<<< Vissza

Új munkahelyek a Legrandnál
A fejlesztés eredményeként

2006. április 21.

 
Az első negyedév végére letisztultak a Legrand Rt. projektjei. A hosszú távú tervek sorával ez időre jutottak el odáig, hogy már tudják, milyen terhelések állnak előttünk az elkövetkező 12-18 hónapban. Elkészült az új ütemezés, amely tartalmazza az összes olyan projektet, amelyek a termelést, a fejlesztést, a technológiai területeket érintik.

Nagy feladatok előtt állnak - jelenti ki Károlyi László vezérigazgató, s nagyságrendjében a 2003-2004 évben kialakult helyzethez hasonlítja az egészet, amikor az osztrák leányvállalatot bezárták, s onnan sok mindent áthelyeztek a szentesi gyárba. Most annyival különbözik a dolog, hogy nem egy helyről kapnak feladatokat és nemcsak technológiai transzfert, hanem van benne új termékfejlesztés is. Ez utóbbinál a termék még nem kerül ki a piacra, azt beüzemelik Magyarországon, ide kerülnek a gyártóeszközök, gépek, szerszámok, ennek jelentős részét mi magunk készítjük, legyártjuk hozzá a szerszámokat, utána megtörténik az alkatrészek gyártása, összeszerelés, a késztermék minősítése és ezután történik meg a bevezetés.

- A munkákhoz létszámot is növelnek...


- Igen. És nemcsak a fizikai állományban, hanem a szakmai területeken is bővítünk. A műszakiakhoz technológusi munkakörbe hat főt veszünk fel, adminisztratív területekre is alkalmazunk néhány embert, a nagy létszámot a fizikai kör jelenti majd a szereldében és a műanyagüzemben. Ez a két kulcsterület, amit fejlesztünk és bővítünk. A projektek különböző termékgyártásokra vonatkoznak, szerelvényekre, kapcsolókra, dugaljakra. Ez a specialitásunk, és elsősorban francia és angol piacra gyártjuk majd. Összességében ez egy egymilliárd forintot meghaladó beruházást jelent a technológiai területen, mert emellett kisebb mértékű beruházást is végzünk. Az ez évi 80 fős létszámbővítés, ha a teljes létszámot nézzük, meghaladja a 10 százalékot, ha csak a termelésre vonatkoztatjuk, ott 300-320 fő dolgozik, akkor a 20 százalékot is meghaladja.

A dolgozókat folyamatosan, ütemezés alapján veszik fel, azzal is számolva, hogy augusztusban 2 hétre leállnak üzemi karbantartás miatt. Tervbizottság ellenőrzi, figyeli, hogy a termékgyártás határidőre meglegyen. A vezérigazgató hozzáteszi: a mai piac mind idehaza, mind az Európai Unióban kemény versenypiac. És nagyon fontos, hogy a cég jól teljesítsen. Minőségben, időben, árban egyaránt. E három elvárásnak meg kell felelni.

- A cég vezetése elégedett a szentesi leányvállalattal?

- Úgy vélem, elégedettek velünk. Költségvetésünkben talán az elmúlt tíz év legjobb teljesítményét hoztuk. Ipari területen a vállalatcsoporton belül elsőként szereztük meg tavaly az A kategóriás minőségi bizonyítványt jelentő "Ipari kiválóság" címet. Mennyire tudjuk a vevőigényeket hatékonyan teljesíteni? Ebből a szempontból 98 százalékos eredményt értünk el az elmúlt évben. Ami azt eredményezte, hogy a vállalatcsoporton belül szintén első helyre soroltak bennünket. Ennek a gyümölcse a milliárdos nagyságrendű fejlesztés. Ami összességében 25 százalékos termelésnövekedést jelent majd a vállalatnak. Ennek egy része itt, a cégnél, kisebb része a kooperációs partnereknél jelenik majd meg, ezek felügyeletét is mi látjuk el. Valljuk, igazából akkor eredményes egy cég, ha jól dolgozik, és az eredményeit el tudja ismertetni, fogadtatni.

- Úgy tűnik, ezen a téren a Legrand Rt.-nél sikerrel járnak.

- Árbevételben 3 százalékos volt a növekedés, ugyanakkor a kereskedelmi tevékenység terén évek óta nem értünk el ilyen jó eredményt, azt a vállaltcsoport is kedvezőnek ítélte. El kell mondani, nagyon nehéz évet hagytunk magunk mögött. A 2004-es esztendőhöz képest az átadott új lakások száma 6 százalékkal csökkent 2005-ben, az építési engedélyek száma pedig 13 százalékkal. Ez a statisztikai hivatal jelentése alapján 43 ezer lakást jelent. Ebből 20-25 százalékra teszik az eladatlan lakások számát, ami nekünk megint nem üzlet, hiszen abba már be van építve a szerelvény. Ahol leginkább jelen vagyunk, piacvezetők vagyunk, az a piac beszűkült. A magyarországi piacon a Legrand a szerelvényekből éri el az árbevétel 50 százalékát. Annak ellenére, hogy a piac ma még behatárolt, szűkül, sok új terméket vezettünk be, májusban jelenik meg az új Legrand katalógus, ebbe közel 50 százalékkal több termékkínálat lesz, mint a régiben. Az 6 ezer körüli volt.

Ez az első év, amikor a Legrand márkán kívül három új márkanévvel jelenik meg a belföldi piacon, melyek már a Legrand tulajdonában vannak. Ezek: BTicino kaputelefonok és szerelvények, Sarlam világítástechnika aztán a Cablofil fém táblatálcák. Ez utóbbi főleg a német piacon erős.

- A vállalat eredménye egy csapatmunkán múlik, azt közösen értük, érjük el. Mindenkinek megvan a maga feladata, a tevékenységében a legjobbakat hozza. Csak így lehet eredményesen dolgozni. Egy biztos: nem szabad a változások ellen menni, mert azt nem mi befolyásoljuk, hanem a piac. Ha mi nem végezzük el a munkát, elvégzi a konkurencia.

Lovas József


<<< Vissza