<<< Vissza

Dobos András-kerékpártúra

2006. június 2.

Május 27-én immár IV. alkalommal került megrendezésre a Dobos András gyermek és családi emléktúra Szarvasra. A szombat reggeli gyülekező után 24 fővel elindultunk a szemerkélő esőben úti célunk felé.

A nagyhegyi kerékpárutat elhagyva az időjárás is kegyeibe fogadta csapatunkat, szeles, de napsütéses időben tudtunk haladni. Első pihenőnk a kajánújfalui általános iskola volt, ahol elfogyasztottuk a reggelinket és újult erővel elindultunk az ecseri rom templomhoz, mely a XV. században épült gótikus stílusban. Következő pihenőnk a cserebökényi tehenészet volt, ahol a szarvasmarha tenyészet fortélyaival ismerkedtünk meg. A megyehatár után pihenés nélkül folytattuk utunkat Szarvasra az ifjúsági táborba. Szálláshelyünket elfoglalva a Katalin sétahajón tettünk a várost átszelő Holt-Körösön kirándulást.

Vasárnap délelőtt városnézés keretében látogatást tettünk a Tessedik Sámuel Múzeumban és a Ruzicskay György festőművész alkotóházában. Visszafelé a gyermekek vetélkedőn mérték össze tudásukat Dobos András KRESZ oktató emlékének adózva.

Köszönet dr. Dobos András állatorvos családjának, a CSŐSZER - KOMPLETT Kft. vezetőjének Csernus Lukács Lászlónak és a rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti osztály dolgozóinak a sikeres lebonyolítás érdekében.