontokat gyűjthet, és a pontgyűjtéssel olyan extra kedvezményben részesülhet, ami reményeink szerint tovább erősítheti a kereskedő és a vevő kapcsolatát. Szeretnénk a vásárlói kört bővíteni, megcélozni a jelenlegi törzsvásárlóink mellett másokat is, fiatalokat például. Bízunk abban, hogy mindez országos rendszerré válik, modern, a mai kor követelményeihez igazodó és a magyar áruk, üzletek talponmaradását fogja szolgálni a jövőben. Szeptemberben elindítjuk a regisztrációkat, minél több embert szeretnénk megszólítani. Vásárlásait jutalmazni. Minél több kedvezménnyel. Eddig az üzletlánc Magyarországon 3 ezer üzlettel rendelkezik, ahol elfogadják a kártyát. A hűséget jutalmazó coop-kuponokat pedig valamenynyi coop üzletben be lehet váltani.

Mészáros Zoltán szerint ez is egyfajta előremenekülés. Mint mondja, a multinacionális cégeknek óriási elszívó hatása van. Új üzletek beállításával, akciós taktikákkal sikerült a hatást tompítani. Jelenleg 33 boltjuk üzemel, Makó 13-at hozott. Igaz, az elmúlt esztendőben több iparcikk üzletet adtak át vállalkozóknak, Fábiánsebestyénben, Szegváron például, de leadták a szentesi Kála áruház műszaki részlegét is. Ez mind a multik hatása. Ez a szakma lett az áldozatuk. Megszüntette az igazgatóság a felvásárló ágazatot, egyik legnagyobb lúd-integrálója voltunk. A mai helyzetben ez külön megérzésként könyvelik el.

- Nemcsak a konkurenciával kell megküzdeni, a szigorító intézkedések a piacot is érintik, csökkenő forgalommal kell számolnunk. Megpróbálunk a hazai termelőkkel összefogni. Olyan akciókkal, melyek helyben tartják a vásárlókat - mondja Mészáros Zoltán, majd még hozzáteszi: idén is megrendezik a szentesi lecsófesztivál. Kétnapos lesz, pénteken szalonnasütésre, utcabálra invitálják a közönséget, szombaton a szokásos nagy lecsófőző fesztivál várja az érdeklődőket.

Lovas József


<<< Vissza