<<< Vissza

A piacvezető Legrand

2005. december 23.

 
Második alkalommal rendeztek Legrand-sajtótájékoztatót Szentesen. Németi Vera kommunikációs vezető és Gáborné Sebesi Katalin humánpolitikai igazgató társaságában Károlyi László vezérigazgató szólt az idei eredményekről, a jövő évi tervekről. Alábbiakban az ezzel kapcsolatos írás második részét közöljük.

A Legrand Magyarországnál két profitcentrum működik: a kereskedelem és a gyártás. Előbbi feladata a Legrand teljes kínálatának (mintegy 130 ezer referencia) forgalmazása, értékesítése. Az itt gyártott termékek 85 százalékát a Legrand értékesítési hálózaton keresztül külföldön értékesítik.

Károlyi László vezérigazgató elmondta, stratégiai feladat számukra, hogy a vezető pozíciókat megtartsák. Magyarország földrajzi pozíciója, és természetesen a szentesi cég eddig szerzett tapasztalata lehetőséget adott arra, hogy a Kelet-Európai régióban egy logisztikai központot alakítsanak ki. Erről sikerült meggyőzni a vállalatcsoportot. A vezérigazgató szerint a központ segíti a régióban lévő országok kiszolgálását és költségkímélést is jelent. A projekt a jövő év elején indul, és várhatóan 2007. végére valósulhat meg.

A Legrand Magyarország 2005. évi várható árbevétele 9 milliárd forint. Ez egy százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendőhöz képest.

-– Nehéz gazdasági évet zártunk, - mondta a vezérigazgató, ha a magyarországi piaci lehetőséget nézzük, kiemelném azt, hogy azok a nagykereskedők, akikkel kapcsolatban vagyunk 6 százalékos forgalom-visszaesést jeleztek. Ennyivel csökkent az általunk elérhető magyarországi piac. Lakások épültek ugyan, de, mint tudjuk, 40 százalékuk eladatlan. Ez visszahatott. Árbevételünk mind az ipari, mind a magyarországi értékesítést figyelembe véve ebben a feltételrendszerben jó eredménynek számít. A vállalatcsoport vezetése is elfogadta, úgy ítélte meg, sikeres évet zártunk.

A vezérigazgató elmondta még, a jövő évi katalógusukban 2000 új referencia jelenik meg. Ezt egyrészt a Legrand vállalat bővítése, másrészt két új márka, a SARLAM világítástechnika és a BTicino kaputelefonok és szerelvények megjelenése teszi lehetővé.

Összehasonlításként: az idei katalógus 6500 terméket tartalmaz. A megújult kereskedelmi és marketing részleget Budapesten működtetik.

A gyártás 80 százaléka a Legrand csoporton belüli export. A tervek között szerepel a lézeres hegesztés és lézeres feliratozás technológiák bevezetése. A szentesi telephelyen 1993. és 2005. között 8,8 milliárd forint értékű beruházást hajtottak végre. Ebben üzemcsarnok, raktár és irodaépület felújítás, különböző környezetvédelmi beruházások és tűzvédelmi fejlesztések szerepelnek. Az eredményesség további bizonyítékaként említette a vezérigazgató a kapott kiváló minősítéseket. Három tanúsítvány is szól erről.

2006-ban 20 százalékos növekedést terveznek, ami megközelítőleg 80 fő többletlétszámot jelent. Az eredményességgel megnőtt a cég társadalmi szerepvállalása. Ez utóbbi szakmai konferenciák szervezésében, alapítvány létrehozásában, különböző támogatásokban mutatkozik meg.

Károlyi László a következő mondattal zárta sajtótájékoztatóját: "Mivel minden felhasználó egyedi igényekkel és követelményekkel rendelkezik, a Legrand személyre szabott szolgáltatásokkal áll ügyfelei rendelkezésére".

Lovas József


<<< Vissza