<<< Vissza

Bakancsban az igazság?

2003. március 28.

 
2003. január 7-én vásároltam egy női bakancsot a fehérház alatti Kínai üzletben. Mivel a bakancs tönkrement 1,5 hónap alatt, így február 26-án visszamentem a boltba, és nem mindennapi kiszolgálásban volt részem. Először is közölte a magát főnöknek mondó hölgy (nem a kínai tulaj), hogy elő se vegyem a bakancsot, mert úgy sem cserélik ki. Meglepődtem, mi az, hogy meg sem nézi, én úgy tudom 3 hónap a csereidő. Ezután érdeklődött arról, hogy mikor vásároltam és közölte egy hónap a csereidő. "Ki van írva a kínai cipőre." Három-négyszeri kérdésemre azt válaszolta, hogy ez a polgármesteri hivatalban ki van írva. Az eladó szerint egy kínai bakancstól, ami 4900 forint, nem várható el, hogy egy téli szezont kibírjon. Ez jó kis elismerés a gyártónak.

Másnap csütörtök lévén első dolgom volt bemenni a polgármesteri hivatalba. A földszinten eligazító hölgynek elmondtam, mit szeretnék megtudni. Meglepődött és közölte, itt nincs semmi ilyen kiírva. Felírta nekem a fogyasztóvédelem telefonszámát, itt majd segítenek. Felhívtam a szegedi számot, és egy fogyasztóvédelmi felügyelő úr el is mondta, miként járjak el. Felhívta a figyelmemet arra is, hogy nem 1-3 hónap a csereidő, hanem 6 hónap. Ha javítható meg kell a boltnak javítani, ha nem, kicserélni vagy az árát visszafizetni. Újra elmentem a boltba és ugyanaz a hölgy eladó volt ott. Én gondolatom szerint, félre kellett volna vonulni, és elintézni rendes vevő-eladó kiszolgálás szerint, de ez megint nem így történt. Elmondtam az eladónak, hogy hivatalos úton megérdeklődtem ezt az eljárást, amit velem tett tegnap, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnél Szegeden. Ott azt a felvilágosítást adta az úr, hogy a panaszkönyvbe írjam le a panaszomat, a hibát és kérjem a bakancs vizsgálatát. Egy példány az enyém azt fénymásoljam le a blokkal együtt, és ha 8 napon belül nem történik intézkedés, küldjem el a fénymásolatot Szegedre a fogyasztóvédelmi felügyeletnek és majd ők intézkednek. Erre az eladó nagyon begurult és kapkodott a bakancsért, kértem mindjárt lepakolok, kiveszem a blokkot és utána megnézheti, hiszen tegnap rá sem nézett. Arra sem volt kíváncsi, mi a baja. Kikapta a dobozból és elkezdte nagy hanggal ordítozni, hogy ennek a bakancsnak nincs semmi baja, nem igaz, hogy 2 hetet nem bírt volna ki, mert akkor vége lesz a télnek.

Mutogatta az ő cipőjét, amiben dolgozik és az nem 1,5 hónapos. A másik, amit rám ordított az volt, hogy mondjam azt, nincs pénzem tavaszi cipőre, azért kérem a bakancscserét. Többszörösen kértem az eladót, hogy a munkájához illő módon beszéljen velem. Azután jött a második variáció, miszerint ez a fiamnak a bakancsa. Kértem megint az eladó hölgyet, hogy a modorán fékezzen, az én fiam 18 éves és 46-os lába van, a bakancsot a barátnőmmel vettem saját részemre. Ezt megint megcáfolta, mert nem is érdekelte, mit beszélek, mit mondok neki, így újra elmondtam a bakancs azért 39-es, mert az enyém és nem a fiamé. Azt idáig el is felejtettem mondani, hogy 9 óra elmúlt és az üzletben elég sokan részesei voltak az eladó igen megalázó műsorának. Én nagyon megalázónak éreztem ezt a helyzetet, nem tudom az eladó mit gondol erről? Mit gondolt az, aki az üzletbe lépett vagy éppen ott volt? Jó reklám volt ez a boltnak? Bár mint már említettem megalázónak és sértőnek találtam azt a viselkedést, amit az eladó nyújtott, mégis mondtam neki, ha a tulajdonostól fél a csere miatt, járjunk el a panaszkönyv beírásával a fogyasztóvédelmi felügyelő utasítása szerint. De ez sem volt neki jó. Mert akkor a blokkot is nézték volna, ami egy egyszerű számológép-blokk és nem egy hivatalos pénztárgép-blokk volt. Az eladó szerint viszont senki sem vizsgálja a panaszkönyvben leírtakat, pedig elég sok beírás található benne.

Nagyon letör, hogy így lehet ezt a dolgot elintézni, mikor hivatalosan megérdeklődtem a békés eljárást. Én úgy tudom az eladó van a vevővért. Ebből nem ez tűnik ki.

(Név és cím a szerkesztőségben)


<<< Vissza