<<< Vissza

Másfél osztályok

2006. május 12.

Az általános iskolai beiratkozások után kirajzolódott Szentes város oktatási térképe. Drasztikus változtatások nélkül indul a településen a 2006-2007-es tanév. Az intézmények infrastrukturális fejlesztést igényelnek - tudtuk meg Szűcs Lajos alpolgármestertől.

- Ismét bebizonyosodott, hogy kevés a gyerek. A rendszerünkből - melyet évről évre nehezebb fenntartani - másfél-két osztálynyi tanuló hiányzik. Idén 279 elsősünk van. A Koszta József Általános Iskolába 63, a Deákba 23, a Damjanichba 17, a Klauzálba 32, a Petőfibe 32, a Gróf Széchenyibe 8, a Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskolába 49, a Kiss Bálint Református Iskolába 55 elsős gyermeket írattak a szülők. Az egyházi iskolák majd eldöntik az elsős osztályok számát, nálunk a fenntartó úgy döntött, hogy másfél osztályokat indít - mondta az alpolgármester.

- Hogyan működik ez a gyakorlatban ?

- Egy nagyobb és egy kisebb létszámú osztály indítását jelenti, ahol bizonyos tantárgyakat közösen visznek. Ilyen az ének-zene és a testnevelés. A matematika, olvasás, írás oktatására külön - külön pedagógust állít a rendszer.

- Elkerülhető a pedagógus létszámleépítés a városban?

- Sajnos nem. Létszámcsökkenéssel a Kosztában egy, a Klauzálban négy, a Deákban kettő, a Petőfi Sándor Iskolában egy álláshely fog megszűnni. Ezt most is, mint mindig alpolgármesterségem alatt, úgy oldottuk meg, hogy a nyugdíjkorhatárhoz közel álló és a szerződéses viszonyban dolgozók létszámát csökkentettük. Tulajdonképpen a tantestületek maradnak. Nem azt mondom, hogy a nyugdíj borzasztóan sok, de már van egy bizonyos összeg, mely a tanár kezében van. A szerződéses viszonyban állók pedig tudták, meddig szól a megbízatásuk. Nem lehet elégszer mondani, hogy az egész óvodai - oktatási rendszerünk kezd nagyon tág lenni. A fő szempont most is az volt, hogy akik családot tartanak el, a rendszerben maradjanak. Nem szabad egy kétgyermekes anyát elbocsátani. A kinevezett pedagógus elbocsátásának egyébként olyan anyagi vonzatai vannak, mint a felmentési díj és a végkielégítés. Az elkövetkező két évben elkerülhetetlenné válik, függetlenül attól, hogy milyen testülete lesz városunknak, hogy az óvodai - iskolai rendszerünket átgondoljuk.

- Uniós csatlakozásunk rövid és hosszú távon hogyan befolyásolja Szentes oktatásügyét?

- Amennyiben a felvázolt pályázati pénzekből valóság lesz rövid és hosszú távon is fel lehetne fejleszteni oktatásunkat. Vannak ugyanis problémák. Kívül-belül, de elsősorban belül kellene újítani az iskoláinkat. A jobb uniós pályázati lehetőségekkel a nagyon drága és egyben rendkívül modern, korszerű eszközök megvételének problémáján tudnánk túllépni. A Közoktatási Közalapítvány, melynek magam is kurátora vagyok, évi 60-100 milliós keretösszeget jelent. Ebből a szentesi iskolák évi 16-30 millió között pályáznak és meg is kapják. Vannak tehát lehetőségeink, csak az elmaradásainkra ez a lépték kicsi. Iskolánként öt-hatszázezer forintot jelent. Infrastrukturális fejlesztésre lenne szükség. Modern tornaterem áll a gyermekek rendelkezésére például a Koszta, a Klauzál és a Gróf Széchenyi iskolákban.

Nagy Andrea


<<< Vissza