Barthások a minőségi oktatásért

  TÁMOP 3.1.5-09/A-2-2010-0512 pedagógus továbbképzés

 

A Bartha János Kertészeti Szakképző iskola a Vidékfejlesztési Minisztérium fenntartásában működik. A névben szereplő ASZK mozaikszó Agrár-szakképző Központot jelöl hat iskola együttműködésével, melynek székhelye Jánoshalmán található. 

 

 

 

A fenti pályázat kiírásakor Lászlóné Varga Zsuzsa a szentesi tagintézmény vezetőjeként szorgalmazta, a benyújtását. Négy iskolából vállalkoztak továbbtanulásra: Mátrafüredről Holló Péter, Pétervásáráról Karnis Pálné, Kétegyházáról Szabados Kristóf, Szentesről pedig Varjúné Déló-Nagy Gabriellával ketten vettek részt a projektben.

- Kérem, vázolja, hogy ki milyen szakterületen szerzett képesítést.

- A kiírásban vagy egy új szak, vagy szakvizsga megszerzésére biztosítottak lehetőséget. Mi mind az öten szakvizsgázott pedagógusként végeztünk. Szabados Kristóf és Varjúné Déló-Nagy Gabriella igazgatóhelyettesek Szegeden Intézményvezető és középvezető szakvizsgázott pedagógus, Karnis Pálné igazgató a Budapesti Műszaki Egyetem egri kihelyezett tagozatán Közoktatási vezető, míg Holló Péter és én az Eszterházy Károly Főiskolán Mérési-értékelési szakterületen szakvizsgázott pedagógus végzettséget szereztünk.

 

 

 

- A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg. Hogyan?

- A TÁMOP 3.1.5-09/A-2-2010-0512 elnevezésű pályázat összesen 20 000 000 Ft-t biztosított erre a képzésre. Ez fedezte a tandíjakat, az utazás költségeit, szállásdíjat, jegyzeteket és munkabért. Ez volt a projektben a legnagyszerűbb. A képzésben résztvevők 50 %-os munkaidő kedvezményben részesültek – bércsökkentés nélkül –, s ebből volt mód kifizetni a helyettesítők munkabérét is.

- Hogyan tudják hasznosítani a megszerzett tudást?

- Minden képzőhelyen magasan képzett és jól felkészült előadóktól hallgathattuk mindazokat a tudáselemeket, melyekre egy vezetőnek szüksége van ahhoz, hogy megfeleljen a XXI. sz. kihívásainak. A konzultációk kiváló lehetőséget teremtettek a tanulás mellett a jó gyakorlatok gyűjtésére is. Nem hagyhatom azt sem figyelmen kívül, hogy a pedagógus szakvizsgát igazoló diploma igen fontos lépés a mesterpedagógusi fokozat megszerzéséhez vezető úton. A mérési-értékelési ismeretekkel a pedagógiai kultúra fejlesztését szeretnénk elősegíteni azzal, hogy a Köznevelési törvényben megfogalmazott új nevelési feladatokhoz hozzájáruljunk méréseinkkel, elemzéseinkkel. Úgy vélem, eleget teszünk a projekt címében megfogalmazott minőségi munkának.

 

A tabló rákattintva kinagyítható!

 

Szentes, 2013. 02. 19.
 

.