Informatikai tábor a Kosztában

 

 

 

Ebben a tanévben a szentesi Koszta József Általános Iskola újabb informatika tantárgyhoz kapcsolódó tábor megvalósításának adhatott otthont. Az ISZE-vel (Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete) közösen a Tantárgyközi ismeretek projektalapú fejlesztése informatikával az ISZE Tehetségpontban pályázat (pályázati azonosító: NTP-TM-13-0117) valósult meg. A tematikát összeállította és a tábort vezette Lucza László.

A pályázat keretén belül 10 szentesi és egy budapesti tanuló táborozhatott.

 

 

 

A háromnapos rendezvényen a gyerekek megismerkedtek a dimenziók és a fraktálok fogalmán keresztül, a matematika, a természettudományok és a művészetek (film, zene, grafika) kapcsolatával. Videofilmeket, prezentációkat, weblapokat, animációkat tekintettek meg a fogalmak kialakításához. Gyakorlatban egyéni vagy páros és csoportmunkában készítettek 3d-s képeket, prezentációkat, montázsokat, animációkat, gondolattérképeket és újságcikkeket. Kézműves technika segítségével a fraktál készítésének első néhány algoritmusát gyakorolták be. Terveztek fraktálokat papíron, rajzoltak Logo programnyelv segítségével és online fraktálkészítő programokkal.

 

 

 

Az elkészült alkotásokat minden esetben értékelték, hol hagyományosan egy tanteremben, hol pedig egy virtuális tanteremben, egy közösségi háló zárt csoportjában.

 

 

 

A három nap alatt a fényképek és a feladatok megoldásai folyamatosan kerültek fel egy online fájltároló szerverre, így napi szinten láthatóak voltak a fényképek és tanulói munkák.

 

A három nap gyorsan elrepült. Egy jól összekovácsolódott csapat ment haza a harmadik nap végén.

 

 

 

Köszönet:

• ISZE vezetőségének, Fülöp Márta Mariannának és Dr. Bánhidi Sándornénak, hogy ebben az évben is lehetett Szentesen informatikai tábor és külön köszönet a rengeteg háttérmunkáért,

• Szemerédi Andrásnak a Szentesi Koszta József Általános Iskola igazgatóját, hogy az intézményi hátteret biztosította.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szentes, 2014. 06. 30.

 

.