Átadták a Boros-díjakat

Részletes beszámoló a díjról és díjazottakról!

 

 

 

2013. március 14-én ünnepelte a Boros Sámuel Szakközépiskola, Szakiskola nemzeti ünnepünket. Ennek keretében került sor a Boros-díjak átadására. A négy végzős osztályra tekintettel 4 Boros-díjat +1 közösségi Boros-díjat osztottak ki.

 

 

 

A Boros-díjátadó ünnepség a Hajdú Lajos utcában található emléktábla megkoszorúzással kezdődött. Itt Szirbik Imre a város polgármestere, és a díjra jelölt tanulók helyezték el az emlékezés koszorúit a Szín-es Vendégház homlokzatán található Boros Sámuel emléktáblánál.

 

A nagyobb felbontású képekért keresse fel a Szentesi Mozaik facebook oldalát és ne fejtse el az oldal LIKEolását!

 NEM KELL FACEBOOK regisztrációval rendelkeznie!!!

 

 

 

A Megyeháza dísztermében megrendezett ünnepség első részében az 1848. március 15-ei eseményekről és az iskolánk névadójáról, Szentes város első polgármesteréről emlékeztek meg.

 

Kedves Vendégeink! Kemény, feszes világban élünk, állandó kérdőjelként jár előttünk a holnap, reményt bénít a bizonytalanság. Korunkban „kevés a Fény". Mégis amikor olvad a hó. megcsillan a napsugár, kipattannak a rügyek, a szívekbe melegség költözik, akkor emlékezünk a márciusi hősökre. A tavasz boldogságát, a szabadságot csak az tudja igazán megbecsülni, aki megszenvedett érte. 1848. március 15-én meghozták ezt az áldozatot őseink. Emléküket tiszteljük meg azzal, hogy fejet hajtunk előttük, erőt merítünk szellemükből, hogy tovább haladhassunk a megkezdett úton - hallhattuk az ünnepi műsor felvezetőjét.

 

Elsőként Petőfi Sándor: Nemzeti dal című versének megzenésített változatát adta elő a 10. c osztály tanulói. Felkészítő tanáruk Fán Mónika tanárnő.

 

 

 

Wass Albert és Reményik Sándor örökérvényű sorait hallhattuk Katona Ágnes tanárnőtől és Katona Bence 10. c osztályos tanulótól (aki a múlt héten első helyezést ért el a megyei Kazinczy Szépkiejtési Versenyen).

 

 

 

Schumann: Álmodozás darabját hallhattuk Mészáros Zsaklin 11. b osztályos tanuló és tanára: Takács Gabriella fuvolajátékának előadásában.

 

 

 

A műsor után elérkeztünk ünnepség fénypontjához a Boros-díjak átadásához. Az iskola és egyúttal ennek a díjnak a névadója Boros Sámuel, aki Szentes város jegyzője, főbírája, első polgármestere és országgyűlési képviselője volt. 1836-ban közreműködésével sikerült megkötni az örökváltsági szerződést, amely Szentes polgári fejlődéséhez nagyban hozzájárult. Vezető szerepet vállalt az 1848/49-es forradalmi átalakulás és fegyveres önvédelmi harc szervezésében és irányításában is.

 

 

A 2012/2013-as tanévben a Boros-díjra a következők adták be a pályázatukat: Csizmadia Flóra, Horváth Hedvig, Táborosi Tímea 13.A, Gabnai Dalma 12.B, Kucsora Viktor, Újj Anikó 12.C  és Tóth Nikolett 12D osztályos tanulók.

 

Az iskola diákközössége az iskola vezetésének és a nevelőtestületnek a jóváhagyásával alapított egy olyan díjat, mely a Boros-díj „kistestvére". A díjra szintén végzősök pályázhattak. Ez a Boros Közösségi Díj. Erre idén olyan tanulók adták be pályázatukat, akik tanulmányi eredményeik alapján a Boros-díjra is érdemesek és már a színpadon állnak: Horváth Hedvig, Táborosi Tímea 13. a osztályos tanulók. A díjra még Szabó Odett 12. c osztályos tanuló adta be a pályázatát.

 

Ezután Kun Erzsébet igazgatónő egy pár gondolatot mondott és bemutatta a Boros-díjra jelölteket, majd ismertesse a díjazottak nevét.

 

 

 

 

 

 

 

 

Csizmadia Flóra 13. a osztály(.. tanult , aki az elmúlt öt tanévben mindig k ivál6 tanulmányi eredményt ér el. Nagyon megbízható személyiség, számíthatnak rá osztálytársai, tanárai. Az iskolát népszerűsítő szakmacsoportos bemutatókon, nyílt napokon aktívan vett részt az elmúlt években. Az angol nyelv iránti szeretetét mutatja, hogy 10. osztályos korában előrehozott érettségi vizsgát tett, a rendes érettségi vizsgán pedig vállalkozik az emelt szint megmérettetésére. Részt vett angol szépkiejtési versenyeken, Curie természettudományos versenyen, gazdasági vetélkedőkön. Mint Flóra pályázatában írja, az iskola mélyítette el benne a magyar nyelv és irodalom tantárgy iránti szeretetet, ezért a Szegedi Tudományegyetem angol-magyar szakára adta be jelentkezését.

