Bemutatkozott a Turisztikai-marketing csoport

 

 

 

2014. szeptember 22-én sajtótájékoztató keretében mutatkozott be a képviselő-testület által létrehozott új turisztikai-marketing csoport. A feladatokat két fő látja el a jövőben főként a városmarketing és sportturizmus fejlesztését tűzték ki célul.

 

Mák Viktória a csoport egyik tagja gyermekei születése, az otthon töltött évek után szeretett volna a munka területén is megújulni, változtatni ezért jelentkezett a pályázatra.

 

- Korábban Csongrádon dolgoztam, egy multinacionális vállalatnál. Amikor megtaláltam a szentesi önkormányzat pályázatát, úgy éreztem lépnem kell. Az itt adódott kihívás felkeltette érdeklődésemet. Hiszem azt, hogy kolléganőmmel egy fiatalos lendülettel, multinacionális tapasztalattal, akarattal fel tudunk majd zárkózni a kor igényeinek megfelelően. Számos ötletünk, tervünk és kapcsolatunk van ehhez. A döntés a miénk, és kívánunk vele élni - mondta a tájékoztatón Mák Viktória.

 

 

Kónya Ágnes a csoport másik tagja a Szegedi Tudományegyetemen kommunikáció és médiatudomány alapszakon, majd vizuális kultúratudomány mesterszakon diplomázott.

 

- A Győri Nemzeti Színházban dolgoztam ezt megelőzően, ahol a szervezési osztályon tevékenykedtem, emellett pedig a színház marketing koncepciójába is betekintést nyerhettem. Itt kamatoztathattam az egyetemi évek alatt megszerzett elméleti tudást. 3 évig éltem Győrben, de a szívem mindig hazahúzott, így nagy megtiszteltetés számomra, hogy szülővárosomban dolgozhatok.

 

2014. februárjában született meg az a Képviselő-testületi döntés, mely szerint turisztikai-marketing operatív csoport felállítása szükséges. A marketing az elmúlt évtizedben nagy fejlődésen ment keresztül, nagyon fontos gazdasági ágazattá vált az élet minden területén, így a településmarketing is egyre nagyobb figyelmet kap.

 

- Mivel Szentes adottságai kiválóak, így mindenképp szükséges alkalmazni a marketing eszköztárát. A fő kiindulópont az az, hogy Szentes kikapcsolódásra, egészségmegőrzésre és sportolásra egyaránt alkalmas. Ezt az előnyt kell kihasználni. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el, szükség van az idegenforgalom összefogására és irányítására. Ehhez együttműködés szükséges a turisztikai szervezetekkel, egyesületekkel. Ezen kívül a sport- és edzőtábor turizmus erősítése is jelentős cél.

 

- Ennek megvalósulásához elengedhetetlen a sportegyesületekkel való kapcsolattartás, az edzőtáborok szervezésében való segítségnyújtás, az egyre bővülő sportolási lehetőségek kiajánlása. Ehhez kapcsolódik okt. 1-jén egy a sportegyesületek vezetőivel szervezett megbeszélés.

 

- Szentes hírnevének öregbítéséhez különböző városi attrakciók létrehozása szükséges, majd ezeknek a helyi, regionális illetve országos médiában való megjelenése; Terveink között szerepel a kiadványok aktualizálása, konkrét célcsoportoknak készített anyagok megalkotása az egységes arculati elemek használatával.

 

- A mai világban kihagyhatatlan eszköz online kommunikáció: a különböző közösségi oldalaknak hatalmas jelentősége van a mai virtuális világban; emellett a város turisztikai honlapjának fellendítése, informatívvá tétele is erősítheti a turizmust. A csoport mindenkori célja a város népszerűsítése az országos rendezvényeken, kiállításokon való részvétel, a helyi, regionális és országos média-megjelenések segítségével - mondta Kónya Ágnes.

 

 

 

Ezután a városmarketingi elképzeléseket Mák Viktória ismertette:

- A városmarketing egy teleülés promótálása, az idegenforgalom szorosan kapcsolódik egymáshoz, a jövő elképzeléseinek nagy részét ezek képezik. Ez nagyon releváns. Sokan kérdezik, miért? Természetes az, hogy egy település szeret megfelelni lakosainak olyan programokat szervezni, amely erősíti a közösséget. Ebben Szentes városa élen jár. Elég gondolnunk a nagy városi rendezvényekre, a télbúcsúztatóra, a május elsejei programokra, a kirakodóvásárra, államalapításunk ünnepére, a térfesztiválra, a nyári színházra és a sport rendezvényekre. Ezek között is találni olyat, amely már határon átnyúló méreteket öltött. Itt kell megragadni azokat a lehetőségeket, amely Szentes jövőjét jelenti.

- Ezt hogyan szeretnénk?

- A kapcsolatok kiépítésén túl olyan programot szeretnénk kialakítani, amely eljut nem csak a magyar településekre, hanem testvérvárosainkhoz, és olyan országokhoz, ahol szentesi gyökerek találhatóak. Az elmúlt években Szentes városa nagyot lépett előre. A központ rehabilitációjával, a fedett uszodával, a műfüves pályával, a kalandparkkal és az épülő wellness és élményfürdő lehetőségével. Elsődleges feladatunk, hogy az összefogás megteremtésével a mai kornak megfelelő város és programcsomagot készítsünk a célközönségnek. Hiszen Szentesre jönni jó.  Kikapcsolódni, sportolni, kulturális tevékenységeken részt venni, műemlékeket látogatni. Számos lehetőség biztosítja ezt. Össze kell fognunk a civilekkel, helyiekkel, művészekkel, sportolókkal, vendéglátókkal, mezőgazdasági szakemberekkel annak érdekében, hogy az idegenforgalmunk eredményeket tudjon elérni. Kölcsönösen meg kell teremtenünk egymás számára azt ami hasznos és amelyből építkezhetünk. Ezért szükséges a középtávú és éves marketing akcióterv és költségvetés készítése az időszakban megvalósítani tervezett összes tevékenységre és annak végrehajtására.

 

Szentes, 2014. 09. 22.

 

.