Magánszemélyek kommunális adója

     
 

 

Az adónem Szentes városban 1996. január 1. napjától került bevezetésre.

 

Az adó tárgya:

  • magánszemély tulajdonában lévő lakás és nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész, a vállalkozási célra hasznosított épület, vagy épületrész kivételével

  • belterületi beépítetlen földrészlet (telek)

  • a nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti joga (szolgálati lakás, önkormányzati, vállalati bérlakás)

 

Az adó alanya:

  • Aki a naptári év első napján a lakás, épület, épületrész, telek tulajdonosa,

  • Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok, (lehetőség van azonban valamennyi tulajdonos által írásban megkötött és az adóirodához benyújtott megállapodás alapján ettől eltérni. A tulajdonostársak közül bárki magára vállalhatja az adó megfizetését)

  • Aki az önkormányzat területén nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti jogával rendelkezik (szolgálati lakásban, önkormányzati bérlakásban lakik)

 

Mentességek kedvezmények:

Mentes az adó alól:

  • a szükséglakás,

  • a külterületi közművesítetlen épület, amennyiben (nincs se villany, se víz) az lakáscéljára szolgál (van állandó bejelentett lakója),

  • a műemléképületben lévő lakás,

  • az építési tilalom alatt álló belterületi földrészlet,

  • a 70 éven felüli adóalany csak a saját használatában lévő lakása esetében,

  • az I. vagy II. csoportba tartozó rokkant, 100 %-os munkaképesség-csökkenésű adóalany (orvos szakértői vélemény vagy a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság határozat bemutatása szükséges),

  • a kommunális beruházást végrehajtó, vagy ilyen célra befizetést teljesítő adóalany,  max.:5 éven keresztül, a beruházással érintett ingatlan adója tekintetében. (közszolgáltató igazolása, számlák, befizetést igazoló csekk, megállapodás bemutatása alapján),

  • az állattartást, növénytermesztést közvetlenül szolgáló épület,

  • a garázs,

  • az életveszélyessé nyilvánított épület.

 

Az adó mértéke:

Év Adómérték
belterület külterület
1999 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2000 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2001 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2002 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2003 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2004 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2005 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2006 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2007 3000 Ft/év 2000 Ft/év
2008 5000 Ft/év 3500 Ft/év

 

Bevallás határideje:    legkésőbb az ingatlan tulajdonjogának (haszonélvezetének, bérleti jogának)

                                         megszerzését követő év január 15. napja.

 

A befizetés határideje:   I. félév     március 16

                                            II. félév      szeptember 15

 

Befizetés módja: Készpénz-átutalási megbízással (csekk, mely beszerezhető a hivatal 126-os szobájában)

                                 vagy átutalással  a 12066007- 00372965- 00100007 számlaszámra 

 

 Az ügy intézéséhez szükséges adatok, dokumentumok::

  • Adásvételi szerződés, hagyatékátadó végzés, ajándékozási szerződés másolata, földhivatali tulajdonlap-másolat (A tulajdonszerzés formájától függően)

  • Az ingatlan címe, helyrajzi száma,

  • Az ingatlan adatai (alapterülete, szobáinak száma, állandóra bejelentett lakók száma)

  • Tulajdonosok adatai (születési hely, idő, anyja neve, adóazonosító jel, munkahely)

  • A mentesség igénybevételének jogosságát igazoló dokumentumok (személyi igazolvány, orvos-szakértői vélemény, közműfejlesztési hozzájárulás megfizetése érdekében kötött lakás-takarékpénztári szerződés)

 

Személyesen, de meghatalmazott útján is intézhető: A meghatalmazást írásba kell foglalni és az eljárás

kezdetén az ügyintézőnek át kell adni.

 

Az eljárás jogi alapjai:

  • Az adózás rendjét szabályozó többször módosított 2003. élvi XCII. tv.   

  • A helyi adókról szóló többször módosított 1990. évi C. törvény

  • Szentes Város Önkormányzat Képviselő–testületének a magánszemélyek kommunális adójáról szóló többször módosított 35/1995. (XII.01.) Kt. számú rendelete

 

Az ügyintézés ideje:   kb. 15 perc (az ügy bonyolultságától függő)

 

Az ügyintézés helye:  6600 Szentes, Kossuth tér 6., Adóiroda

                                        földszint 125. számú szoba (Tel.: 63/510-330)

 

Ügyintézők:                  Bori Evelina Ágnes

             

Ügyfélfogadási idő:    hétfőtőn és csütörtökön 8.00 – 16.00-ig

             

Az ügyintézéshez szükséges nyomtatvány térítésmentesen beszerezhető  a

Polgármesteri Hivatal 125-os szobájában.

 

 

 

 

   

Vissza az előző oldalra 

Ugrás a következő oldalra

   
   

Építményadó

Talajterhelési díj