Határtalanul a határon túl

A Kiss Bálint Református Általános Iskola két hetedik osztálya május végén Erdélybe utazhatott a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. pályázatának köszönhetően. Nagyon felemelő érzés volt, hogy láthattuk a régi Magyarország egy részét és az ott élő emberek életét! Május 26-án, szombaton kora reggel indultunk el erre a szép útra.

Első megállónk Aradon volt, ahol egy rövid megemlékezést követően megkoszorúztuk a 48-as vértanúk oszlopát. Itt még napsütéses időnk volt, de Dévára érkezve már előkerültek az esernyők, amiket szinte össze sem kellett csukni az 5 nap alatt. „Magos Déva várába” egy telekabin nevű felvonóval jutottunk, s itt, a helyszínen új értelmet kapott a 12 kőmíves balladája.

Ezt követően megnéztük a Hunyadi család ősi várát Vajdahunyadon. Második nap Segesvárra mentünk, ahol Petőfi síremlékét kerestük fel. Ez az a hely, ahol utoljára látták a költőt 1849 nyarán. Azután Farkaslakára látogattunk, ahol Tamási Áron sírja előtt idéztük fel Ábel, a furfangos székely alakját. Sajnos eső kísérte a Székelyudvarhelyre tartó utunkat is.

A harmadik napon a szállásunk székhelyén, Szentegyházán volt az első megállónk, egy falusi kalandpark, ami mindenkit lenyűgözött. A pajtában kialakított akadályok mindannyiunknak vidám perceket szereztek. Élmény volt a kürtős kalács saját kezű elkészítése is, vagyis azt ettük, amit sütöttünk. Persze mind az 58 diák és a 6 kísérőtanár is kipróbálhatta a tésztát feltekerni a sütőhengerre.

Délután a Hargitára lovas kocsikáztunk, de sajnos az idő most sem kímélt bennünket, így szakadó esőben gyönyörködtünk a tájban. Másnap utunk Csíkszeredára vezetett, ahol a Makovecz-templomot, majd Csíksomlyói templomot csodáltuk meg, mielőtt a Szent Anna-tóhoz és a különleges élővilágú Mohos-láphoz látogattunk volna. Az ötödik napon, mielőtt hazaindultunk volna, még várt ránk a tordai sóbánya, a hihetetlen mélység, a tizenötszörös visszhang és a hegy gyomrában a csónakázás.

Utolsó erdélyi helyszínünk Nagyvárad volt, ahol megnéztük a püspöki palotát és a székesegyházat. Május 30-án az 1.669.200 Ft. támogatást felhasználó kirándulócsoport fáradtan, de élményekkel telve érkezett meg Szentesre.