<<< Vissza

Kirándulás a hűség városába (2.)

2003. szeptember 5.

Július 31-én a reggeli után utunk először Brenbergbányára vezetett. A hely nevezetessége, hogy itt nyílt meg Magyarország első szénbányája. Először megnéztük a Szent Borbála-templomot, az országban egyedül itt található alatta presszó. Majd a volt gépházban megnéztük a bányászati kiállítást. Útban visszafelé először megálltunk az Ágfalvi bányatónál, majd a lővérek lábánál a Taródi-várnál. A busszal elég nehezen tudtuk megközelíteni a szűk utcák miatt.

A várat 1959-től építi a mai napig Taródi István. Taródi úr örömmel fogadta csoportunkat és elmesélte várának történetét. Az eső ismét elkezdett esni, így a várlátogatást hamarabb befejeztük. Utunk tovább Fertődre vezetett. Az Esterházy-kastély 1720-tól kezdődően, évtizedeken keresztül épült.

Augusztus 1-jén végre süt a nap. A reggeli elfogyasztása után Nagycenkre indultunk, itt megnéztük a szabadtéri kisvasút-kiállítást. Itt keskeny nyomtávolságú mozdonyokat lehet megtekinteni. Majd utána a Széchenyi-kastélyt látogattuk meg, amely otthont adott a legnagyobb magyarnak Széchenyi Istvánnak. A múzeumba a csoportunkat ingyen beengedték. A kastélyt és a parkját nagyon szépen rendben tartják.

Ellátogattunk még a Széchenyi család mauzóleumához is. Utunk utolsó állomása Zircen volt a hol hosszabb pihenőt tartottunk. Megnéztük a ciszterci rend barokk apátsági templomát, amely jelentős restauráláson ment át, majd megnéztük a Bakonyi Természettudományi Múzeumot, ahol közelebbről megismerkedtünk a hegység növény-és állatvilágával. Este kilencre szerencsésen hazaérkeztünk.

A négy nap alatt megtettünk 980 kilométert. Az útról videofilmet készítettünk, amit majd novemberben, az ifjúsági házban az évzárónkon levetítünk.