<<< Vissza

Sínen a modernizáció

2003. május 16.

 
Új motorvonat füstje csapja meg a szentesi motorgarázs levegőjét. A közeljövőben 40 darab modern, 6341 sorozatú orosz iker motorkocsit állít forgalomba a MÁV Rt.. Ebből 24 a térség utasainak kényelmét és kulturált utazását szolgálja majd. A légkondicionált szerelvény 142 kényelmes ülőhellyel várja az utazóközönséget. Az MTU motorral ellátott, orosz kocsiszekrénybe bujtatott mozdonyok továbbra is munkát biztosítanak a Jendrassik György Gépészeti Főnökség dolgozóinak - tájékoztatták lapunkat a helyszínen. Mint megtudtuk, a gépészeti telephely eszközeinek modernizálásához pótlólagos beruházásra lesz szükség, amit a MÁV Rt. a feltételek megteremtése után biztosít.

A hír tehát igaz: jön a "kis Szergej"! A nagyközönség számára is bepillantás nyílik a most kezdődő átalakulási folyamatba, ha ellátogatnak május 22-én 10 órakor a Jendrassik György Gépészeti Főnökségen tartandó műszaki napra. Ennek keretében bemutatásra kerül az iker motorvonat, és a nagy felkészültséget és szaktudást igénylő Hargita kormányvonat története és felújítása.

Alábbiakban közöljük a Jendrassik György Gépészeti Főnökségen május 22-én tartandó "Műszaki nap" programját. A megnyitó délelőtt 10 órakor kezdődik. Beszédet mond Makra Zoltán gépészeti főnök, a városi Közlekedés Tudományi Egyesület elnöke. 10.05: A gépészeti szolgálat helye és szerepe az átalakuló MÁV Rt.-n belül. Előadó: dr. Csiba József üzletágvezető. 10.30: a MÁV 6341 sorozatú iker motorkocsijának bemutatása, üzemeltetési tapasztalatai. Előadó: Dobos József főmunkatárs (gépészeti üzletág), Borisz Ivanovics Paramonov orosz főkonstruktőr, Kalló Róbert reszortos (Északi Gépészeti Főnökség). 11.55: A motorvonat szerepe a Dél-Alföld személyszállításában, előadó: Huszár Zoltán személyszállítási osztályvezető. 12.20: A Hargita motorvonat története, bemutatása, előadó: Valkai Csaba reszortos (JGYGF Szentes). 12.50: Az iker motorvonat és a Hargita megtekintése.


<<< Vissza