 

Horváth Hedvig 5 éve az Iskolai Diákbizottság tagja, 2012 óta pedig elnöke. Sokat tett az iskola közösségéért és Szentes város hírnevének öregbítéséért. 2011-ben közreműködött az iskolánk diákjai által szervezett 3 napos Diáktalálkozón, ahol az ország minden tájáról érkezett diákoknak mutatták be városunk szépségeit. Hédi éveken keresztül segített a szalagavató és a gólyabál megszervezésében, illetve az általános iskolásoknak tartott bemutatókon is számíthattak rá tanárai. Mint a pályázatában írja, tanulmányaiban próbálta mindig a legjobbat nyújtani. Előrehozott érettségi vizsga eredménnyel rendelkezik német nyelvből közép és emelt szinten. Részt vett tanulmányi versenyeken: német civilizációs versenyeken, a Curie Környezetvédelmi Versenyen, a Gordiusz matematika versenyen. Legnagyobb élménye számára az volt, amikor a négyfős Szeretem Szentest! Kft. csapatának tagjaként versenyezhetett Pécsen a Nemzetközi Tanirodai Kiállítás és Vásáron, ahol 2. helyezettek lettek. Az iskolában megszerzett tudást a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán szeretné elmélyíteni.

 

Táborosi Tímea 13. a osztályos tanuló jelenleg szorgalmasan készül az érettségire. Az iskolában töltött öt év alatt megszerezte angol nyelvből a középfokú nyelvvizsgát és az ECDL vizsgát, előrehozott érettségit tett angol nyelvből és informatikából. Timi sokat tett az iskola közösségéért. 2010 óta az IDB tagja, Hédi, Flóra és Odett mellett Bánszki Zsuzsanna tanárnő jobb keze. Timi aktív szerepet vállalt az iskolai rendezvények szervezésének lebonyolításában, legyen szó akár gólyabálról, akár szalagavatóról, akár szakmacsoportos bemutatókról, akár a diáknapról vagy a Boros-hét rendezvényéről. A Sulirádiót üzemeltető csoport vezetője, a 2012, decemberében szervezett szalagavató meghívójának megtervezésért kiírt pályázatot elnyerte. Szentes város hírnevét is öregbítő országos diáktalálkozó lebonyolításában is részt vett. Emellett tanulmányi versenyeken is megmérettette magát: Curie versenyen, OKTV és angol nyelvi civilizaci6s versenyeken indult. Tanárai szerint lelkiismeretes személyiség, aki inspirálja a körülötte lévő diákokat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gabnai Dalma 12. b osztályos tanuló. Tanulmányi eredménye kiváló. Ahogy a pályázatában írja, nagyon sokat köszönhet szüleinek, akikhez szoros családi kötelék fűzi. Dalmát az iskola nyílt napja győzte meg arról, hogy iskolánkat válassza és a külkereskedelem-marketing orientációban tanul. Tantárgyi dicséretekben részesült, illetve közösségért végzett munkájáért osztályfőnöki dicséret is megillette. Álma, hogy Boros-díjas lehessen. Indult Kazinczy versenyen, az Implom József Helyesírási Verseny iskolai fordulóján, valamint a Gordiusz Matematikaversenyen ért el szép eredményt. A tanirodai cége munkájában részt vesz. A költészet napi ünnepség szervezésében 11. osztályban aktív szerepet vállalt. Az alapvizsgán a kereskedelmi-marketing alapismeretek tantárgyból. 95%-os eredményt ér el, ebben az irányban szeretne továbbtanulni szakképzőben logisztikai ügyintézőként.

 

Kucsora Viktor 12. c osztályos tanuló osztálytársai véleménye szerint megbízható, céltudatos, kötelességtudó és lelkiismeretes; és alig ismernek olyan embert, aki ennyit tenne osztálytársaiért, a közös dolgokért. Az iskola nyílt napja csábította őt a Borosba és alig várta, hogy gyakorló cégnél elkezdhessen dolgozni. De addig sem tétlenkedett: indult Gordiusz matematika versenyen, ahol kilencedik osztályban megyei harmadik helyezést ért el csapatban. Minden tanévben indult történelmi versenyeken, a Europe Direct által szervezett országos gazdasági versenyen regionális döntőn 5. helyezett lett csapatával, illetve a Városi Könyvtár által szervezett gazdasági versenyen Szabó Odettel csapatban 2. helyezett lett. Tízedik osztályban az utazás és turizmus tantárgy ragadta meg figyelmét, melyből 11. évfolyam végén előrehozott érettségi vizsgát tett. Részt vett a francia színjátszócsapat munkájában. Angol nyelvből nyelvvizsgát tett. Több iskolai rendezvény lebonyolításában részt vett: általános iskolásoknak szervezett vetélkedőn, EU-s vetélkedőkön, angol nyelvi civilizációs versenyen. A rendszeres tanirodai gyakorlatok meghozták eredményüket, melynek révén erősödött kommunikációs készsége, kreativitása és nyitottsága. A VIII. Nemzetközi Tanirodai Kiállítás és Vásáron 2. helyezést ért el csapatával. Tevei között szerepel a továbbtanulás Budapesten nemzetközi igazgatás szakon. Sokat köszönhet Ivicz Julianna tanárnőnek, Somosné Puskás Krisztina tanárnőnek és Suti Zoltán tanár úrnak.

