<<< Vissza

Emeltszintű művészeti és testnevelés oktatás

2006. május 19.

A Deák Ferenc Általános Iskola és Damjanich János Tagiskolája igazgatóját, Varga Sándornét a beiskolázások kapcsán kerestük meg. Elmondta, hogy a márciusi beiratkozások alkalmával 41 diák választotta iskolájukat. Így egy első osztályt tudnak indítani a Deák iskolában és egyet a tagintézményben. A februári képviselő-testületi ülésen két első osztály indítására kaptak engedélyt, de a végső döntést a beiratkozásoktól tették függővé. Annyi első osztályt indítanak tehát, amennyire engedélyt kaptak.

- Milyen változásokat hoz a beiskolázás az iskola életében?

- Elsősorban a pedagógus létszám tekintetében jelent változást. A májusi képviselő-testületi ülésen úgy döntöttek, hogy két fővel kell csökkentenem a jelenlegi létszámot.

- Mit tud a Deák iskola nyújtani a diákoknak?

- Alsó tagozatunkra - elsőtől harmadik osztályig - jellemző az iskolaotthonos rendszerben történő oktatás, ahol két tanító váltja egymást és tantárgycsoportosan oktatnak. Továbbra is megtartjuk emelt szinten a művészeti oktatást a tagintézményben, ahol emeltszintű a rajz, a néptánc és a társastánc oktatása. Másik osztályunkban lehetőséget biztosítunk a diákoknak az emeltszintű testnevelésre, ezen belül az úszás és a vízilabda sport elsajátítására.

Második éve már alsó tagozaton is oktatjuk az informatikát. A diákoknak lehetőségük van ismerkedni az idegen nyelvekkel, angolt és németet választhatnak. Alsó tagozaton játékos formában, negyedik osztálytól órarendbe építve tanulhatnak nyelveket. Ötödik osztálytól lehetőségük van a diákoknak második idegen nyelvként francia nyelvet is tanulni.

- Hány tanulója van jelenleg az iskolának?

- 519 diákunk van együttesen a tagintézménnyel.

- Nemrég sikeresen pályáztak és jelentős összeget nyertek.

- A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program keretében kidolgoztunk egy tervezetet, melyet pályázati formában nyújtottunk be az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatóságához. Sikeresnek ítélték konzorciumi pályázatunkat és 35 millió forintot nyertünk. A konzorciumunkban hat intézmény vesz részt, a fő pályázó és a projekt vezetője a Deák iskola, konzorciumi tagok: a Klauzál Gábor Általános Iskola, a Gróf Széchenyi István Általános Iskola, a Felsőpárti Óvodai Munkáltatói Körzet, az Apponyi téri Óvodai Munkáltatói Körzet és a Rigó Alajos Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon. A program a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésére vonatkozik. Olyan kéttanítós modellt dolgoztunk ki, ahol logopédus, pszichológus, gyógypedagógus segíti a tanítók, a szaktanárok és a diákok munkáját. A programot április elsejével indítottuk, és 2008. március 31-én fogjuk befejezni, de az azt követő időszakban is szeretnénk fenntartani.

- Milyen hagyományai vannak az iskolának?

- Május 12-én tartottuk a Deák-Diák Show 17. előadását. Ez hagyomány az intézményben. 1989-ben hoztuk létre a Deák Ferenc Iskoláért Alapítványt. A show az alapítvány rendezvénye, mert azok a szülők, vendégek, akik eljönnek, és a meghívót megvásárolják, ennyivel támogatják az alapítványt. Az alapítvány támogatást nyújt a diákoknak az osztálykirándulásokra, tanulmányi versenyekre, szakkörök működésére. Most készülünk másik hagyományos rendezvényünkre, a Városi Damo Gyermeknapra, amely jövő héten lesz, és nagyon kellemes és hasznos időtöltést fog biztosítani a város valamennyi gyermekének.

Majzik Andrea


<<< Vissza