<<< Vissza |
A szakszolgálat egy éve |
2006. február 24. |
Kiss Gabriella igazgatónő Fotó: Vidovics Nevelési tanácsadást, logopédiai ellátást és gyógytest-nevelést jelöl meg feladatai között az új Pedagógiai Szakszolgálat, mely 2005 áprilisától a Többcélú Kistérségi Társulás keretein belül dolgozik. Korábban a Szentesi Családsegítő Központ és Gyermekjóléti Szolgálaton belül működött. - Jelenlegi ellátási területünk Szentes mellett Szegvár, Nagytőke, Eperjes, Nagymágocs, Derekegyház, Fábián-sebestyén és Árpádhalom, ahol 15 főállású szakemberrel dolgozunk - fejtette ki Kiss Gabriella megbízott igazgató. Köztük vannak óvodai és iskolai fejlesztéssel foglalkozó óvónők, tanítók, pszichológusok és logopédusok. A társult településekkel együtt jelenleg több mint hatszáz gyermek ellátását végzzük terápiás fejlesztésben, pszichológiai tanácsadással. Az új központi telephelyükön, a Terney Béla Középiskolai Kollégiumban tavaly szeptembere óta állnak a gyermekek, szülők, pedagógusok rendelkezésére. A központban hét terápiás és fejlesztő, valamint tornaszoba van, míg a szentesi kihelyezett óvodai telephelyeken 10, a társult településeken pedig 11 fejlesztő helyiségben foglalkoznak a gyerekekkel. Azt, hogy optimális tárgyi feltételeket tudnak teremteni, a Többcélú Kistérségi Társulások megalakítására kiírt sikeres pályázat tette lehetővé. Rendelkezésre állnak a szakvizsgálathoz szükséges tesztek, terápiás és fejlesztő játékok, valamint az utazó szolgáltatás munkavégzéséhez szükséges két gépkocsi. - Munkatársaim az iskolai tanév elején szűrővizsgálatokat végeztek az intézményekben, a felvett esetekről és a felmerülő szakmai teendőkről pedig heti és havi rendszerességgel értekezleteken konzultálunk - folytatta az igazgatónő. Általános feladataink a fejlesztő pedagógiai munka, mely a megelőzésre teszi a hangsúlyt illetve a pszichológiai tevékenység, mely a központi épületben történik egyéni és csoportos formában. Feladatunk még a logopédiai ellátás, a beszéd-, hang-, nyelv- és kommunikációs zavarban szenvedő gyermekek ellátása. A terápiák nagy része az egész iskolai tanévet átölelik, hiszen a korrigálatlan beszédzavarból később súlyos tanulási zavarok származhatnak. A már kialakult zavarok pedig javítás nélkül mind szociálisan, mind a tanulásban és a kommunikációban további nehézségeket eredményezhetnek. Nagy Andrea |