 

 

Szabó Odett is méltán esélyes lehet a Boros-díjra. Az iskolában töltött évek alatt elutazhatott Franciaországba, Spanyolországba, Szlovéniába a Comenius program keretében a Pádár Zsolt tanár úr által vezetett színjátszó csoport révén, így elvitte városunk és iskolánk nevét külföldre. 9. osztály óta az !DB tagja. Köszönettel tartozunk Odettnek a közösségért tett munkájáért: és az iskola mindig számíthatott rá, ha felkértük műsorvezetésre. Odett volt a műsorvezető a Boros-hét rendezvényén a díjátadó ünnepségein, a tanévnyitó és a tanévzáró ünnepségeken. 2012-ben a ballagás műsorát is ő vezette. Szerepet vállalt a gólyabál szervezésében és vezetésében. A szalagavatón Odett tolmácsolásában hallhattuk a végzősök beszédét. Iskolai rendezvényeken verseket is szavalt. A helyi médiákban több alkalommal szerepelt. Sokat köszönhet Bodroginé Szabó Éva tanárnőnek és Fári Mónika tanárnőnek. Osztálytitkár, megszervezte a szalagavatós vacsorát. Fontosnak tartja, hogy esztétikus környezetben tanuljon: kétszer is kifestette osztálytermét osztálytársaival együtt. Mindemellett versenyeken is indult: Kazinczy szépkiejtési versenyen, szavalóversenyeken; tanirodai kiállítás előtt szponzorokat szerzett gyakorlócége számára és tagja volt a VIII. Nemzetközi Tanirodai Kiállítás és Vásáron 2. helyezést elért csapatnak. Gazdasági irányban szeretne továbbtanulni.

 

Újj Anikó Ágnes pályázatát a következő idézettel kezdte: Bármit tanulsz, magadnak tanulod. Igaz ez, hiszen az ember magának tanul, de mégis ezáltal érhet el olyan eredményeket, mellyel az iskolája hírnevét öregbítheti. Anikó tanulmányi munkáját a szorgalom jellemzi. Minden félévkor és tanév végén több tantárgyi dicséretet kapott tanáraitól és tantestületi dicséretben részesült. Az alapvizsgán magyar nyelv és irodalom, illetve matematika tantárgyakból 90%-os eredményt ért el, a kereskedelmi és marketing alapismeretek alapvizsgán 100%- os teljesítményt nyújtott. Indult a Gordiusz matematika versenyen, gazdasági versenyeken (városi könyvtár gazdasági versenyén 1. helyezett, a megyei gazdasági versenyen 5. helyezett). Megbízható, céltudatos, lelkiismeretes személyiség. A Szegedi Tudományegyetem pénzügy-számvitel szakán szeretne továbbtanulni.

 

Tóth Nikolett 12. d osztályos tanuló, egészségügy szakmacsoportban tanul. Számíthat osztálytársaira és úgy érzi, hogy az iskola olyan tudást adott számára, melyet az életben hasznosítani tud. Több versenyen indult: részt vett angol nyelvi civilizációs versenyeken,; Irinyi kémiaversenyen, ahol 10. osztályban a megyei döntőn 1. helyezést ért el; a katasztrófavédelmi verseny megyei és területi fordulóján 1. helyezett, az országos döntőben 7. helyezett; 11. osztályban elsősegélynyújtási versenyen területi döntőn 1. helyezett, a megyei döntőben 5, helyezett; 12. osztályban indult biológia OKTV-n es egészségügyi alapismeretek versenyén. Tanulmányait a Szegedi Tudományegyetemen szeretné folytatni védőnőként.

 

 

 

 

A díjazottak:

 

Boros-díj:

- Horváth Hedvig (13. a osztály),

- Tóth Nikolett (12. d osztály),

- Kucsora Viktor (12. c osztály),

- Gabnai Dalma Márta (12. b osztály.

 

Boros Közösségi díj:

- Táborosi Tímea (13. a osztály)

 

 

 

 

 

 

 

Szentes, 2013. 03. 16.
 

.