Új jármű első forgalomba helyezése |
||||||||||||||||
Az eljárás az ügyfél kérelmére indul az Okmányirodában beszerezhető nyomtatványok kitöltésével. Személyesen, de meghatalmazott útján is intézhető.
Az ügy intézéséhez szükséges okmányok, nyomtatványok:
Minden esetben szükséges dokumentumok: - a közlekedési felügyelet által kiállított Műszaki adatlap, - a kereskedők részére biztosított és a jármű értékesítésekor kitöltött járműkísérő lap, mely 60 napnál nem lehet régebbi, - regisztrációs adó befizetéséről szóló igazolás (vámhivatal adja ki személygépkocsi esetében) - a forgalmazók által kiállított számla vagy az érintettek által megkötött szerződés, - a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló okirat, - a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékéne, vagy nyilatkozat az illetékmentességről, - az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény (az okmányiroda adja ki), vagy nyilatkozat az illetékmentességről, - a vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevény (az okmányiroda adja ki), vagy nyilatkozat az illetékmentességről, - a rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény (az okmányiroda adja ki), - az eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okirat, - adóigazolvány, - több tulajdonos esetén a tulajdonosok egybehangzó nyilatkozata a törzskönyvben megjelölendő tulajdonostársról, és a forgalmi engedélyben szereplő üzembentartó tulajdonosról, - üzembentartói jog bejegyzése esetén a tulajdonos erre vonatkozó nyilatkozata vagy a bejegyzés alapjául szolgáló szerződés, - amennyiben tulajdonjogra vonatkozó záradék bejegyzésére sor kerül, az annak alapját igazoló okirat (Opciós szerződés), - a törzskönyv jogosítottjának nyilatkozata a törzskönyv felfüggesztéséről, letétéről, stb., amennyiben van ilyen.
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég esetén szükséges dokumentumok: - három hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés, illetve a Cégbíróság által kiadott másolat, - három hónapnál nem régebbi aláírási címpéldányt illetve a Cégbíróság által kiadott másolat, - a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás, - illetékmentesség esetén az arra szóló, az Illetékhivatal által kiadott igazolás is.
Meghatalmazott eljárása esetén szükséges dokumentum: - a megbízásról szóló magán- vagy közokirat is.
Az ügy intézéséhez fizetendő díjak, illetékek:
Az eljárás jogi alapjai: 35/2000. (XI.30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről 11/1998. (IV.17.) KHVM-BM együttes rendelete a közúti járművek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával, valamint a környezetvédelmi felülvizsgálatával és ellenőrzésével kapcsolatos egyes díjakról
Az ügyintézés ideje: 30 perc
Az ügyintézés helye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6., Okmányiroda földszint 100. számú szoba (Tel.: 63/510-394 és 510-382) (Telefonon történő bejelentkezés lehetséges.)
Ügyintézők: Kovács Katalin főelőadó Gyuricza Istvánné főelőadó Kósa Sándorné főelőadó
Ügyfélfogadási idő: hétfőtől csütörtökig 8.00 – 16.00-ig
Az ügyintézéshez szükséges eljárási illeték befizethető az Okmányiroda által kiállított csekken a Postahivatalban, illetve készpénzben a Polgármesteri Hivatal pénztárában.
|
|
Egyéb műszaki adat változásának nyilvántartásba vétele |
Használt jármű első forgalomba helyezése |
||||