<<< Vissza |
Múlt századi gyár a jelenben |
2005. december 16. |
![]() A vezérigazgató kijelentette, hogy hagyományt szeretnének teremteni, bízva abban, hogy minden évben tudnak újdonsággal szolgálni. A vállalatcsoportról szólva elmondta, a Legrand a 1900-as évek elején alakult, a 40-es években kezdett foglalkozni az elektromos szerelvények gyártásával. Már 1996-ot írtak, amikor az első külföldi leányvállalata megkezdte működését Belgiumban. Azóta sok országban van gyáregysége, 160 országban értékesítenek. A Legrand-csoport konszolidált árbevétele 2004-ben elérte a 3 milliárd eurót. Létszáma 26 ezer fő, 68 százalékuk Franciaországon kívül dolgozik. A 2004-ben értékesített termékeknek közel 40 százaléka új fejlesztés volt. Az ipari beruházások 40 százaléka a termékfejlesztésre irányult. 1500 fő dolgozik a termékfejlesztésben szerte a világon, így itt, Magyarországon is. Mindez piacvezetői törekvéseket jelent, a Legrand vállalatcsoport stratégiája az, hogy megtartsa jelenlegi piacvezető pozícióját a villamos szerelési termékek és rendszerek, valamint a számítógépes hálózatok piacán. Az alkalmazottakkal munkacsoportokat alakítottak ki, abban magyarok is részt vettek, s a közös elvek alapján fogalmazták meg az alábbi értékeket: innováció, etikus viselkedés, vevőközpontúság és erőforrások hasznosítása. A vállalatcsoport erre épít hosszabb távon, a cég a szolgáltatás széles skálájában komplett termékrendszereket ajánl. Például: a Nemzeti Színházban Legrand szerelvényekkel lehet az elektromos áramot, a fényt bekapcsolni. A Legrand-csoport 1992 decemberében vásárolta meg az akkori Kontavillt, a cég fokozatos névváltások folyamán tavaly óta Legrand Rt. néven működik. A részvénytársaságot 86 éves szakmai múlt, 44 éves szentesi jelenlét (Kontakta-Kontavill) jellemzi, ahol gyártásról és termelésről is beszélhetünk. A Legrand Magyarország vezető szerepet tölt be a villamos szerelvények honi piacán, és kihívó az erősáramú rendszerek és a strukturált kábelezés (LCS) területén. (folytatjuk) L. J. |
![]() |